رفتن به مطلب

باورهای غلط دوران بارداری


EN-EZEL

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

این نظریه قدیمی که به زنان گفته می‌شود در دوران بارداری باید به اندازه دو نفر غذا بخورند باعث می‌شود آن‌ها در تمام دوران عمر خود دچار بیماری و چاقی شوند.

 

دانشمندان در تحقیقات خود متوجه شدند افزایش شدید وزن در دوران بارداری خطر چاق بودن را تا چند دهه بعد در زنان افزایش می‌دهد.

این عامل به نوبه خود می‌تواند خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی و دیگر مشکلات مرتبط با اضافه وزن را افزایش دهد.

به همین دلیل آن‌ها معتقدند این توصیه به مادران باردار باید به طور کل تغییر کند تا سلامت آن‌ها و کودکانشان در معرض خطر قرار نگیرد.

پروفسور فیلیپ جیمز، سخنگوی سازمان بین‌المللی چاقی TaskForce در این باره گفت: در طول سال‌های گذشته تنها نگرانی در مورد افزایش وزن در دوران بارداری متوجه کودکان بوده است. یعنی همه نگران بودند که چه اتفاقی برای جنین در حال رشد در بدن مادر می‌افتد و مادر در درجه دوم اهمیت قرار می‌گرفت.

مردم معمولا چندان نگران این نیستند که چه اتفاقی برای مادر می‌افتد، بلکه آن‌ها بیش‌تر نگران نوزادان هستند.

اما ما اکنون به شواهد بسیار زیادی رسیدیم که نشان می‌دهد افزایش وزن در دوران بارداری اهمیت بسیار زیادی دارد.

در گذشته نیز پزشکان تمرکز اصلی خود را روی جنین می‌گذاشتند تا نوزاد متولد نشده با وزن کم به دنیا نیاید.

قبلا گفته می‌شد افزایش وزن در حد ۱۲ کیلوگرم کاملا برای زنان در دوران بارداری سالم و بی‌خطر است. اما آخرین تحقیقات دکتر عبدالله المومن از دانشگاه کوئین‌لند نشان داده است که بی‌توجهی به وزن مادران در دوران بارداری می‌تواند آن‌ها را در تمام دوران عمرشان دچار اضافه وزن کند.

برای بررسی این موضوع، محققان وزن و زندگی ۲ هزار ۲۶ زن را که در بین سال‌های ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۳ فرزندی به دنیا آورده بودند بررسی کردند.

آن‌ها متوجه شدند یک سوم این زنان بیش از آن‌چه که نیاز است در دوران بارداری وزن اضافه کردند، یک چهارم نیز بسیار کم وزن اضافه کردند و بقیه نیز به طور طبیعی و درست وزنشان افزایش پیدا کرد.

دانشمندان متوجه شدند زنانی که وزن زیادی اضافه کرده بودند با احتمال ۴ برابر بیش از دیگر زنان در خطر ابتلا به چاقی مفرط قرار داشتند. این زنان هم‌چنین با احتمال ۴۰ درصد بیش‌تر ممکن بود به دیابت مبتلا شوند.

این یافته‌ها نشان می‌دهد کاهش وزن برای زنان بعد از بارداری بسیار سخت‌تر از آن چیزی است که قبلا تصور می‌شد و به همین دلیل باید در مورد افزایش وزن مادران در دوران بارداری دقت بیش‌تری صورت گیرد.

محققان معتقدند عقیده خوردن برای دو نفر در دوران بارداری بسیار اشتباه است و مادران در ۶ ماه اول بارداری اصلا نیازی نیست که تغییری در رژیم غذایی خود به وجود بیاورند. حتی در سه ماه آخر بارداری آن‌ها فقط نیاز دارند ۲۰۰ کالری اضافه در روز مصرف کنند که این میزان برابر با یک ساندویچ کوچک است. این نگرانی‌ها در حالی به وجود می‌آید که تعداد مادران دارای اضافه وزن در حال افزایش است.

تهیه و گردآوری: مجله اینترنتی تیک

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...