رفتن به مطلب

تصویر خودروی اسفنجی !


Fahim

ارسال های توصیه شده

خودروی Spira4u یکی از شرکت کنندگان رقابت X Prize است که بدنه آن از ساختارهای فایبرگلاس با پوششی از اسفنج نرم ساخته شده است.

کد خبر : 06071 تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۸۹ khodro.jpg

 

آیا حاضرید خودرویی که از اسفنج ساخته شده را برانید؟ خودروی Spira4u یکی از عجیب ترین خودروهایی است که در رقابتهای Xprize، رقابتی با هدف یافتن بهترین طرح برای خودرویی که بتواند 160 کیلومتر بر گالن مسافت را طی کند به نمایش گذاشته شده است.

 

طراح این خودرو که با آرزوی دستیابی به جایزه 10 میلیون دلاری در این رقابت حاضر شده، امیدوار است خودروی اسفنجی اش بتواند با ایجاد فضایی ایمن تر برای راننده، جان افراد را در جاده های شلوغ و پر رفت و آمد کشورهای در حال توسعه از خطر تصادفها و برخوردهای سنگین نجات دهد.

 

این خودرو از مرکزی کندو مانند برخوردار است که توسط ساختار ترکیبی فایبرگلاس احاطه شده و کل ساختار از پوشش نرمی از اسفنج پلی اورتان پوشیده شده است.

 

بر اساس گزارش فاکس نیوز، وزن خودروی اسفنجی 226 کیلوگرم بوده و دو سرنشینه است. قبل از حضور در این رقابتها، Spira4u تحت آزمایشهای عجیب و غریبی از قبیل فرو رفتن در آب اقیانوس، کشیدن بار لاشه های خوک و له شدن توسط کامیون قرار گرفت تا توانایی های آن به اثبات برسند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...