رفتن به مطلب

هر وقت کسی بدی می کند در آن لحظه بیمار است .


ارسال های توصیه شده

ارسال شده در

روزی سقراط حکیم مردی را دید که خیلی ناراحت و متاثر است.

 

علت ناراحتیش را پرسید، پاسخ داد: در راه که می آمدم یکی از آشنایان را دیدم. سلام کردم جواب نداد و با بی اعتنایی و خودخواهی گذشت و رفت و من از این طرز رفتار اوخیلی رنجیدم.

 

سقراط گفت: چرا رنجیدی؟

 

مرد با تعجب گفت : خب معلوم است، چنین رفتاری ناراحت کننده است.

 

سقراط پرسید: اگر در راه کسی را می دیدی که به زمین افتاده و از درد و بیماری به خود می پیچد، آیا از دست او دلخور و رنجیده می شدی؟

 

مرد گفت : مسلم است که هرگز دلخور نمی شدم. آدم که از بیمار بودن کسی دلخور نمی شود.

 

سقراط پرسید: به جای دلخوری چه احساسی می یافتی و چه می کردی؟

 

مرد جواب داد : احساس دلسوزی و شفقت و سعی می کردم طبیب یا دارویی به او برسانم.

 

سقراط گفت: همه ی این کارها را به خاطر آن می کردی که او را بیمار می دانستی، آیا انسان تنها جسمش بیمار می شود؟ و آیا کسی که رفتارش نادرست است، روانش بیمار نیست؟ اگر کسی فکر و روانش سالم باشد، هرگز رفتار بدی ازاو دیده نمی شود؟ بیماری فکر و روان نامش "غفلت" است باید به جای دلخوری و رنجش، نسبت به کسی که بدی می کند و غافل است، دل سوزاند و کمک کرد و به او طبیب روح و داروی جان رساند...

 

پس از دست هیچکس دلخور مشو و کینه به دل مگیر و آرامش خود را هرگز از دست مده و بدان که هر وقت کسی بدی می کند، در آن لحظه بیمار است .

  • Like 17
ارسال شده در

درسته.

ولی می دونستی که تنها 0.00001 درصد آدم ها وقتی تو موقعیت قرار می گیرند، این موضوعو متوجه می شوند ؟

  • Like 5
ارسال شده در
روزی سقراط حکیم مردی را دید که خیلی ناراحت و متاثر است.

 

علت ناراحتیش را پرسید، پاسخ داد: در راه که می آمدم یکی از آشنایان را دیدم. سلام کردم جواب نداد و با بی اعتنایی و خودخواهی گذشت و رفت و من از این طرز رفتار اوخیلی رنجیدم.

 

سقراط گفت: چرا رنجیدی؟

 

مرد با تعجب گفت : خب معلوم است، چنین رفتاری ناراحت کننده است.

 

سقراط پرسید: اگر در راه کسی را می دیدی که به زمین افتاده و از درد و بیماری به خود می پیچد، آیا از دست او دلخور و رنجیده می شدی؟

 

مرد گفت : مسلم است که هرگز دلخور نمی شدم. آدم که از بیمار بودن کسی دلخور نمی شود.

 

سقراط پرسید: به جای دلخوری چه احساسی می یافتی و چه می کردی؟

 

مرد جواب داد : احساس دلسوزی و شفقت و سعی می کردم طبیب یا دارویی به او برسانم.

 

سقراط گفت: همه ی این کارها را به خاطر آن می کردی که او را بیمار می دانستی، آیا انسان تنها جسمش بیمار می شود؟ و آیا کسی که رفتارش نادرست است، روانش بیمار نیست؟ اگر کسی فکر و روانش سالم باشد، هرگز رفتار بدی ازاو دیده نمی شود؟ بیماری فکر و روان نامش "غفلت" است باید به جای دلخوری و رنجش، نسبت به کسی که بدی می کند و غافل است، دل سوزاند و کمک کرد و به او طبیب روح و داروی جان رساند...

 

پس از دست هیچکس دلخور مشو و کینه به دل مگیر و آرامش خود را هرگز از دست مده و بدان که هر وقت کسی بدی می کند، در آن لحظه بیمار است .

خوب اگر بيماري اين شخص واگير باشد چطور ؟:icon_redface:

واگر اين فرد مسئوليت بزرگ در جامعه دارد ....چطور؟

  • Like 3
ارسال شده در

جالب بید ولی قبلنا یه جا خونده بودم

  • Like 3
ارسال شده در
درسته.

ولی می دونستی که تنها 0.00001 درصد آدم ها وقتی تو موقعیت قرار می گیرند، این موضوعو متوجه می شوند ؟

موافقم اساسیییییی:icon_gol:

  • Like 2
ارسال شده در
خوب اگر بيماري اين شخص واگير باشد چطور ؟:icon_redface:

واگر اين فرد مسئوليت بزرگ در جامعه دارد ....چطور؟

میشه همین وضعی که ما الان داریم تو جامعمون:a030::a030::banel_smiley_4:

  • Like 2
ارسال شده در
جالب بید ولی قبلنا یه جا خونده بودم

دسته سما درد نکنه :icon_gol:

ولی هیچ معلوم هست کجاییییییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:w00:

  • Like 2
ارسال شده در

مرسيييييييييييييييييييييييييييييييي

  • Like 2
ارسال شده در
مرسيييييييييييييييييييييييييييييييي

خواهش میشششششششششه:w16::w16:

  • Like 2
ارسال شده در
:ws3:
ارسال شده در

سمن باحال بود..ولی موقع ناراحتی کمتر کسی این چیزا یادش میمونه...باید تمرین کنیم یادمون بمونه

  • Like 4
ارسال شده در
سمن باحال بود..ولی موقع ناراحتی کمتر کسی این چیزا یادش میمونه...باید تمرین کنیم یادمون بمونه

دقیقا من خودم بعدش اینا یادم میاد:ws3:

  • Like 3
ارسال شده در
درسته.

ولی می دونستی که تنها 0.00001 درصد آدم ها وقتی تو موقعیت قرار می گیرند، این موضوعو متوجه می شوند ؟

 

مارک ماشین حسابت چیه؟............خیلی دقیق بود ممنون

  • Like 3
ارسال شده در
دسته سما درد نکنه :icon_gol:

ولی هیچ معلوم هست کجاییییییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:w00:

 

همین دور بر یه نگا بندازی میبنی منو:Ghelyon::Ghelyon:

  • Like 1
  • 1 سال بعد...
ارسال شده در

آپ:ws37:

  • Like 2
ارسال شده در

درود

نظر شما در مورد افرادی که بیماری مزمن دارن چیه؟

  • Like 1
ارسال شده در

باد از کنارشون گذشت . همین

  • Like 2
ارسال شده در
درود

نظر شما در مورد افرادی که بیماری مزمن دارن چیه؟

 

باد از کنارشون گذشت . همین

 

کمک چی؟ کمکشون هم نباید کرد یا باید؟:ws52:

  • Like 1
ارسال شده در
کمک چی؟ کمکشون هم نباید کرد یا باید؟:ws52:

من نمیکنم . بستگی به هر کسی داره . :w16:

  • Like 2
ارسال شده در
کمک چی؟ کمکشون هم نباید کرد یا باید؟:ws52:

مسری باشد و مسائل بهداشت روان رو رعایت نکنید فاتحه..

مسری نباشد،دستش بگیرید تا دستتان بگیرند

  • Like 1

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
×
×
  • اضافه کردن...