رفتن به مطلب

متخصصان ایرانی موفق به تولید صنعتی نانورنگ ترافیکی شدند


ارسال های توصیه شده

خط‌کشی معابر «نقده» با نانورنگ ترافیکی ایرانی

 

خط تولید انبوه نانورنگ ترافیکی، برای اولین بار به‌ همت متخصصان فن‌آوری نانوی کشورمان راه‌اندازی شد.

 

به گزارش سرویس علم و فن‌آوری پایگاه اطلاع رسانی سرامیران به نقل از ایسنا، سجاد دیبایی اصل، مدیرعامل شرکت پیشگامان فن‌آوری آسیا با بیان این مطلب که نانورنگ ترافیکی که دارای نشان نانونماد از سوی ستاد توسعه فن‌آوری نانوی ایران است با راه‌اندازی واحد تولید صنعتی، به‌ صورت انبوه تولید و ارائه می‌شود، افزود: با موفقیتی که در مناقصه‌ خط‌کشی معابر شهرداری نقده داشتیم، تیر ماه سال جاری به‌ طور گسترده، سطح معابر شهر نقده (واقع در استان آذربایجان غربی)، با این نانورنگ خط‌کشی شد. این پروژه شامل تمام خطوط محوری، عابر پیاده و ایستگاه‌های تاکسی سطح شهر بود.

نانورنگ‌های ترافیکی تقویت شده با نانوذرات در مقایسه با رنگ‌های سرد ترافیکی، خراش‌پذیری و سایش کمتری دارند و در نتیجه در سطح معابر کارایی و دوره‌ی عمر بالاتری از خود نشان می‌دهند. همچنین این رنگ به لحاظ قیمت و خواص بهبود یافته‌، قابل رقابت با رنگ‌های مرسوم در بازار است و مورد استقبال شهرداری‌ها و پیمانکاران داخلی قرار گرفته ‌است.

دیبائی اظهار داشت: این محصول، طبق استانداردهای روز رنگ‌های ترافیکی دنیا تولید می‌شود و ماشین‌آلات مورد استفاده در تولید این نانورنگ مطابق فن‌آوری روز دنیا هستند.

وی در پایان اضافه کرد: اقدام منحصر به ‌فرد این شرکت، تولید و ارائه‌ تخصصی نانورنگ‌های ترافیکی برای کاربری‌های مختلف است که این موضوع باعث کاهش هزینه‌های رنگ و افزایش کارایی خط‌کشی معابر می‌شود.

صیامی، شهردار نقده نیز با اظهار امیدواری نسبت به ماندگاری بالای نانورنگ به‌ کار رفته گفت: در مجموع از بعد مهندسی و هزینه‌های این پروژه راضی هستیم. درباره کیفیت کار هم طبق گفته‌ شرکت، ماندگاری این رنگ، 1.5 برابر رنگ‌های معمولی است، که پس از شش ماه می‌توان در مورد صحت این ادعا اظهار نظر کرد.

 

 

ایسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...