رفتن به مطلب

20 نکته درباره آب


ارسال های توصیه شده

بدن بدون آب درست عمل نمی ‌كند و به طور مؤثر به سوخت و سوز چربی‌ها نمی ‌پردازد.

- کمبود آب در بدن در اثر مصرف كمتر از نیاز آن، خود را به صورت اضافه وزن ظاهری نشان خواهد داد.

- برای رهایی از آب‌های زاید و مزاحم بین سلولی باید آب بیشتری بنوشید.

2509098165332411896366378616481150199116.jpg

- جهت كاهش وزن، نوشیدن آب ضروری است، ولی چقدر آب كافی است؟

به طور متوسط هر انسانی به نوشیدن هشت لیوان آب در شبانه روز احتیاج دارد، این یعنی حدود دو لیتر آب آشامیدنی، با این حال،‌ افرادی كه اضافه وزن دارند به ازای هر 5/12 كیلو اضافه وزن احتیاج به نوشیدن یك لیوان آب اضافی دارند. اگر شما ورزش می‌ كنید، یا یك روز گرم و خشك تابستان را بیشتر زیر نور خورشید پشت سر می ‌گذارید میزان مصرف آب نیز باید به تناسب افزایش یابد.

آب نوشیدنی شما بهتر است، خنك باشد چون آب خنك بهتر جذب سیستم می‌ شود تا آب گرم و شاید به همین دلیل است كه همه ما نوشیدن آب خنك را ترجیح می ‌دهیم. همچنین شواهدی وجود دارد كه اثبات می ‌كند، نوشیدن آب خنك در واقع به سوخت و سوز كالری‌ها هم كمك می‌ كند.

 

 

وقتی بدن میزان مورد نیاز آبی را كه برای عملكردش در سطح مطلوب لازم است دریافت كند، تمام مایعات تداوم بخش حیات در آن به غلظت مطلوب و متوازن می‌ رسند. زمانی كه این اتفاق بیفتد شما به قله موفقیت زیستی دست یافته‌اید. این به این معنی است که: فعالیت غده اندوكرین بهبود پیدا می ‌كند. بازدارندگی دفع مایعات بین سلولی متوقف می‌ شود، چون دیگر آب ذخیره شده‌ای در بدن وجود ندارد.

چربی بیشتر به عنوان سوخت مورد نیاز بدن مصرف می ‌شود، چون كبد برای متابولیسم چربی‌های ذخیره شده كاملا آزاد است.

شما تشنگی طبیعی را بار دیگر تجربه می ‌كنید.

تقریباً در تمام طول شب تشنگی به سراغ تان نمی‌ آید.

چنانچه شما نوشیدن آب كافی را متوقف كنید، مایعات بدنتان مجدداً از حالت تعادل مطلوب خارج می ‌شود، و شما ممكن است، بازدارندگی دفع مایعات را دوباره تجربه كنید و باز شروع به چاق شدن كنید، و احساس تشنگی طبیعی خود را از دست بدهید. برای درمان این عوارض لازم است مجدداً سعی كنید قله موفقیت زیستی را فتح كنید.

بیست نكته‌ برای حصول اطمینان از نوشیدن هشت لیوان آب در هر روز

 

گاهی نوشیدن 8 لیوان آب در هر روز برایمان به چالشی واقعی تبدیل می‌ شود. در اینجا بیست نكته در اختیارتان قرار می‌ دهیم كه رسیدن شما به آن هدف متعالی زیستی را آسان‌تر كند! بسیاری از متخصصین زیبایی می‌ گویند: نوشیدن آب مورد نیاز بدنتان ارزان‌ترین ‌و سریع‌ترین راه خوش تیپ‌تر شدن است! این گفته باید انگیزه كافی برای ما جهت نوشیدن آب ایجاد نماید!

1. با یكی از همكارانتان شرط ببندید كه كدام یك از شما در یك روز كاری می ‌تواند آب بیشتری بنوشد.

2. در هر مقطعی از روز كه تغییر فعالیت می ‌دهید، یك لیوان بزرگ آب خنك نوش جان كنید. مثلا در شروع روز درست پس از برخواستن از خواب، درست پیش از ترك منزل برای رفتن به محل كار، وقتی در اداره پشت میز كارتان نشستید و غیره.

3. كار را برای خودتان ساده كنید: همیشه یك شیشه پلاستیكی پر از آب پاكیزه و خنك روی میزتان داشته باشید و در طول روز همیشه به سراغ آن بروید.

4. وقتی آب میوه می‌ خورید (آب سیب، آب انگور،

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
) نصف لیوانتان را با آب خالص پُر كنید.

5. وقتی خیلی هوس خوردن غذاهای غیر مغذی كردید، بلافاصله پس از صرف آن یك لیوان آب بنوشید!

6. در ساعات اداری رأس هر ساعت یك لیوان آب بنوشید. با پایان ساعت اداری شما آب مورد نیاز روزانه بدنتان را تأمین كرده‌اید.

7. به جای چای یا

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
یك لیوان آب گرم با یك قاشق عسل حل شده در آن نوش جان كنید.

8. مادام كه سر كار هستید یك لیوان بزرگ پر از یخ در دسترس داشته باشید و همواره آن را از آب خوری اداره پر كنید. كلمه كلیدی "نوشیدن با نی" است چون در آن صورت هر بار مقدار بیشتری آب می ‌نوشید و در مجموع بهتر آب بدنتان را تأمین می ‌كنید.

9. تكه‌های كوچك

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
پرتقال و دیگر
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را در فریزر منجمد كنید و از آنها به جای تكه‌های یخ استفاده كنید. آب خنك شده با آنها نشاط آورتر است و ضمناً قدری میوه مصرف كرده‌اید.

10. پس از هر بار توالت رفتن، برای تنظیم بهتر سیستم گوارشی تان یك لیوان آب بنوشید.

11. پیش از نوشیدن

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
سه یا چهار لیوان آب خالص گوارا استفاده كنید. خواهید دید دیگر یا میلی به صرف نوشیدنی گازدار نخواهید داشت، و یا با نوشیدن نصف قوطی، از مصرف بقیه آن‌ صرف نظر خواهید كرد.

12. دو برابر میزان مصرف چربی‌ها آب بنوشید. مثلا من هنگام خوردن غذایی كه 10 گرم چربی دارد 20 اونس آب می‌ نوشم.

13. با هر وعده غذا دو لیوان پر آب بنوشید، یكی قبل و یكی بعد از غذا، همچنین پیش از هر خوراكی وسط روز، یا عصر، یك لیوان آب بنوشید تا میل به پُرخوری بین وعده‌های اصلی غذا پیدا نكنید.

14. همیشه یك بطری قابل پر كردن مجدد همراه داشته باشید و در اوقات بیكاری در صف بانك هنگامی كه در اتوبوس یا مترو هستید، و...آب بنوشید.

15. یك لیوان زیبای لب طلائی تهیه كنید و از شیر آب آن را پر كنید و با لذت بنوشید.

16. بلافاصله پس از آرایش كردن دو لیوان آب بنوشید.

17. یك شیشه دو لیتری آب با خود به اداره ببرید و سعی كنید پیش از پایان كار آن را تمام كنید. اگر نتوانستید این كار را بكنید، در ترافیك در راه منزل آن را بنوشید. این درست مثل شركت در یك مسابقه است.

18. همیشه در هنگام تماشای تلویزیون، شستشوی رخت‌ها،‌ شام پختن ‌و غیره یك بطری بزرگ آب در دسترس داشته باشید.

19. به برنامه محافظت از پوست خود نوشیدن دو لیوان آب را بیفزایید. لیوان آب را بنوشید، پوست را تمیز كنید، آن را مرطوب نمایید و غیره،‌ و بعد دوباره آب بنوشید.

20. آبتان را از یك پیمانه مدرج شیشه‌ای پیركس بنوشید. این راه خوبی است برای اندازه‌گیری میزان آب مصرفی تان در روز.

منبع: Dottis Weight Loss Zone

 

نویسنده: Donalds.Robertson,M.D.,M,SC

لینک به دیدگاه

چگونه آب لاغر می کند؟

 

چگونه 8 لیوان آب در روز چربی‌های اضافی را آب می‌كند؟

9020572232417923920420378102922412821785.jpg

 

گرچه ممكن است عجیب به نظر بیاید، ولی آب به احتمال قوی لوسیون منحصر به فرد موثر در

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
‌و پیشگیری از چاقی مجدد است. با این كه بیشتر ما توجه لازم را به اهمیت حیاتی آب نداریم، ‌این ماده بی‌رنگ و بو ممكن است تنها لوسیون جادویی واقعی برای كاهش پایدار وزن ما باشد!

نوشیدن آب طبیعتا اشتهای شما را كاهش می‌دهد و به بدنتان كمك خواهد كرد چربی‌های ذخیره شده را وارد چرخه سوخت و سوز(متابولیسم) كند. مطالعات به عمل آمده نشان می‌دهد كاهش مصرف آب موجب افزایش ذخیره چربی بدن می‌شود، در حالی كه افزایش نوشیدن آب به سوخت و سوز چربی‌ها كمك موثری می‌كند.

 

علت این پدیده زیست شناختی چنین است:

كلیه‌های ما بدون رسیدن مقدار كافی آب به آن‌ها قادر به فعالیت نیستند. وقتی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در سطح توانایی شان كار نكنند بخشی از بار آن‌ها به كبد سرازیر می‌شود. یكی از عملكردهای اولیه
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تنظیم چرخه سوختی، ‌یا همان
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
چربی‌های ذخیره شده برای تبدیل آن‌ها به انرژی مورد نیاز بدن است. چنانچه قرار باشد كبد برخی از عملكرد كلیه‌ها را به عهده بگیرد،‌ دیگر نخواهد توانست كار‌های اساسی خودش را با حداكثر توان انجام بدهد. یكی از نتایج این جابجایی مسئولیت‌ها در بدن ما، سوخت و سوز مقدار كم‌تری از چربی‌های ذخیره شده،‌ به عبارتی باقی ماندن چربی‌های زاید و توقف جریان كاهش وزن مطلوب خواهد بود.

نوشیدن آب كافی همچنین بهترین راه برای حفظ كیفیت مطلوب مایعات بدن است. وقتی بدن آب كمتری دریافت كند، اداركش از این موضوع به خطر افتادن حیات خواهد بود. در نتیجه بدن دست به ذخیره سازی هر قطره از آب موجود در خود خواهد زد. آب در فضاهای برون سلولی ذخیره خواهد شد (خارج از سلول‌ها). این امر موجب ورم پاها، ران‌ها و دست‌ها خواهد شد. در چنین وضعیتی در بهترین حالت، هورمون‌های بازدارنده ادراك راه حلی موقت پیش پای ارگانیسم می‌گذارند. آن‌ها موجب می‌شوند آب ذخیره شده در فضاهای بین سلولی همراه مقداری مواد ضروری انرژی زای بدن به زور به سمت كلیه‌ها حركت كند. در این هنگام مجددا بدن تصور خواهد كرد با یك تهدید حیاتی مواجه شده است و در اولین فرصت ممكن به پر كردن جای خالی آب‌های از دست رفته خواهد پرداخت. به این ترتیب وضعیت به سرعت به حالت پیشین باز خواهد گشت.

بهترین راه برای غلبه بر مشكل حفظ میزان حیاتی آب بدن، در اختیار قرار دادن ماده مورد نیاز آن است. تنها پس از دریافت آب كافی، آب ذخیره شده در فضاهای بین سلولی به طور طبیعی آزاد می‌شود.

اگر شما همواره با مشكل حفظ میزان آب مورد نیاز بدنتان روبرو هستید، ممكن است این مساله ناشی از مصرف بیش از حد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
باشد. بدن شما تحمل غلظت معینی از
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را دارد. هر چه نمك بیشتری مصرف كنید، سیستم حیاتی شما دست به رقیق كردن بیشتر مایعات درون بدنتان خواهد زد. اما رهایی از نمك اضافی مصرف شده نیز ساده است. كافی است آب بیشتری بنوشید. هنگام خروج آب با فشار از كلیه‌ها، سدیم اضافی نیز دفع می شود.

افرادی كه اضافه وزن دارند، نیاز به نوشیدن آب بیشتری نسبت به لاغرها دارند! افرادی كه جسمشان بزرگ‌تر از دیگران است، بار متابولیسمی بیشتری را هم تحمل می‌كنند. از آنجا كه می‌دانیم آب كلید سوخت و سوز چربی‌ها در بدن ما می‌باشد، در نتیجه كسانی كه اضافه وزن دارند به آب بیشتری نیاز دارند.

آب ضمنا به بدن كمك می‌كند تا ریتم مناسب عملكرد عضلانی را حفظ كند. این كار با فراهم آوردن امكان انقباض و انبساط طبیعی و ممانعت از آب باختگی عضلات میسر می‌شود. آب همچنین از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
كه نوعا پس از كاهش وزن رخ می‌دهد پیش‌گیری می‌كند. سلول‌ها كه در هنگام كاهش وزن كوچكتر شده‌اند با رسیدن آب كافی به آنها
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
می‌شوند، و در نتیجه پوست صاف، شفاف و با نشاط خواهد شد.

آب به بدن شما كمك می‌كند، خود را از شر مواد زاید خلاص كند. در هنگام كاهش وزن بدن شما مواد زاید خیلی بیشتری دارد كه باید آن را دفع كند. تمام چربی‌های سوخت و سوز شده باید دور ریخته شود. مجددا مقدار كافی آب به تخلیه این ضایعات از بدن کمک می کند.

آب همچنین می‌تواند

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را برطرف كند. وقتی بدن بیش از اندازه كم آب دریافت كند، تمام آب مورد نیاز خود را با تخلیه كامل آب‌های درون خود از كلیه نقاط بدن تامین خواهد كرد. روده بزرگ یكی از منابع اصلی تامین آب در این گونه مواقع است. اما نتیجه چیست؟ یبوست. با این حال وقتی فرد آب كافی مصرف كند روده‌ها عملكرد طبیعی خود را از سر خواهند گرفت.

منبع: Dottis Weight Loss Zone

 

نویسنده: Donalds.Robertson,M.D.,M,SC

لینک به دیدگاه

چرا باید هشت لیوان آب در طول روز نوشید؟!

 

63518518542508954176160522179234230.jpg

 

به طور مطلوب دریافت آب بدن، باید برای تامین نیازهای متابولیک، تعادل دفع محسوس و نامحسوس آب و نیز حفظ غلظت قابل تحمل مواد محلول در ادرار کافی باشد. آیا این کار آسان به نظر می‌رسد؟

نیاز متابولیکی تحت تاثیر اندازه و ترکیب بدن، فعالیت بدنی و تب است. دفع محسوس آب (غیر از دفع کلیوی) مانند آب دفع شده در عرق‌ و نیز دفع غیرمحسوس از طریق ریه‌ها، مطابق با میزان فعالیت، ارتفاع از سطح دریا، میزان رطوبت و درجه حرارت محیط تغییر می کند. میزان مواد موجود در مایعات کلیه، به ترکیب رژیم غذایی فرد بستگی دارد. با توجه به نکات یاد شده و دیگر متغیرهایی که بر میزان مورد نیاز آب تاثیر می‌گذارند، واضح است که برآورد نیاز هر فرد به آب کاری ساده بوده و نیاز افراد مختلف به آب متفاوت می‌باشد. با این حال اغلب مردم با این توصیه که " بزرگسالان باید 8 لیوان در روز آب بنوشند"، آشنا هستند. این توصیه از کجا به دست آمده و آیا در مورد همه صدق می کند یا خیر؟ یک میلی لیتر آب به ازای هر یک کیلو کالری انرژی دریافتی برای بزرگسالان در شرایط متعارف توصیه می‌شود.

 

 

به نظر می رسد توصیه‌ی مصرف

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در روز از این جا حاصل شده که برای بیان اهمیت مصرف کافی آب، راهنمای خاصی مورد نیاز بوده و در عین حال این توصیه برای عموم مردم قابل درک و فهم است.

عملاً یک سی سی آب به ازای هر کیلو کالری انرژی دریافتی برای بزرگسالان در شرایط متعارف توصیه می‌شود. مدل‌های بالینی اغلب براساس یک مرد 70 کیلوگرمی پایه ریزی شده‌اند. انرژی مورد نیاز برای یک مرد 19 تا 50 ساله حدود 38 تا 41 کیلوکالری به ازای کیلوگرم وزن برای فعالیت سبک و متوسط در روز است. این یعنی 2260 تا 2870 سی سی یا حدود 11 تا 12 لیوان آب در روز. غذاهای جامد تقریباً 3 لیوان آب و اکسید اسیون مواد غذایی حدود یک لیوان آب را در روز برای بدن تامین می‌کنند. پس حدود 7 تا 8 لیوان آب در طول روز باید مصرف شود.

نوشیدن 8 لیوان

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برابر نوشیدن 8 لیوان آب نیست، زیرا قهوه دارای کافئین است و کافئین باعث افزایش دفع ادرار می‌شوند. کاهش مزمن آب بدن موجب کاهش فعالیت غدد بزاقی، افزایش خطر ایجاد سنگ‌های کلیوی در افراد مستعد، سرطان سینه و چاقی در دوران کودکی می‌شود.

 

 

آیا به علت اینکه راهنما براساس یک مرد 70 کیلوگرمی پایه‌ریزی شده کاربرد آن محدود است؟

وجود اختلاف زیاد مثلاً تفاوت در وزن، ترکیب بدن، میزان فعالیت یا شرایط محیطی باعث می‌شوند که این توصیه کمتر قابل استفاده باشد. برای افرادی که خیلی کم وزن تر یا سنگین تر از این میزان متوسط هستند مقدار آب مورد نیاز روزانه به شکل زیر قابل محاسبه می‌باشد:

100 میلی لیتر به ازای هر کیلوگرم وزن برای 10 کیلوگرم اول

50 میلی لیتر به ازای هر کیلوگرم وزن برای 10کیلوگرم دوم

15 تا 20 میلی لیتر به ازای هر کیلوگرم وزن برای مابقی وزن

برای مثال آب مورد نیاز یک فرد 40 ساله با 170 کیلوگرم وزن به شکل زیر محاسبه می‌گردد:

(1000 سی‌سی = 10 کیلوگرم اول) + (500 سی‌‌سی = 10 کیلوگرم دوم) + (3000 سی‌سی = 150 کیلوگرم باقی مانده) = 4500 سی‌سی

فردی با این سایز احتمالاً آب بیشتری از طریق مواد جامد دریافت می‌نماید؛ چرا که میزان بیشتری غذا می‌خورد. با این حال میزان آب مورد نیاز روزانه‌ی او حدود 14 لیوان می‌باشد.

با استفاده از این روش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مورد نیاز روزانه‌ی یک فرد 70 کیلوگرمی، 2500 سی‌سی است. به طور تقریبی به ازای هر 12 کیلوگرم وزن بیشتر از 70 کیلوگرم (برای افراد زیر 50 سال) یک لیوان آب اضافی مورد نیاز می‌باشد.

افراد سالم به ندرت با مصرف بیش از حد آب در معرض مسمومیت با آب قرار می‌گیرند. برعکس، افراد بیشتر در معرض از دست رفتن آب بدن هستند. از دست رفتن فقط 2 درصد از آب بدن موجب اختلالات فیزیولوژیک می گردد. کاهش مزمن آب بدن موجب کاهش فعالیت غدد بزاقی، افزایش خطر ایجاد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در افراد مستعد،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
می‌شود.

پس برای حفظ سلامتی خود در طول روز آب بنوشید.

منبع : ماهنامه تغذیه و سلامتی

لینک به دیدگاه

سئوالاتی درباره نوشیدن آب

 

 

آیا آب گازدار برای شما بهتر است یا اینكه باعث می‌ شود، شما مبتلا به سلولیت شوید؟(سلولیت‌ عبارت‌ است‌ از یك‌ عفونت‌ غیرمسری‌ در بافت‌ همبند زیر پوست‌. این‌ عفونت‌ می‌ تواند در هر كجا از پوست‌ بدن‌ رخ‌ دهد، اما عمدتاً روی‌ صورت‌ یا قسمت‌ پایینی‌ پاها به‌ وجود می ‌آید.)

1415621710312016518022048161141290227974.jpg

آیا نوشیدن زیاد آب باعث می شود كه شما ورم كنید؟ آیا این درست است كه اگر تشنه نیستید، پس نیاز ندارید كه آب بنوشید؟

تصورات بسیاری وجود دارد كه پرداختن به آنها به راحتی آدم را گیج می‌ كند. در اینجا ما به توضیح درباره تصوراتی می ‌پردازیم كه ممكن است شما به اشتباه موافق آنها باشید:

1) اگر شما احساس تشنگی نمی‌ كنید، پس لازم نیست كه آب بنوشید؟

اگر شما می ‌خواهید صبر كنید تا تشنه شوید و بعد آب بنوشید، دچار كم ‌آبی خواهید شد، بنابراین در طول روز آب بنوشید. یك بطری آب در دسترس داشته باشید، این امر به شما كمك خواهد كرد كه در صورت خستگی با نوشیدن آب، جان تازه‌‌ای به خود بدهید.

2) مقدار زیاد آب باعث شستشوی كلیه‌ها‌یتان می ‌شود.

آب برای حفظ سلامتی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
ضروری است، زیرا به شسته شدن كلیه‌ها از مواد سمی كمك می ‌كند. همچنین آب به دفع مواد زائدی از قبیل اوره كمك می‌ كند. برای آنهایی‌ كه سابقه
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
دارند، نوشیدن بیشتر آب می ‌تواند از تشكیل مجدد آنها جلوگیری كند، زیرا آب باعث حل‌ شدن این سنگ‌ها می ‌شود.

3) شما هرگز نمی ‌توانید مقدار كافی آب بنوشید.

نوشیدن بیش از حد آب بدون اینكه اجازه دهید مقداری از آن دفع شود، می ‌تواند باعث مسمومیت با آب و در نتیجه مرگ شود.

4) آیا مقدار زیاد آب باعث تورم (ورم) می ‌شود؟

احتباس آب در بدن با نوشیدن بیشتر آن رخ نمی‌ دهد، بلکه به دلیل تغییرات هورمونی یا جریان ضعیف خون است. در حقیقت نوشیدن بیشتر آب می ‌تواند به رفع علایم ورم كمك كند، زیرا آب باعث شسته شدن

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
اضافی می‌ شود. این سدیم اضافی علت تورم خارج سلولی است.

5) آب گازدار بهتر از آب بدون گاز است؟

هیچ تفاوتی میان این دو آب وجود ندارد كه باعث شود یكی از آنها را انتخاب كنید. البته برخی از دندان ‌پزشكان ادعا می ‌كنند كه آب گازدار چون اسیدی‌ تر است، برای

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مضر است.

6) آب گازدار سبب می ‌شود كه شما دچار سلولیت شوید؟

هیچ مدركی بر اثبات این مدعا ارائه نشده است. چرا كه آب گازدار و آب بدون گاز در واقع یكی هستند و هر دو باعث شسته شدن بدن از مواد سمی می ‌شوند كه در تشكیل سلولیت دخالت دارند.

7) قهوه و چای می ‌توانند به اندازه یك لیوان آب به حساب آیند؟

اگرچه هر دوی آنها جزو مایعات دریافتی روزانه به حساب می ‌آیند، اما هر دو دیورتیك (ادرارآور) هستند، به این معنی كه باعث دفع بیشتر آب از بدن از طریق ادرار می ‌شوند.

بنابراین با هر لیوان (فنجان)

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
یا
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
كه شما می ‌نوشید، به یك لیوان آب بیشتر جهت جبران نیازمندید.

8) كدام یك بهتر است: نوشیدنی ورزشی انرژی ‌زا یا همان آب ساده؟

در حقیقت این بستگی به نوع ورزشی دارد كه انجام می ‌دهید. اگر شما برای مدت یك ساعت یا كمتر ورزش می‌ كنید، به دلیل تعریق دچار كم ‌آبی (دهیدراتاسیون) خواهید شد كه با خوردن آب می ‌توانید آن را جبران كنید.

در طول فعالیت‌های استقامتی مثل

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
یك نوشیدنی ورزشی ایزوتونیك بهتر از آب معمولی خواهد بود، زیرا بعضی از این نوشیدنی‌ها دارای گلوكز برای تولید انرژی می‌ باشند. اما مهم تر این است كه الكترولیز به منظور جبران نمك اتلافی از طریق تعریق، به احتباس بیشتر آب در بدن كمك می‌ كند و باعث می ‌شود بدن مدت بیشتری هیدراته باقی بماند.‌

ندا سلك

لینک به دیدگاه
  • 9 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...