سارا-افشار 36440 ارسال شده در 20 مهر، 2010 کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه اتحادیه جهانی مخابرات حداقل دسترسی کاربران به اینترنت 256 کیلوبیت در ثانیه را به عنوان شاخص ضریب نفوذ محاسبه می کند گفت: از نظر اتحادیه جهانی مخابرات، ایران اینترنت ندارد و ضریب نفوذ اینترنت در ایران زیر یک درصد است. کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه اتحادیه جهانی مخابرات حداقل دسترسی کاربران به اینترنت 256 کیلوبیت در ثانیه را به عنوان شاخص ضریب نفوذ محاسبه می کند گفت: از نظر اتحادیه جهانی مخابرات، ایران اینترنت ندارد و ضریب نفوذ اینترنت در ایران زیر یک درصد است. علی اکبر جلالی، با تاکید بر اینکه ضریب نفوذ اینترنت و تلفن همراه معیار توسعه یافتگی ارتباطات در کشورها تلقی میشود،گفت: در شرایطی که نهادهای بین المللی مانند اتحادیه جهانی مخابرات (itu) بررسی مقایسه ای کشورها را انجام می دهند و عدم حضور یک کشور در این مقایسه ها به طور قطع منفی تلقی می شود نیازمند پذیرش شاخص های بین المللی هستیم. وی با تاکید بر اینکه شاخص های جهانی معتبر هستند و ایران نیز عضو itu است افزود: اتحادیه جهانی مخابرات دسترسی کاربران به اینترنت با سرعت کمتر از 256 کیلوبیت در ثانیه را در آمارها محاسبه نمی کند. جلالی با بیان اینکه دسترسی کاربران به اینترنت دایل آپ (کمتر از 56 کیلو بیت) جزء شاخص های ضریب نفوذ محسوب نمی شود ادامه داد: از نظر اتحادیه جهانی مخابرات، ایران اینترنت ندارد و ضریب نفوذ اینترنت در ایران زیر یک درصد است. این کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه با توجه به شاخصهای بین المللی همچون itu، استناد به شاخص های داخلی بی مورد است ادامه داد: اگر از نظر مسئولان مشکلی در نحوه انجام این مقایسه ها وجود دارد باید به عنوان یک عضو سازمان itu از روشهای قانونی اعتراض خود را به آن نهادها منتقل کنند و در غیر این صورت باید تابع قوانینی بود که در سطح جهانی مطرح می شود. جلالی گفت: انتظار نمی رود کسانی که باید مسئول توسعه اینترنت در کشور باشند و از آن دفاع کنند خود عامل تاخیر و ترمز در توسعه این فناوری شوند. استاد دانشگاه علم و صنعت با مطرح کردن این سئوال که چگونه است وقتی آمارهایی به نفع ما داده می شود از آنها استقبال می کنیم اما آمارهایی که به نفع کشور نیست را تکذیب کرده و مردود می دانیم ادامه داد: به عنوان مثال کشور ما دو بار در نهضت سوادآموزی جایزه جهانی گرفت که به آن افتخار کردیم اما در مواردی که به نفع ما نیست عکس العمل منفی نشان می دهیم. این کارشناس فناوی اطلاعات با تاکید براینکه در بعضی زمینه های فناوری اطلاعات به موفقیتهای خوبی در کشور دسترسی پیدا کرده ایم،گفت: متاسفانه نتوانسته ایم آنها را به درستی عرضه کنیم که این مسئله باعث می شود در شاخص های جهانی موفقیت خوبی را در حوزه it نداشته باشیم. به عنوان مثال در حوزه خدمات الکترونیک برخط، بیش از هزار خدمت الکترونیک در کشور وجود دارد اما هیچ یک از نهادهای دولتی تاکنون نتوانسته اند این خدمات را به نحوی دسته بندی کند که در نهادهای بین المللی قابل استناد باشد. وی گفت: کشور ما در بعضی شاخص ها مانند اینترنت با پهنای باند زیاد مسلما جایگاه خوبی ندارد چرا که برای مثال در کره جنوبی 97 درصد مردم از اینترنت با پهنای باند متوسط 5/14 مگابیت در ثانیه استفاده می کنند و این در حالی است که در کشور ما کمتر از یک درصد مردم به اینترنت با سرعت 128 کیلوبیت دسترسی دارند. استاد دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه باید استراتژی مشخصی را برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظر بگیریم و اگر واقعا آن را مضر به حال جامعه می دانیم آن را تعطیل کنیم افزود: سازمان های بین المللی در ارائه شاخص ها هیچگونه خصومت و غرض ورزی با ما ندارند و پاک کردن صورت مسئله مشکلی را حل نخواهد کرد. طی هفته های مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بارها نسبت به انتقادات مطرح شده در زمینه ضریب نفوذ اینترنت در کشور و محدودیت در سرعت دسترسی به این فناوری، موضع گرفته و اعلام کردند که شاخص های بین المللی با برخی اهداف خاص مطرح می شود و در این بخش نباید دچار آفت شاخص زدگی شد. 8
میلاد 24047 ارسال شده در 20 مهر، 2010 به جاش ما استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی داریم و زیر سلطه آمریکا نرفتیم 5
Ehsan 112349 ارسال شده در 20 مهر، 2010 باز هم شایعه سازی و سیاه نمایی از سوی عوامل وابسته به رژیم منحوس و دردمنش و نامشروع صهیونیستی و ارباب جهان خوار آن آمریکای جنایتکار: اگه ایران اینترنت نداره،پس ما الان چه جوری داریم اینجا مطلب مینویسیم!!! ایرانی میتواند،حتی اگر اینترنت هم نباشه ما خودمان غنی میکنیم و تولید اینترنت 20 درصد میکنیم. 6
ترمه جون 1381 ارسال شده در 21 مهر، 2010 اوا!این چه حرفیه؟اینجا زن و بچه ی مردم رفت و آمد میکنه!سرعت اینترنت را زیاد کنیم که برن چیزای ... ببینن. استغفرالله و .............. 5
هولدن کالفیلد 19948 ارسال شده در 21 مهر، 2010 از کره شمالی که بهتریم ...اصلا ما تتو همه چی از کره شمالی ها بهتریم به جز رضایت مندی مردم چون اونا نمیدونند ...متاسفانه مردم ما میدونند که چقد از دنیا عقبیم . 4
pesare irani 41807 ارسال شده در 21 مهر، 2010 چرا شایعه میندازی سارا افشار فتنه گر :icon_pf (34): پس الان من دارم با چی پیام میدم اینترنته دیگه :jawdrop::jawdrop: 1
سارا-افشار 36440 سازنده ارسال شده در 21 مهر، 2010 چرا شایعه میندازی سارا افشار فتنه گر :icon_pf (34): پس الان من دارم با چی پیام میدم اینترنته دیگه :jawdrop::jawdrop: اخه این اینترنته این چراغ نفتیم نیس :w00:
pesare irani 41807 ارسال شده در 21 مهر، 2010 اخه این اینترنته این چراغ نفتیم نیس :w00: پس من چی بگم که این چراغ نفتیییم دیالاپه 1
سارا-افشار 36440 سازنده ارسال شده در 21 مهر، 2010 پس من چی بگم که این چراغ نفتیییم دیالاپه خب بجاش برو یه چن کلام از کلام ا..مجید بخون تا هدایت شی چیه بیخودی پول باباتو بابت این انحرافات هدر میدی:w00: 1
pesare irani 41807 ارسال شده در 21 مهر، 2010 خب بجاش برو یه چن کلام از کلام ا..مجید بخون تا هدایت شی چیه بیخودی پول باباتو بابت این انحرافات هدر میدی:w00: :w410: :w410: :w410: :w410: :w410: کار ما از این حرف ها گذشته................ 1
سارا-افشار 36440 سازنده ارسال شده در 21 مهر، 2010 :w410: :w410: :w410: :w410: :w410: کار ما از این حرف ها گذشته................ انشاا با اغا محشور بشی
ارسالهای توصیه شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری