رفتن به مطلب

گونه‌ای که هنوز دارد برای بقا تلاش می‌کند+ (عکس)


ارسال های توصیه شده

عکسی که توسط محققان جامعه جانورشناسی از بوزینه تنبل سریلانکا که تصور می‌شد حدود یک‌قرن پیش منقرض‌‌شده گرفته شده است، نشان می‌دهد این جاندار علیرغم از دست‌دادن زیستگاهش هنوز دارد برای حیات تلاش می‌کند.

 

کد خبر : 05967 تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۸۹ bagha.jpg

 

امروزه جانوران بسیاری را می‌شناسیم که در معرض خطر انقراض هستند یا منقرض شده‌اند. بوزینه تنبل یکی از این جانوران است با این تفاوت که پیش از این تصور می‌شد یکی از زیرگونه‌های آن با نام علمی Loris tardigradus nycticeboides، ساکن مناطق حفاظت‌شده مرکزی کشور سریلانکا سال‌هاست که منقرض شده است.

 

چیزی حدود یک‌قرن است که نمونه تازه‌ای از این جاندار مشاهده نشده است. اما عکسی که مشاهده می‌کنید، توسط یکی از اعضای جامعه جانورشناسی لندن در جنگل‌های کوهستانی سریلانکا گرفته شده و نشان می‌دهد این جاندار کوچک هنوز دارد روی زمین زندگی می‌کند.

 

این پستاندار که حدود 20سانتیمتر طول دارد یکی از دو زیرگونه بوزینه تنبل لاغر است. زیرگونه دیگر نیز به دلیل از دست‌دادن زیستگاه در معرض خطر انقراض قرار دارد.

 

چشم‌های بزرگ این جاندار، در شب دیدی فوق‌العاده دارند و می‌توانند برای شکار حشرات در تاریکی به خوبی مورد استفاده قرار بگیرند.

 

این جاندار هم مانند انسان و میمون‌ها به راسته نخستی‌ها تعلق دارد اما از گروه ابتدائی‌تری موسوم به پیش‌میمون‌ها مشتق شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...