رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

گردن از جمله قسمت‌هایی از بدن است كه آسیب‌های وارده به آن طیف وسیعی از خفیف تا شدید را شامل می‌شوند.با حرکاتی مفید جهت از بین بردن درد گردن تان آشنا شوید.

آسیب‌های شایع گردن شامل گرفتگی (اسپاسم)‌، كشیدگی عضلات ناحیه و شكستگی می‌شوند. تصادفات، آسیب‌های ورزشی و حتی برخی از وسیله‌هایی كه در شهربازی سوار می‌شوید می‌توانند موجب آسیب‌ گردن شوند.

گرفتگی گردن كه اكثر شما تا به حال آن را تجربه كرده‌اید عبارت است از به انقباض افتادن ماهیچه‌های گردن. در این حالت ماهیچه‌ها سفت و دردناك می‌شوند. استفاده بیش از اندازه، وضعیت نامناسب یا استرس موجب بروز این حالت می‌شوند. انجام حركات زیر به بهبود گرفتگی عضلات گردن كمك می‌كنند.

 

0223366666614.jpg

حركت اول:

سر خود را به سمت راست بچرخانید و دستان خود را در پشت سر به هم قفل كنید. اجازه دهید وزن دستانتان چانه شما را به قسمت راست سینه نزدیك كند. 15 ثانیه در این حالت بمانید و مجددا به حالت عادی برگردید. این حركت را در سمت چپ نیز تكرار كنید.

 

حركت دوم:

سر خود را به سمت راست بچرخانید تا جایی كه بتوانید پشت شانه خود را ببینید. حال دست راست خود را بلند كرده و كف دست را روی سمت چپ شانه قرار دهید. با كف دست، چانه خود را به سمت شانه نزدیك كنید و برای مدت 10 ثانیه نگه دارید. این حركت را 3 مرتبه دیگر تكرار كنید. برای سمت چپ نیز به همین صورت عمل كنید.

 

حركت سوم:

در حالی كه ایستاده یا نشسته‌اید و دستانتان در دو طرف بدن آویزان است، كتف‌های خود را از پشت به هم نزدیك كنید و 5 ثانیه نگه دارید. این حركت را 3 مرتبه در روز و هر بار 10 دفعه تكرار كنید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...