رفتن به مطلب

Zig Bee


ارسال های توصیه شده

زیگ بی چیست ؟

زیگ بی فناوری تازه ای برای ایجاد شبکه های ارتباطی بدون بیسیم در داخل خانه هاست که مسئولیت تنظیم و بررسی (کنترل) خانه را به عهده دارد . این فناوری را شرکت زیگ بی طراحی کرده و ساخته است . این سامانه با استفاده از خطوط بیسیم کار می کند . شرکت دستگاههای کوچکی را در خانه و روی دیوارها و در سایر جاهایی که صاحبخانه بخواهد نصب می کند . این حسگرها چشم الکترونیکی قوی دارند که حتی در تاریکی هم کار می کنند و به هر نوع متغییر محیطی (مانند دود ، نور ، صدا ، آب ) حساس اند .

ویژگی های این فناوری :

اگر صاحب خانه در خانه حضور نداشته باشد این دستگاه با ارسال پیام به پست الکترونیکی یا تلفن همراه ، وی را از بروز هر گونه دزدی با خبر می کند . سامانه آتش سوزی را بیدرنگ به ساکنان خانه اطلاع می دهد و تا رسیدن ماموران و صاحبخانه دستگاههای آتش نشانی را در داخل خانه روشن می کند. اعضای خانواده در چند قدمی خانه می توانند با فشار دادن کلید روی صفحه نمایش قفل در را باز کنند یا ببندند و چراغ ها و دستگاه تهویه مطبوع و رادیو و تلویزیون و دیگر وسایل مورد نیاز را به کار اندازند.

در صورتی که در یکی از بخش های خانه نقص بروز کند مثلا شیر آب چکه کند، حسگر های حساسی که در دیوارها نصب شده اند بلافاصله خرابی یا نقص را گزارش می دهند .این سامانه میزان نور و دمای هر بخش از خانه را براساس سلیقه کسانی که در آن بخش به سر می برند تنظیم می کند .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...