رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

:w330:

 

کوه کرکس نطنز

 

کوه کرکس در جنوب غربی شهر نطنز قرار دارد ارتفاع آن 3902 می باشد .

کوه کرکس دارای چندین مسیر در جنوب رشته کوه و شمال آن می باشد. مسیر شمالی به نام دهکده در آن مسیر طامه معروف است . مسیری طولانی تر و تقریبا کوهنوردی را دو روزه می کند و پناهگاه هم ندارد مسیر جنوبی مسیر روستای کشه پناهگاه دارد و تقریبا 80 نفر را می تواند در خود جا بدهد البته در زمستان که برف دارد

 

وسایل مورد نیاز کفش ، کلاه و لباس مناسب کیسه خواب و عینک و خوراک

 

از تهران باید به سوی نطنز رفته ونطنز رد شده حدود 40 کیلومتر پس از شهر نطنز به طرقرود رسیده و به سوی جاده کشه منحرف می شویم پس از گذشتن از کنار کشه به سوی مرغداری حاجی آباد می رویم از این راه تا مرغداری حاجی آباد بیشتر نمی توان با ماشین رفت . کنار مرغداری پیاده شده و تجهیزات را چک کرده و از آوردن اضافه بار خود داری می کنیم . :w16:

سپس پشت مرغداری حاجی آباد به چشم اصفهانیاها می رسیم از آن گذشته و به سوی کوه براه می افتیم .

پس از تقریبا یک ساعت ونیم راه پیمایی به درخت گردو ها می رسیم کنار دره ای که به پناهگاه می رسد. از پای درخت گردوها تا پناهگاه حدود دو ساعت راه پیمایی است . اینجا می توانید استراحت کوتاهی داشته باشید . وارد دره که شدید از جاده ی مالرویی اطراف یک جوی کوچک پیچ و تاب خورده تا یک ساعت پس از جاده دو قسمت می شود که یکی به نام راه زمستانی معروف است . و دست راست است و دست چپ وارد دره سنگی می شود که راه تابستانی است و آبشار دارد در زمستان آبشار یخ زده و راه سخت می شود برای همین از جاده زمستانی می روند که شیب تندی دارد . پس از گذشتن از دره و یک مقدار سنگ نوردی راحت به پناهگاه می رسیم . پناهگاه هیئت کوهنوردی اصفهان با مسئولیت آقای آرمین از چهارشنبه تا روز جمعه باز است برق دارد حدود 3 ساعت و گاهی کوهنوردن به مسئول پناهگاه انعام می دهند !!!

از پناهگاه دو تا مسیر است یکی قله ی دست راست قله بلندتر و راحتتر و دیگری قله دست چپ کوتاهتر و سخت تر :ws28:

به سوی قله دست راست می رویم دو تا مسیر دارد یکی دست چپ دره وروی خط الرس دره مسیر زمستانی و دیگری دست راست دره ادامه می دهیم انتهای دره در اوایل بهار آب هست ولی برای احتیاط بهتر است از پناهگاه آب بردارید . :w16:

پس از یک ساعت به انتهای دره رسیده و شیب اصلی شروع می شد اگر خوب بروید حدود 40 دقیقه تا یک ساعت در راه هستید و به قله می رسید

 

امیدوارم خوش بگذرد .

دو روزه وقت می خواهد یک شب باید در کوهستان باشید هوا فوق العاده بود :vi7qxn1yjxc2bnqyf8v

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...