رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

ازمهمترین جاذب ها می توان به دسته موتورها اشاره کرد

شرايطی که طی آن ارتعاشاتی با فرکانس کم و دامنه ارتعاشی زياد به موتور اعمال می شود و معمولا شرايط جاده، شتابگيری سريع، ترمزهای ناگهانی و تعويض دنده از جمله عوامل ايجاد اين نوع می باشند :

Low frequency & High amplitude conditions

Frequency 0.3 mm

 

ارتعاشات ثانويه ای که در حين روشن بودن ماشين همواره بر موتور اعمال می شوند، ارتعاشاتی با مقادير فرکانسی زياد و دامنه بسيار کم می باشند. ميزان خروج از مرکزی موتور مهمترين عامل ايجاد اين نوع می باشد :

High frequency & Low amplitude conditions

Frequency : 25-200 Hz & Amplitude

 

محدوده فرکانسی های طبيعی در خودروی سواری وبدن انسان

فرکانس های رزونانسی انسان وخودرو

 

(Hz)

فرکانس های افقی مغز انسان

 

گوش داخلی انسان

 

ديگر ارگانيزمهای بدن انسان

 

فرکانس های صلب بدنه

 

فرکانس های بدنه انعطاف پذير

 

فرکانس های اکسل های جلو وعفب

 

هرتز کمتراز 1.5 0.5- 0.75 5-7 1-2 بالای 20 تا 15

نگه دارنده قوای محرکه (موتور)

 

نگه دارنده‌هاي لاستيكي

نگه دارنده‌هاي هيدروليكي

نگهدارنده های هيدروليکی با منفذ ساده

نگهدارنده های هيدروليکی با شيار اينرسی

نگهدارنده های هيدروليکی با شيار اينرسی و جدا کننده

نگه دارنده‌هاي شبه فعال (نيمه فعال)

نگه دارنده‌هاي فعال

 

نگه دارنده‌هاي لاستيكي

n ابعاد مناسب, مقرون به صرفه و بدون نياز به نگهداري

n مدل ساده فنر و ميرا کننده

n افزايش سختی با افزايش فرکانس

daste-motor1.jpg

 

daste-motor2.png

 

 

نگه دارنده‌هاي هيدروليکی

n سازگاری با فرکانس و دامنه

n وجود منفذ يا شيار اينرسی: ايجاد ميرايی در فرکانس پايين

n وجود جداکننده: رفتار مشابه نگهدارنده لاستيکی در

دامنه های کم = فرکانسهای بالا

daste-motor3.png

 

daste-moror4.png

 

daste-motor6.png

 

daste-motor7.png

 

daste-motor8.png

daste-motor9.gif

 

منبع : سایت تخصصی مکانیک خودرو

  • Like 1
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...