رفتن به مطلب

ارتباط و فرایند های ان


ارسال های توصیه شده

ارتباط و فرایند های ان

 

فرآیند برقراری ارتباط 5 جزء اصلی را شامل می شود که عبارتند از: فکرکردن، عمل کردن، مشاهده کردن، گفتگو کردن و گوش دادن. خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن 4 مهارت مهم در شکل گیری ارتباط با دیگران می باشند.

 

کارشناسان علم رفتار اذعان دارند که مهمترین فن در میان 4 مهارت فوق، درست گوش دادن است.

 

باید گفت که اکثر ما شنونده های خوبی نیستیم و در اینجا سئوال قابل طرح این است که ارزیابی اطرافیان از ما به عنوان یک شنونده چیست؟

 

رعایت 10 اصل که می تواند بیانگر صفات یک شنونده خوب باشد، به شرح زیراست:

 

1. از صحبت کردن در زمانی که گوینده سخن می گوید پرهیز کنید.

2. آزادی گوینده را در بیان سخنان مد نظر داشته باشید.

3. نشان دهید که به شنیدن سخنان گوینده تمایل دارید.

4. از بروزهر گونه ابهامی جلوگیری کنید.

5. درک متقابل از سخنان گوینده داشته باشید.

6. بردبار باشید.

7. رفتاری متعادل داشته باشید.

8. سخنان گوینده را قطع نکنید و از بحث و جدل نیزخودداری کنید.

9. سؤال هایی را با هدف تشویق گوینده مطرح کنید.

10. از صحبت کردن در زمانی که گوینده سخن می گوید پرهیز کنید (این اصل، برای تأکید تکرار شده است.).

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...