spow 44,195 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 تیر، ۱۳۸۹ ارتباط و فرایند های ان فرآیند برقراری ارتباط 5 جزء اصلی را شامل می شود که عبارتند از: فکرکردن، عمل کردن، مشاهده کردن، گفتگو کردن و گوش دادن. خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن 4 مهارت مهم در شکل گیری ارتباط با دیگران می باشند. کارشناسان علم رفتار اذعان دارند که مهمترین فن در میان 4 مهارت فوق، درست گوش دادن است. باید گفت که اکثر ما شنونده های خوبی نیستیم و در اینجا سئوال قابل طرح این است که ارزیابی اطرافیان از ما به عنوان یک شنونده چیست؟ رعایت 10 اصل که می تواند بیانگر صفات یک شنونده خوب باشد، به شرح زیراست: 1. از صحبت کردن در زمانی که گوینده سخن می گوید پرهیز کنید. 2. آزادی گوینده را در بیان سخنان مد نظر داشته باشید. 3. نشان دهید که به شنیدن سخنان گوینده تمایل دارید. 4. از بروزهر گونه ابهامی جلوگیری کنید. 5. درک متقابل از سخنان گوینده داشته باشید. 6. بردبار باشید. 7. رفتاری متعادل داشته باشید. 8. سخنان گوینده را قطع نکنید و از بحث و جدل نیزخودداری کنید. 9. سؤال هایی را با هدف تشویق گوینده مطرح کنید. 10. از صحبت کردن در زمانی که گوینده سخن می گوید پرهیز کنید (این اصل، برای تأکید تکرار شده است.). 3 نقل قول لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده
به گفتگو بپیوندید
هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .