رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

DSC_0294.JPG

 

 

معاون عمليات هوانوردي شركت فرودگاههاي كشور از ثبت همه فركانسهاي هوانوردي فعال كشور در اتحاديه بين المللي ارتباطات راه دور(INTERNATIONAL TELECOM UNICATION UNION ) خبر داد.

بنابر گزارش روابط عمومي شركت فرودگاههاي كشور محمود رسولي نژاد با اشاره به اينكه پيش از اين به خاطر وجود موانع و مشكلات، اجراي كامل اين موضوع مهم ميسر نبود گفت: با همت و تلاش اداره كل ارتباطات و ناوبري همه فركانسهاي فعال در سرويسهاي متحرك هوايي، راديو ناوبري هوايي در باندهاي مربوط به تجهيزات ارتباطي، راداري و ناوبري فعال در سطح فرودگاهها، سايت هاي هوانوردي و مسيرهاي پروازي كه بالغ بر 14 هزار ركورد فركانس است به نام جمهوري اسلامي در اين اتحاديه به ثبت رسيده است.

وي با تاكيد بر اهميت اين موضوع گفت: اين موضوع اولويت تخصيص و بهره برداري از فركانس هاي ثبت شده به كشورهاي همسايه را به دنبال داشته و به تبع آن نقش بسزايي در حفظ و صيانت حقوق فركانسي كشور در بخش هوانوردي بويژه در سطح بين المللي خواهد داشت.

رسولي نژاد با بيان اينكه هدف بعدي اداره كل ارتباطات و ناوبري شركت فرودگاهها ثبت بين المللي فركانسهاي هوانوردي فعال كشور در فهرست بين المللي ايكائوست گفت: اين امر گام مهمي در مصونيت طيف فركانس هوانوردي كشور محسوب خواهد شد.

 

 

 

 

www.airport.ir_FA_2.jpg

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

روز ششم مرداد ماه جاری يك فروند هواپيماي ايرباس شركت هوايي اير بلو با 152 سرنشين در منطقه اي كوهستاني در شمال پاكستان سقوط كرد و كليه سرنشينان آن كشته شده اند.

 

به گزارش شبكه بي بي سي ، يك فروند ايرباس A321 با 146 مسافر و 6 خدمه كه از كراچي عازم اسلام آباد بود در منطقه كوهستاني مارگالا هيلز در نزديكي اسلام آباد سقوط كرد. به گفته مقامات ارتباط اين هواپيما دقايقي پس از برخاستن از فرودگاه كراچي با برج كنترل قطع شد.

 

رحمان مالك ، وزير كشور پاكستان گفته بود كه دستكم 5 بازمانده مجروح اين سانحه به بيمارستان انتقال يافته اند اما ماموران امداد كه لاشه هواپيما كه به كلي از بين رفته است را يافتند اين خبر را تكذيب كرده و گفته اند كليه 152 سرنشين هواپيماي ايرباس شركت هوايي بلو اير كشته شده اند.

 

با اين حال به دليل صعب العبور بودن منطقه حادثه و فقدان جاده هلي كوپتر هاي ارتش برفراز محل پرواز كرده و در جستجوي بازماندگان احتمالي و اجساد قربانيان هستند.

 

شدت برخورد هواپيما به زمين به اندازه اي بوده كه قطعات درهم شكسته آن در محوطه بسيار وسيعي از جنگل كوهستاني پراكنده شده است. به گفته مقامات هواپيما از مسير پروازي خارج شده بود و طبق اظهارات شاهدان قبل از سقوط انفجاري در آن رخ داده و دود غليظي از آن مشاهده مي شد.

 

سخنگوي سفارت آمريكا گفته است دو آمريكايي جزو سرنشينان هواپيماي ساقط شده بوده اند اما از توضيحات بيشتر در اين مورد خودداري كرد.

 

 

n00052928-r-b-001.jpg

 

n00052928-r-b-003.jpg

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

تحقيقات بازرسان حوادث سقوط هواپيماها از نتايج جالبي در خصوص رابطه وضعيت صندلي مسافران و ميزان آسيب‌پذيري و شدت جراحات وارده به آنها در پي حوادث منجر به سقوط هواپيماها حكايت دارد. بازرسان سوانح خطوط هواپيمايي با بررسي و تحقيق حوادث متعدد هوايي بويژه سوانح منجر به سقوط و برخورد شديد هواپيما با زمين يا موانع ديگر پي برده‌اند خدمه پروازي كه به‌طور معمول در صندلي‌هاي رو به عقب هواپيما مي‌نشينند در مقايسه با ساير مسافران هواپيما كه به طور هميشگي در صندلي‌هاي رو به جلوي هواپيما به‌سر‌مي‌برند، دچار صدمات و جراحات كمتري مي‌شوند.

 

تحقيقات نشان مي‌دهد علت اين امر به واسطه انرژي ناشي از بدن افراد است، به طوري كه اين انرژي به موازات شتاب گرفتن سريع هنگام سانحه سقوط به طور يكساني در سرتاسر پشتي صندلي منتشر مي‌شود تا اين كه روي كمربند صندلي متمركز شود ودر اين حالت، افرادي كه پشت به مسير سقوط دارند تأثير كمتري از اين انرژي پرشتاب مي‌گيرند و مسافراني كه به طور معمول رو به جلوي هواپيما نشسته‌اند در معرض برخورد بيشتر اين انرژي هستند. البته با وجود اين كه صندلي‌هاي رو به عقب هواپيما احتمالا ايمن و كم خطرتر هستند، اما خطوط هواپيمايي در مقابل چنين چيدماني براي آرايش صندلي‌هاي خود مقاومت به خرج مي‌دهند. علت اين امر تا حد زيادي براي اين است كه آنها مي‌ترسند مسافران خطوط هوايي اين ايده را نپذيرند و متعاقبا مشكلات بيشتري به همراه داشته باشد. در همين خصوص خطوط هواپيمايي بريتيش ايرويز مبادرت به نصب صندلي‌هاي رو‌به‌پشت در كابين‌هايي كرده است كه به باشگاه مخصوص مسافران دائمي‌اش اختصاص دارد. خطوط هوايي ساوت وست در آمريكا نيز اين ايده را در كابين‌هاي ممتاز مخصوص بازرگانان خود موسوم به اكونومي كلاس امتحان كرده است اما در نهايت به همان وضعيت صندلي‌هاي سنتي رو به جلوي هميشگي برگشته است. آنها معتقدند شرايط يكسان براي همه و ادامه روال معمول چيدمان صندلي‌هاي هواپيما دردسر و مشكلات كمتري به دنبال دارد تا اين كه وارد فضاي جديدي شوند كه از مشكلات جانبي آن بي‌خبرند.

لینک به دیدگاه
  • 4 ماه بعد...

 

هواپیمای بویینگ 727 با شماره ثبت EP-IRP متعلق به شرکت ایران ایر عکس زیر یکی از عکسهای همین هواپیما قبل از سانحه است با عمر حدود 37 سال

 

در زمان سانحه

کاپیتان پرواز: اقای دادرس

کمک خلبان: اقای قره تپه

مهندس پرواز: اقای رستگار

 

زمان سانحه:

تاریخ: نوزدهم دیماه 89

ساعت: نوزده و چهل و پنج دقیقه

 

(مصادف است با پنجمين سالروز سانحه هواپیمای فالكون 20 نیروی هوایی سپاه پاسداران دراروميه و شهادت سردار كاظمي - 19 دي 1384)

 

مکان سانحه:

5 مایلی (9 کیلومتری) فرودگاه ارومیه - در هنگام نزدیک شدن هواپیما برای فرود در امتداد باند فرود

 

تعداد سرنشین: 104 نفر که 105 و 106 هم گزارش شده ...............96 نفر مسافر (94 بزرگسال و دو نوزاد) ...........و تعداد 9 نفر کادر پروازی

 

 

قرار بوده این پرواز با هواپیمای فوکر 100 انجام بشه اما به دلیل نقص فنی فوکر ، با دو ساعت تاخیر ،بویینگ 727 جایگزین آن شد که این هواپیما نیز در نهایت حادثه ساز شد.

 

اگر غیر از این بود و بوئینگ با ظرفیت کامل پرواز می کرد احتمالا بیش از 150 کشته برجای می گذاشت.

 

 

 

irp.jpg

عکسهایی از محل سانحه

 

608691_orig.jpg

608690_orig.jpg

 

608689_orig.jpg

 

608688_orig.jpg

 

608687_orig.jpg

 

608682_orig.jpg

 

608678_orig.jpg

 

N1002015-1651565.jpg

 

N1002015-1651564.jpg

 

عکسهای کادر پرواز

 

sanehe.jpg

ahooyi.jpg

 

تنها بازمانده کادر پروازی

 

 

اسامی مسافران

اسامي مسافران پرواز 277 تهران - اروميه روز 19 دي ماه 89 كه دچار سانحه شده است ، اعلام شد .

1- عباس عباس بيگي

2- راضيه امير ذهني

3- مجيد باقري فرد

4- ك -باوي

5- هادي بهزادي

6- منصوره دقاق پور

7- جميل دهقاني

8- غلام پناهي اسانلو

9- محمدرضا فرهومند

10 - قاسم قلندرزاده

11- ابراهيم حسن زاده

12-شيرزاد حسن زاده

13- زهرا هاشمي ماد

14-ياسر حيدر نژاد

15-هما حورفر

16-سودابه كربلايي غلامي

17-قربانعلي نعمتي

18-محمد ديلم كتولي

19-سيد جلال پورهاشمي

20- جواد سربازي

21-بتول سمساري

22-فرنود شكوهي ثابت جلالي

23-م-ظفري

24-حسين زياد ثانوي

25-هفال عبداله احمد

26-شاوان كامران محمد صالح

27-طاهر باپير ياسر

28-هيرش وحيد عارف

29-علي افسري براچ لو

30- محمد حسين افشاري حسين آبادي

31-حميد فضلي پور

32-محرم احمدي

33- نيره عليزاده

34-نصيبه عليزاده جوان وصي لو

35-مينا برنجي

36-آيلين گشاده فكر

37-سوين گشاده فكر

38-نوشين جلالي

39-علاالدين امير نظمي افشار

40-صنم عموزاده طباطبايي

41-منيره صلح جو

42-علي ارس خاني امير آبادي

43-مهدي اسدزاده تپه

44- جعفر بناساز

45- جوانشير بايراملو

46- عبدالعلي بهشتي دانالو

47-وحيد چنگ مياني

48-آرش پارسيا

49-ولي ايلاتي

50-بهنام اسماعيل علاگزي

51- فرهاد فرهادي قره چشلافي

52- پرويز فتاحي

53- نسرين فتاح زاده

54-محمد فيضي

55-حامد گنجعلي

56- نشتيمان قاسم لو نيا

57- كريم قلوبي ثاني

58-حسين حقيقي

59-فريدون حاتمي باغچه جاكي

60-آوين حكمت آرا

61-رها جبارپور

62-مريم كماني

63- كريم كرباسيان

64-علي خدابخش

65-شايان ترسلي

66-مطهره خوشنويس

67-يعقوب مزرهلي

68-احسان محرابي

69- ناهيده مقبل

70-مريم ملا محمدي زاده

71-رضا مرادي

72- احمد نجفي پار

73- عبدالكريم نژاد حسيني

74- امين پروين پور

75- زهرا ستوده مرام

76- ترنم پروين پور

77- هومان رحماني فرد

78- احسان رحماني فرد

79- امير رشكين

80- ساجد ركاب

81- محمد علي ريحاني فرد

82- مهوش صفري

83- حسن پاشا رضايي

84مهدي رضايي حمزه كندي

85-محمد سعيدي

86- محمد صفايي

87- مريم صقاب تربتي

88- محمد سنگي

89-منوچهر يئسفيان

90- سياوش زارع

91- نرگس ضرغامي سلطان احمدي

92- نشمين زينال زاده

93- كامران اميري

 

لینک به دیدگاه
  • 3 ماه بعد...

آموزش تحمل خستگی و صدمات سازه‌های هوافضایی در دانشگاه شریف

 

دوره آموزشی "تحمل خستگی و صدمات سازه های هوافضایی" وِیژه متخصصان صنایع هوافضا در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، قطب علمی سامانه‌های هوافضایی دانشگاه صنعتی شریف دوره آموزشی تحمل خستگی و صدمات سازه‌های هوافضایی (Applied Damage Tolerance) را 19 تا 21 اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می کند.

مدرس این دوره دکتر بهرام فرهمند از کارشناسان سابق شرکت بویینگ آمریکا است و این دوره ویژه متخصصان صنایع هوافضایی، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته‌های هوافضا و مکانیک خواهد بود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 9 ماه بعد...
  • 1 ماه بعد...

به گزارش روابط عمومي شركت فرودگاههاي كشور، " علي نيكزاد" وزیر راه مسکن و شهرسازی امروز (يكشنبه – 14 اسفند) در مراسم توديع و معارفه مدير عامل سابق و جديد شركت كه با حضور معاونان و مديران ستادي، رئيس سازمان هواپيمايي كشوري ، نمايندگان شركتهاي هواپيمايي و فرماندهان نظامي و انتظامي در تهران برگزار شد، بر اهميت جايگاه صنعت حمل و نقل هوايي در خدمت رساني به مردم تاكيد كرد. نيكزاد گفت: امروز دست اندر كاران صنعت حمل و نقل هوايي با فعاليت در سه محور دانش، خدمات و سرمايه گذاري خدمات ارزشمند ي را ارائه مي دهند كه در هيچيك از بخشهاي حمل و نقل چنين اهتمامي به چشم نمي خورد.

وي با معرفي رسولي نژاد به عنوان مدير عامل جديد شركت فرودگاههاي كشور از وي به عنوان فردي متخصص و آشنا به امور صنعت حمل و نقل نام برد و برايش در دستيابي به اهداف اين صنعت و پويايي و بالندگي آن آرزوي موفقيت كرد.

 

وزير راه و شهر سازي همچنين به اقدامات و خدمات ارزشمند محسن اسماعيلي در دوره فعاليت در شركت فرودگاههاي كشوراشاره و با اهداي لوح تقدير از وي به عنوان فردي متدين و كوشا در صنعت حمل و نقل هوايي تشكر كرد.

 

DSC_8777.JPG

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

"نمیدونم کی این تبلیغات غربی های نامرد تموم میشه

هواپیمای ATR72 فرانسوی که در اختیار روسها بوده امروز در سیبری سقوط کرد همه پایگاههای خبری نوشتن سقوط هواپیمای روسی"(هوتن)

 

امروز 14 فروردین 91

رسانه های خبری از سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری دو موتوره روسی در سیبری و کشته شدن 16 تن از مسافران و وخامت حال 5 تن از نجات یافتگان این حادثه خبر می‌دهند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، بدنبال سقوط امروز یک هواپیمای مسافربری دو موتوره توربوجت روسی مدل ATR 72" با 43 سرنشین در سیبری، حداقل 16 تن کشته شدند و 12 نفر دیگر از مسافران نیز از این حادثه نجات پیدا کردند.

خبرگزاری رویترز در ادامه خبر خود به نقل از یکی از سخنگویان وزارت موقعیت‌های اضطراری نوشت که این هواپیمای مسافربری در فاصله 30 تا 35 کیلومتری شهر غربی تیومن سیبری سقوط کرده است.

بر اساس اعلام این سخنگو، 12 تن از مسافران این هواپیما نجات پیدا کرده‌اند و اجساد 16 تن دیگر نیز در محل وقوع این حادثه پیدا شده است؛ بر اساس اطلاعات اولیه موجود، 39 مسافر و 4 خدمه پرواز در این هواپیما حضور داشته‌اند.

خبرگزاری دولتی ریانووستی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به نقل از مقامات بیمارستانی در شهر تیومن این کشور اعلام کرده است که حداقل 5 نفر از مسافرانی که از حادثه سقوط نجات پیدا کرده‌اند در وضعیت بحرانی به سر می‌برند.

بر اساس اعلام رسانه‌های روسی، این هواپیمای برد متوسط به خطوط هوایی یوتیر روسیه متعلق بوده است که بعد از بلند شدن از روی زمین به مقصد سورگات، شهری نفتی در شمال سیبری، سقوط کرده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...