رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

ترکیب و توضیح: واکسن تیلریوز گوسفندی محتوی ماکروشیزونت Theileria Lestoquardi کشت شده در سلول و تخفیف حدت داده شده می باشد. واکسن تغلیظ شده و در ازت مایع به حالت انجماد در می آید. واکسن غلیظ شده و منجمد دارای 9% گلیسیرول به عنوان Cryoprotective است. پس از ذوب و رقیق شدن، هر دز واکسن محتوی 105 تا 2×105 ماکروشیزونت معلق در محلول نمک فیزیولوژیک می باشد.

موارد مصرف: جهت ایمن سازی فعال علیه تیلیوز ناشی از T. Lestoquardi در گوسفندان.

دز و نحوه مصرف: توجه داشته باشید که همیشه جابجا کردن موادی که در ظرفهای شیشه ای و درون ازت مایع نگهداری می شوند باید در نهایت دقت و با استفاده از لباس و تجهیزات محافظ صورت گیرد. پس از خارج کردن شیشه از ازت مایع چند دقیقه آن را در قسمت بخار ازت نگه دارید، سپس از ظرف خارج کنید. پس از خارج کردن از ظرف ازت مایع، ویال واکسن را در ظرف آب ولرم (37 درجه) قرار دهید و صبر کنید تا واکسن ذوب شود. نیم ساعت پس از ذوب شدن کامل واکسن، با استفاده از یک سرنگ و سوزن استریل به هر شیشه مقدار 10 میلی لیتر محلول رقیق کننده بیفزایید. ویال را به آرامی و با ملایمت تکان داده تا محتویات آن به حالت یکنواختی درآید. اجازه دهید واکسن مدت نیم ساعت در شرایط و دمای اطاق باقی بماند سپس واکسن را به نسبت 1:50 در محلول رقیق کننده رقیق کنید(با استفاده از سرنگ استریل واکسن کنسانتره را به مقدار 5 میلی لیتر درون هر شیشه محتوی 250 میلی لیتر محلول رقیق کننده تزریق نمایید). واکسن رقیق و آماده شده را می توان به مدت 48 ساعت در دمای +4 الی +8 درجه سانتی گراد نگهداری کرد. این واکسن را می توان در شرایط جوی نرمال به شرط آنکه در معرض تابش مستقیم آفتاب یا نزدیک کانون مولد حرارت نباشد به محل واکسیناسیون حمل و ظرف مدت 12 ساعت به مصرف رساند. هر دز واکسن، یک میلی لیتر، بدون توجه به سن گوسفند باید از طریق زیر جلدی تزریق شود.

موارد منع مصرف: ندارد

شرایط نگهداری: واکسن باید در ازت مایع نگهداری شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...