رفتن به مطلب

غذای‌تان را در 20 تا 25 دقیقه‌ بخورید


ارسال های توصیه شده

آیا شما هم این عادت را دارید و یا در خانواده‌تان کسی هست که آن‌قدر کند غذا بخورد که حوصله همه را سر ببرد؟ خیلی‌ها آهسته غذا خوردن را معادل بی‌اشتهایی و یا بی‌علاقگی به غذا وخوردن آن می‌دانند، در حالی که تنها یک عادت قابل اصلاح است. درباره این عادت باید گفت شاید این موضوع کمی غیرعادی به‌نظر برسد اما از نظر بهداشت و سلامت مشکل‌ساز نیست؛ یعنی عارضه جدی را به دنبال ندارد. اصولا گفته می‌شود آهسته غذا خوردن سبب القای احساس سیری در فرد می‌شود اما گذشتن از یک حد و زمانی موجب می‌شود فعالیت برخی آنزیم‌ها مختل شود. بنابراین این عادت چندان هم توصیه نمی‌شود اما به هر حال مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند. یادتان باشد که بهترین حالت این است که اجازه بدهیم غذا خوردن بین 20 تا 25 دقیقه طول بکشد تا کاملا احساس سیری حاصل شود.

البته طی این زمان باید توجه کنیم که میزان غذای معینی را بخوریم نه اینکه با تند خوردن بخواهیم میزان مصرف مواد غذایی‌مان را در این زمان افزایش دهیم زیرا در این صورت افزایش وزن و چاقی حتمی خواهد بود.

 

صرف 20 تا 25 دقیقه برای هر 3 وعده غذای اصلی توصیه می‌شود، اگر چه صبحانه می‌تواند کمی کوتاه مدت‌تر صرف شود. در واقع، این زمانی است که پیام سیری به مغز مخابره می‌شود و گرچه شاید افراد وقت کافی برای صرف این زمان را نداشته باشند اما به هر حال این مدت زمان توصیه شده از سوی متخصصان تغذیه است.

 

پس حداقل روزهایی که وقت بیشتری دارید به رعایت این قانون توجه بیشتری نشان دهید. فراموش نکنید که تنها نخوردن یا زیاد خوردن مشکل‌ساز نیست، بلکه تکرار عادت‌های نه چندان اشتباه هم می‌تواند بر وضعیت تغذیه‌تان اثر سوء بگذارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...