رفتن به مطلب

شیشه‌های تضعیف کننده شدت نور در اصفهان ساخته شد


ارسال های توصیه شده

یک مخترع اصفهانی موفق به ساخت شیشه‌های تضعیف کننده شدت نور شد.

به گزارش سرویس علم و فن آوری پایگاه اطلاع رسانی سرامیران به نقل از باشگاه خبرنگاران، میثم صادقی با اشاره به ایده ساخت تضعیف کننده نور در هنگام رانندگی، افزود: حین رانندگی در شب نور، چراغ بالای خودروی مقابل وسعت دید رانندگان را کم و حتی منجر به آسیب‌های جدی می‌کند و همین امر موجب ساخت این نوع شیشه شد.

مخترع جوان اصفهانی با بیان اینکه برای ساخت هزینه‌ای افزون بر 5 میلیون تومان صرف شده است اظهار داشت: این شیشه دارای مواد جاذب نور بوده در واقع در ساخت این شیشه مواد خاصی به کار رفته که در عین شفافیت از ایجاد نورهای مضر جلوگیری می‌کند.

وی در خصوص قابلیت‌های این شیشه گفت: شفافیت بسیار بالا، ایجاد رنگ ثابت در آنها و عدم تغییر نکردن رنگ در معیارهای علمی و پزشکی از طول موج uv تا طول موج بلند ir از مزایای این شیشه است.

صادقی با اشاره به اینکه این شیشه قادر است در هنگام شب نور اتومبیل‌های روبرو را دریافت و از شدت نور حاصله بکاهد، تصریح کرد: شیشه ساخته شده قادر است با ایجاد حرارت در سطح شیشه بدون استفاده از المنت‌های خطی حرارتی گرمای مورد نیاز را در زمستان تامین کند.

وی با بیان اینکه این شیشه قادر است در هزینه‌ها صرفه جویی کرده و استفاده از این شیشه در خودرو به میزان زیادی از هزینه‌های اضافی برای گرم کردن داخل خودرو جلوگیری می‌کند، ادامه داد: برای ساخت و طراحی چنین شیشه‌ای باید به اطلاعات شیمی، فیزیک و ریاضیات مجهز بوده تا بتوانیم اطلاعات را با هم تطبیق داده و برای ساخت شیشه تضعیف کننده نور به کار ببریم به همین دلیل زمان زیادی را صرف جمع آوری اطلاعات در زمینه این سه رشته کرده تا موفق شدیم این شیشه را طراحی کنیم.

صادقی اضافه کرد: تیم ما برای ساخت این شیشه فعالیت خود را آغاز کرد و بعد از دو سال موفق به ساخت این شیشه شدیم. شیشه طراحی شده در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت‌های صنعتی با شماره 28170 به ثبت رسیده است.

 

منبع باشگاه خبرنگاران

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...