رفتن به مطلب

برای اولین بار در جهان: دانشجوی واحد بردسیر موفق به اختراع بتن حجیم شونده با قابلیت شناور در آب شد


ارسال های توصیه شده

دانشجوی مهندسی عمران و عضو باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر برای اولین بار در جهان موفق به اختراع بتن حجیم شونده از طریق ولتاژ فشار قوی برق با قابلیت شناور درآب شد.

به گزارش سرویس علم و فن آوری پایگاه اطلاع رسانی سرامیران به نقل از باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز" رضا مهرجو مخترع بتن حجیم شونده با قابلیت شناور در آب با اشاره به ساخت این بتن با استفاده از مواد مکمل و سیمان گفت: برای ساخت این بتن از ولتاژ فشار قوی برق استفاده شده که بعد از عمل آوری به مقدار یک سوم حجم آن افزایش می یابد.

عضو انجمن مخترعین کشور مزایای این بتن را وزن کم آن نسبت به بتن معمولی، قابلیت شناور در آب و عایقی مناسب برای ساختمان ها عنوان کرد.

عضو بنیاد ملی نخبگان کشور با تقدیر از حمایت های دکتر حسین شریعت رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر و حوزه معاونت پژوهشی تصریح کرد: این بتن در ساختمان های غیر باربر مورد استفاده قرار گرفته و جایگزین مناسبی برای مصالح ساختمانی سنتی می باشد.

مهرجو که عضو فدراسیون بین المللی مخترعین ایران نیز است، تاکنون موفق به ساخت بلوک و آجر بازیافتی از زباله های شهری، ساخت بتن آسفالتی بازیافتی، ساخت آسفالت های رنگی، ساخت مواد افزودنی مکمل سیمان در بتن و ساخت لوله های فاضلاب جاذب بو شده است.

وی از انتخاب خود به عنوان مخترع برگزیده در مسابقات فکر برتر استان گیلان در سال1387، شرکت در دو دوره نمایشگاه دستاوردهای ملی طی سال های 87 و88 و چاپ دو مقاله در ماهنامه راه و ساختمان خبر داد.به گزارش ایسکانیوز، کسب مدال برنز از کشور آلمان در مسابقات مخترعین2008 ، کسب مدال نقره از کشور کویت در مسابقات بین المللی مخترعین سال 2007 و کسب عنوان برتر در اولین مسابقات مخترعین ایران در سال1386 گوشه ای از افتخارات این مخترع جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر است.

 

 

منبع ایسکانیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...