رفتن به مطلب

بازنگری روش های طراحی لوله های جداری در میادین جنوب ایران


ارسال های توصیه شده

چکیده :

هدف اصلي از طراحي لوله هاي جداري انتخاب لوله هاي مناسبي است که بطور ايمن و در عين حال اقتصادي تحت شرايط خاص هر چاه و در طول عمر آن چاه مقاوم باشند. با لوله هاي جداري در هر مقطع از چاه، مشکلات سازندي و حفاري کنترل و مهار مي شود. برنامه لوله گذاري در هر چاه افزون بر هزينه هاي فراوان، امري وقت گير و زمان بر است. از سوي ديگر اندازه و نوع لوله هاي جداري دقيقاً با شرايط زمين شناسي منطقه و ويژگي هاي درون سازند، ارتباط تنگاتنگ دارد. اين ازتباط اثر مستقيم روي ترکيب شيميايي و وضعيت گل حفاري خواهد داشت. از آنجا که هر کدام از عوامل ياد شده همراه با هزينه هاي گزاف و بسيار بالاست، به نظر مي رسد که مي توان با بررسي تمامي عوامل مربوط و بازنگري در برنامه ريزي ها و طراحي هاي متداول و معمول که بطور سنتي در مناطق نفت خيز ايران اجرا مي شود، به روش بهينه اي دست يافت. هدف از اجراي اين پروژه، ضمن بازنگري وضعيت موجود، ارائه الگويي مناسب براي لوله گذاري مخازن نفتي جنوب و جنوب غرب کشور است، تا بتوان افزون بر صرفه هاي اقتصادي لازم و دست يافتن به ايمني و پايداري کافي در سيستم لوله هاي جداري نصب شده از هزينه هاي غير ضروري و صرف وقت زياد جلوگيري نمود.

 

 

 

ارائه دهندگان : مسعود شعبان)کارشناسی ارشد مهندسی اکتشاف نفت، دانشگاه تهران(،حسین معماریان)دکترای شکستگی سنگ، دانشگاه تهران(،فریدون سحابی)دکترای سنگ شناسی رسوبی و رسوب شناسی ، دانشگاه تهران(،اعظم پولادی)کارشناسی ارشد مهندسی اکتشاف نفت، دانشگاه تهران(،

محل ارائه : دومین کنگره ملی مهندسی نفت ایران

تاریخ انتشار : بهمن 86

تعداد صفحه : 12

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...