رفتن به مطلب

نابودی آی- پد در آمریکا نزدیک است!


ارسال های توصیه شده

کارشناسان امنیت انفورماتیک با هشدار بر نابودی نزدیک محصول جدید اپل اعلام کردند که هکرها نه تنها اطلاعات شخصی کاربران آمریکایی "آی- پد" را جمع آوری می کنند بلکه با هک کردن یک کد سری می توانند موقعیت جغرافیایی کاربر را هم ردیابی کنند.

کد خبر : 05648 تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۸۹

 

 

 

 

 

مهر: چندی قبل کارشناسان هشدار دادند که هکرها اقدام به جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران آمریکایی "آی- پد" از طریق یک حفره امنیتی در وب سایت اپراتور موبایل at&t کرده اند.

در این یورش سارقان انفورماتیکی به "آی- پد" حداقل 114 هزار نام از میان شخصیتهای مهم سیاسی، هنری و نظامی در معرض خطر قرار گرفتند.

اکنون کارشناسان امنیتی در هشدار جدیدی اعلام کردند که نه تنها این خطر مربوط به آدرسهای ایمیل سرقت شده است بلکه اکنون هکرها موفق شده اند به یک کد سری با عنوان icc-id نفوذ کرده و از طریق آن محل جغرافیایی کاربر "آی- پد" و همچنین اطلاعات حساس آنها را در لحظه استفاده از اینترنت موبایل ردیابی کنند.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، icc-id شماره سریال سیمکارت است. با نفوذ به این کد هکرها می توانند به کد دیگری به نام imsi دسترسی یابند.

با کمک کد imsi هکر می تواند مشترکان اپراتور at&t را در پایگاه داده های این شرکت مخابراتی شناسایی کند.

پس از عملیات شناسایی، کاربری که برای دسترسی به اینترنت وارد شبکه مخابراتی at&t می شود می تواند توسط هکرها ردیابی شود و هکرها تمام اطلاعات شخصی از قبیل نام، آدرس، شماره تلفن و آخرین موقعیت جغرافیایی کاربر در لحظه اتصال به اینترنت موبایل را از این پایگاه داده ها دریافت کند.

به گفته کارشناسان امنیت انفورماتیک کدهای imsi اطلاعات بسیار حساسی هستند. در حال حاضر به نظر می رسد تنها راه حل، تعویض سیمکارت باشد.

 

رئیس هئیت مدیره at&t اطمینان داد کاربران به محض ارائه درخواست یک سیمکارت جدید بلافاصله آن را دریافت می کنند.

این شرکت مخابراتی که در آمریکا تنها ارائه دهنده خدمات "آی- فن" و نسخه نسل سوم "آی- پد" است، همواره به دلیل ارائه خدمات بد در یک موقعیت بدون رقیب به خصوص در شهرهای سانفرانسیسکو و نیویورک مورد انتقادات شدیدی قرار گرفته است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...