رفتن به مطلب

آثار نقاشی سهراب سپهری


ارسال های توصیه شده

سهراب سپهری تقریبا نقاشی و شعر را با هم شروع کرد، اما شهرت شاعری او دیرتر و در نیمه دهه ۴۰ با آثاری مثل «حجم سبز» و «صدای پای آب» شروع شد؛ این در حالی است که او  محصل در دانشکده هنر‌های زیبابود و در دهه ۳۰ نمایشگاه نقاشی برپا می‌کرد

 سهراب سپهری در نقاشی از دستاوردهای بسیار زیبایی شناختی شرق و غرب بهره‌مند شده بود که این اثرگذاری در آثار او مشخص بودند. او در آثار نقاشی خود، عملکرد نوین و متفاوتی دارا بود جوری که فرم‌های هندسی نخودی و خاکستری رنگش با تمامی نقاشان فیگوراتیو هم دوره او تفاوت داشت. او در نقاشی به شیوه‌ای موجز، نیمه انتزاعی دست یافت که برای بیان مکاشفه‌ های شاعرانه اش در طبیعت کویری گره گشا بود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بر طبیعت تمرکز دارد. مطالعات او در مورد مفهوم های ذن بودایی از طبیعت و زندگی به عنوان پایه و اساس شعر و نقاشی او است. شعر او به زبان‌های زیادی از جمله انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، ایتالیایی، سوئدی، عربی، ترکی و روسی ترجمه شده اند. نقاشی‌های او همچنین در مجموعه‌های بزرگ جهان حضور و در نمایشگاه‌های معتبر در معرض دید تماشاگران قرار گرسته است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...