رفتن به مطلب

فال بینم ، فال میبینم.


فکور

ارسال های توصیه شده

یه گشتی تو اینستا داشتم ، جالب بود. مثلا تعداد بازدید های مطالب واقعی در حوزه مثلا رشد فرهنگی و اخلاقی ، بزور به دوسه هزار نفر نمیرسید. در حالی که تعداد بازدید ها و لایک های فالبین ها معمولا از صد هزار و صد و پنجاه هزار تا هم بیشتر بود. یه شمع روشن و یه ظرف آب که قطره های شمع میریزه تو آب و این فالبین هم با دیدن دوسه قطره ، کلی پیشگوئی و خبر میده ، اونم بصورت فله ای که شامل همه هم میشه. بهش میگن بدون تاریخ. 

تاریخ دارش هم هست که از روی ماه تولد یه چیزایی میگه و...... 

اینهمه استقبال شدید ، نگرانم کرد. نه از بابت اینکه اینا از واقعیت ها گریزانند و نه از این جهت که انسان چرا تا این حد به رویا بینی علاقه نشون میده ؟ بلکه از این زاویه که وقتی جنس چارچوبهای ذهنی اینا با چنین متریالی کار میکنه ، شما چه جوری میتونی با یه همچین آدمایی ، یه زندگی مشترک رو با امنیت خاطر شروع و ادامه بدی ؟ اعتقاد تا این حد عمیق به فال و دعانویسی و شانس و اینجور چیزا و پی بردن به این مسئله که الگوریتمهای ذهنی این گونه افراد چه تاثیراتی میتونه در ایجاد اخلال در زندگی انسان ایجاد بکنه ، منو هم نگران میکنه و هم باعث میشه که نتونم به هیچکس اعتماد کنم. 

ممنون میشم نظرتون رو بنویسید ، البته اگه شما هم از معتقدان فالبینی هستید ، میتونید از باورهاتون دفاع کنید تا حداقل ما دلیلی برای اعتماد به شما در خودمون بیابیم. 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...