رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

نحوه نگهداری از چرم

1848627397_.jpg.aad630a72c1d41014dc66d23ba0e9892.jpg

چرم یکی از موادی است که امروزه می توان با آن کلاه، کیف، کفش، بارانی و دستکش دوخت. امروزه چرم جایگاه ویژه ای بین خاص پسندان پیدا کرده است. چرم ماده اولیه گرانی دارد؛ برای خرید یک محصول چرمی اصل باید قیمت تقریبا بالایی بپردازید ولی این را در نظر داشته باشید که یک چرم اصل و باکیفیت علاوه بر قیمت بالایی که دارد دوام و کارایی بالایی نیز دارد که به راحتی می توانید چندین سال بدون دغدغه از فرسودگی به استفاده از آن بپردازید.
البته این را باید در نظر داشت که اصلی ترین نکته در داشتن عمر طولانی یک محصول، چگونگی استفاده و نگهداری از آن است؛ چرم هم همانند هر محصول دیگر و حتی چه بسا بیشتر از محصولات دیگر نیاز به نگهداری خوب و محافظ دارد که در صورت انجام این کار به صورت درست می توانید چندین سال بدون دغدغه از محصول چرمی خود استفاده کنید.

خرید کیف چرم زنانه

بسته به نوع چرمی که استفاده می کنید روش های نگهداری متفاوتی برای آن وجود دارد؛ ما در این مقاله سعی بر آن داشته که روش کلی نگهداری از محصولات چرمی را به شما آموزش دهیم.
نگهداری از چرم گاها کمی دشوار خواهد بود و این امر به این خاطر است که چرم ماده ای طبیعی از دباغی پوست بدن جانوران است و محصولی منعطف، فرم پذیر و فساد پذیر در محیط های مرطوب است.
همه ما می خواهیم محصول چرمی که داریم همیشه مانند روز اول زیبا، براق و دل فریب باشد بنابراین با ما همراه باشید.

  • اولین نکته در نگهداری از چرم این است که به شدت مراقب لکه های دردسر ساز از قبیل لکه خودکار و چربی باشید و سعی نکنید آن ها را به زور از روی چرم پاک کنید.
  • چرم اگر به صورت ضد آب ساخته شود خواص اصلی آن از بین می رود، بنابراین قبل از استفاده از چرم در زیر باران حتما از اسپری های ضد آب استفاده کنید.
  • همیشه چرم را گردگیری کنید، اگر خاک و غباری روی چرم بماند به مرور به بافت های داخلی چرم نفوذ کرده و عمر محصول شما را کاهش می دهند.
  • اگر ماده ای روی چرم ریخته است که به راحتی با پارچه خشک پاک نمیشود؛ سعی نکنید این کار را به زور انجام دهید. بلکه به آرامی با کمی آب و کف صابون و یک اسفنج نرم محل مورد نظر را تمیز کرده و بعد از آن از یک دستمال برای خشک کردن استفاده کنید.
  • هر ماه یکبار محصول خود را با واکس چرم مخصوص خود چرب و تمیز کنید. این واکس در فروشگاه کی & تی به عنوان محصول فرعی در کنار محصول شما قرار گرفته است که از بهترین های موجود در بازار است و شما برای خرید آن نباید هزینه جدا پرداخت کرده و با خرید محصول می توانید از یک واکس چرم رایگان هم بهره ببرید.
  • بهتر است چرم خود را شب هنگام واکس زده و تا صبح در جایی تمیز و خنک نگهداری کنید تا واکس به خوبی جذب چرم شود؛ در غیر این صورت چرم شما به راحتی گرد و غبار را جذب کرده و این امر در دراز مدت به راحتی باعث تیره و کدر شدن محصول چرمی شما خواهد شد.
  • چرم طبیعی از دباغی پوست جانوران به دست می آید؛ بنابراین چرم را هیچ وقت در محیط های مرطوب نگهداری نکنید و برای نگهداری از آن محصول خود را درون لفاف پلاستیکی نپیچید. این کار باعث کم شدن جریان هوا و در نتیجه کپک زدن سریع محصولتان می شود.
  • هرگز نگذارید چرم مدت زیادی آفتاب بخورد برای نگهداری از چرم آن را درون کمد و دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.
  • اگر مدت طولانی از محصول چرمی خود استفاده نمی کنید داخل آن را با روزنامه پر کنید تا محصول شما آسیب نبیند؛ زیرا چرم ماده ای منعطف بوده و بعد از مدتی به راحتی فرم می گیرد.
  • برای شست و شوی چرم خورد هیچ وقت از ماشین لباس شویی استفاده نکنید.
  • از استفاده انواع عطر و مواد الکلی بر روی چرم خود به صورت مستقیم جدا خودداری کنید.
  • هنگام خرید محصول مورد نظر خود در نظر داشته باشید که دقیقا سایز بدن باشد و کوچکتر و یا بزرگتر نباشد زیرا این کار باعث کش آمدن و از بین رفتن بافت های آن و یا شل و بد شکل شدن آن در طول زمان می شود.
  • وسایل تیز و برنده، الکل، استون و مواردی از این قبیل را از چرم خود دور کنید و در هنگام استفاده از آن ها به خوبی حواس خود را جمع کنید تا به چرم شما آسیبی نرساند.
  • چرم ها امکان رنگ دهی جزئی به لباس و سایر وسیله ها را دارند. بنابراین هنگام استفاده از چرم مراقب سایر وسایل خود به خصوص آنهایی که دارای رنگ روشن هستند باشید.
  • حتی اگر مرتباً از چرم خود مراقبت می کنید، این مانع از آن نمی شود که با مسائل روزمره مانند خراش، آسیب با آب یا لکه مواجه نشوید. برخی از اقدامات پیشگیرانه وجود دارد که می توانید انجام دهید.

آب: گاهی اوقات محصول چرمی شما خیس می شود. خوشبختانه آب ریخته شده بدون تلاش زیادی به طور طبیعی خشک می شود اما در غیر این صورت، باقیمانده ها را از بین ببرید.
جوهر: خودتان سعی نکنید آن را حذف کنید، زیرا اغلب فقط باعث بدتر شدن آن می شود. محصول چرم خود را به یک تعمیرگاه چرم برده، ممکن است آنها بتوانند چرم شما را تمیز کنند. نگهداری منظم می تواند به دفع جوهر کمک می کند.

نقل قول

منبع: 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...