رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده


دلایل جوش آوردن خودرو
یکی از مشکلات اصلی که ممکن است معمولاً در خودروها ایجاد شود، جوش آوردن خودرو می باشد. جوش آوردن خودرو می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود که در صورت کنترل نکردن آن، آسیب جدی به خودرو وارد شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی دلایل جوش آوردن ماشین بپردازیم.

دلایل اصلی جوش آوردن خودرو

  • اختلال در سیستم خنک کننده ی خودرو
    یکی از اصلی ترین دلیل جوش آوردن خودرو، اختلال در سیستم خنک کننده خودرو می باشد. معمولاً هنگامی که خودرو پس از داغ شدن سریعا جوش بیاورد، یکی از علل اصلی آن می تواند اختلال و خرابی سیستم خنک کننده خودرو باشد. در صورتی که در اولین مرحله متوجه چنین مشکلی شدید باید سریعا به تعمیرگاه مراجعه کنید و به رفع این اختلال بپردازید.
  • نشتی در سیستم خنک‌کننده اتومبیل
    یکی دیگر از شایع‌ ترین علت جوش آوردن، نشتی در سیستم خنک‌کننده خودرو می باشد. در صورتی که رادیاتور، پمپ آب، شلنگ‌ها، واشر سرسیلندر و یا هوزینگ ترموستات ماشین شما دچار نشتی شده باشد، موتور خودروی شما به خوبی خنک نخواهد شد و این موضوع موجب  جوش آوردن خودروی شما می‌ شود.
  • استفاده ازمایع خنک‌ کننده ی نامناسب
    حال ممکن است با بررسی خودرو متوجه شوید که هیچ نشتی در خودروی شما وجود نداشته باشد. در این حالت سومین علتی که می تواند موجب جوش آوردن خودروی شما شود،استفاده از مایع خنک‌کننده (ضدجوش) نامناسب است. گاهی اوقات نیز ممکن است از مایع خنک‌کننده مناسبی برای موتور خودروی خود استفاده کرده باشید اما نسبت آب به مایع‌خنک‌کننده را رعایت نکرده باشید.
  • انسداد شلنگ‌های اصلی خودرو
    گاهی اوقات انسداد شلنگ های اصلی خودرو به وسیله ی ذرات ریز و یا گرد و خاک می تواند مانع از گردش خنک‌ کننده در موتور خودرو شود. برای برطرف کردن این مشکل شما می توانید به تصفیه و تمیز کردن شلنگ ها و سپس پر کردن مجدد مخزن خنک‌ کننده خودرو بپردازید.
  • شکستگی پمپ آب خودرو
    همانطور که می دانید وظیفه پمپ آب خودرو، رساندن و به گردش درآوردن مایع خنک‌کننده در موتور خودرو می باشد. هرگونه اختلال در پمپ آب خودرو می‌تواند موجب جوش آوردن خودرو گردد. گاهی اوقات نشتی و شکستگی و انسداد پمپ آب خودرو می تواند موجب جوش آوردن خودروی شما شود.
  • خرابی ترموستات اتومبیل
    وظیفه ترموستات اتومبیل، حفظ دمای خودرو و تنظیم میزان مایع خنک کننده ی وارد شده به موتور می باشد. در صورتی که ترموستات اتومبیل آسیب ببیند، موتور ماشین نمی‌ تواند دمای خود را کنترل کند و در نهایت تناسب میزان خنک‌کننده درون موتور ماشین به هم می‌ ریزد و خودرو بیش از حد داغ می‌ شود و در نهایت جوش می آورد.
  • کاهش میزان روغن موتور خودرو
    شاید برایتان عجیب باشد؛ اما وظیفه روغن موتور تنها نرم و روان کردن حرکت قطعات موتور نمی باشد. روغن موتور می تواند تاثیر زیادی بر روی طریقه ی خارج شدن حرارت موتور بشود. در صورتی که روغن موتور شما در سطح کافی نباشد، دمای موتور خودرو افزایش پیدا می‌کند و در نهایت موجب جوش آوردن خودرو می شود.
  • اختلال در فن رادیاتور خودرو
    فن خودرو یکی از مهم ترین قسمت ها برای کاهش دمای اتومبیل می باشد. گاهی اوقات ممکن است فن ماشین شما به علل مختلفی دچار مشکل شده باشد. در صورتی که فن رادیاتور روشن نشود و یا شدت چرخش آن دچار اختلال شده باشد، دمای خودرو بالا می‌رود و جوش می‌آورد. فن‌های رادیاتور معمولا الکتریکی هستند و بنابراین ممکن است کشف علت مشکل آن کمی دشوار باشد. در این مورد نیز توصیه می‌ شود خودروی خود را به یک تعمیرکار خبره بسپارید.
نقل قول

فروشگاه لوازم خودروهای چینی شارکو یدک (

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
)

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...