رفتن به مطلب

مزایای ثبت شرکت تضامنی


ارسال های توصیه شده


766693800_.thumb.jpg.fe8f369860859cc83d1c97b6b82e99e5.jpg

انواع قالب های شرکت های تجاری در قوانین تجارت:

  1.  شرکت سهامی (شامل شرکت سهامی عام و شرکت سهامی خاص)
  2.  شرکت با مسئولیت محدود
  3.  شرکت تضامنی
  4.  شرکت مختلط غیر سهامی
  5.  شرکت مختلط سهامی
  6.  شرکت نسبی
  7.  شرکت تعاونی تولید و مصرف

همچنین قالب های ذکر شد در بالا را می توان از نظر عوامل تعیین کننده در اعتبار شرکت به دو دسته تقسیم نمود:

  1.  شرکت های شخصیت و سرمایه (مثل شرکت سهامی) که سرمایه شرکت، عامل تاثیرگذار و تعیین کننده در این شرکت است.
  2.  شرکت های اشخاص (مثل شرکت تضامنی) که شرکاء و اعتبار آنها، مهمترین عامل شخصیت این نوع شرکت می باشد.

 شرکت تضامنی
شرکت های تضامنی مطابق ماده 116 قانون تجارت به شرکت هایی می گویند که توسط دو یا چند نفر شریک با مسئولیت تضامنی جهت انجام امور تجاری تاسیس می گردند. مسئولیت شرکاء در این شرکت در مقابل دیون احتمالی شرکت بی انتها است. به این معنا که در صورت بروز خسارت یا بدهی و کافی نبودن سرمایه شرکت، هر یک از شرکاء به تنهایی مسئول پرداخت دیون شرکت می باشد، در این نوع شرکت هر قراری که به غیر از این در بین شرکاء منعقد گردد، در مقابل شخص ثالث باطل است.
نام گذاری این نوع شرکت به این صورت است که بنا بر ماده 117 قانون، « در اسم شرکت تضامنی باید عبارت ( شرکت تضامنی ) و حداقل اسم یکی از شرکاء ذکر شود. البته در صورتی که اسم شرکت مشتمل بر اسامی تمام شرکاء نباشد باید بعد از اسم شریک یا شرکائی که ذکر شده است عبارتی از قبیل ( و شرکاء ) یا ( برادران ) قید شود». مانند: شرکت تضامنی برادران رضایی یا شرکت تضامنی رفعت و شرکاء.

مزیت ثبت شرکت به صورت تضامنی:
همانطور که پیش تر توضیح داده شد، این نوع شرکت صرف نظر از نوع، فعالیتی تجاری به شمار می آید و با توجه به قوانین رایج بر آن مسلماً می بایست بین افراد مورد اعتماد مانند اعضای یک خانواده و یا دوستان معتمد به ثبت برسد.
شرکت های تضامنی جهت فعالیت در موضوعاتی چون تجارت خانه ها، واردات و صادرات، حمل و نقل داخلی یا بین المللی (در انواع جاده ایی، ریلی ،هوایی و یا دریایی) تولیدات، پخش و فروش و... همچنین فعالیت های بانکی، بیمه ایی، صرافی و مانند آنها .... ثبت می گردد.
معمولاً شرکت تضامنی توسط افرادی که اعتماد کافی به یکدیگر دارند، تشکیل می شود و جهت فعالیت نزد مخاطبین خود نیز نیاز به اعتبار بالایی دارند. زیرا این شرکت در میان دیگر قالب ها، مستحکم ترین و معتبر ترین  شرکت می باشد. مهمترین مزیت شرکت تضامنی نیز همین اعتبار آن نزد مخاطبین می باشد.
اشخاص ثالث با آگاهی از قوانین شرکت های تضامنی راحت تر به این مجموعه ها اعتماد می نمایند. بنابراین چنین شرکتی در بازار پر رقابت امروز اعتبار بیشتری خواهد داشت و معمولا قادر خواهد بود که در معاملات بزرگتر و سودمندتر مشارکت نمایند که این موضوع از مهمترین مزایای ثبت شرکت تضامنی می باشد.

برگرفته از سایت مؤسسه حقوقی فکر برتر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...