رفتن به مطلب

نیاز به ثبت برند برای صادرات کالا


ارسال های توصیه شده

نیاز به ثبت برند برای صادرات کالا

ثبت برند برای کالایی که به کشورهای دیگر صادر می شوند نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که این کالا در بازار های بسیار وسیع بین المللی عرضه می گردد و با معرفی مناسب آن برند، از سوء استفاده های احتمالی اهمیت جلوگیری خواهد شد.
برای ثبت برند کالایی که قصد صادرات آن را دارید در صورتیکه که مایل هستید از حمایت های قانونی بین المللی نیز بهره مند گردید، به این نکته باید توجه داشته باشید که علاوه بر ثبت داخلی برند در داخل کشور می بایست از طریق معاهده بین المللی مادرید، برند خود را در کشورهایی مورد نظرتان نیز که از اعضای این معاهده هستند ثبت نمائید.
نکته مهم دیگر در رابطه با ثبت برند بین المللی برای صادرات این است که در صورتی که متقاضی قصد ثبت برندی را غیر از زبان فارسی و عموما به زبان لاتین داشته باشد، باید برای ثبت برند به زبان های دیگر الزاماً کارت بازرگانی شرکت را ارائه دهد. توجه داشته باشید که حتی اگر عنوانی با ریشه فارسی نیز به زبان لاتین نوشته شود از این قانون مستثنی نمی باشد.
همچنین در زمان ثبت برند لاتین غیر از استعلام بررسی وضعیت برند ایران یا بین برند های فارسی باید وضعیت برندها علائم تجاری بین المللی لاتین نیز انجام شود و در واقع رعایت قوانین مقررات بین المللی ثبت برند برای ثبت برندهای لاتین بین المللی نیز الزامی است.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند لاتین:

  1.  کپی کلیه مدارک شرکت یا مدارک شخص حقیقی متقاضی
  2.  ارائه کارت بازرگانی حقوقی یا حقیقی
  3.  ارائه یک نمونه برند لاتین ابعاد 6*6
  4.  ارائه اظهارنامه ثبت برند لاتین

در انتها باید گفت که ثبت برند یکی از مهمترین اقدامات لازم برای صادرات کالا می باشد و همچنان که اشاره شد، ثبت برند لاتین به دلیل پیچیدگی های خاص خود ممکن است برای افراد نا آشنا با این فرآیند مشکلتر باشد.

برگرفته از سایت حقوقی (ثبت شرکت و برند) فکر برتر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...