رفتن به مطلب

نقش مدیریت دانش درسازمان ها وتاثیرآن دربهبود عملکرد های تجاری ومدیریتی


mim-shimi

ارسال های توصیه شده

چکیده :

فواید کاربرد مدیریت دانش امروزه برکسی پوشیده نیست . تغییرات سریع دردنیای امروز سازمانها رابا چالش های مختلفی روبرو کرده است که به کمک ابزارهای مدیریتی وفن آوری های نوین ، از فرصت های ایجاد شده به نفع خود استفاده می کنند ومدیریت دانش یکی از این ابزارهاست. مدیریت دانش با روش استاندارد دریک سازمان متناسب است ومی توان گفت پایه واساس مدیریت دانش دریک دوره کوتاه مدت به بهره برداری بهینه ازاطلاعات قابل دسترس ومنابع موجود دریک سازمان منجر خواهد شد ودردوره های بلندمدت نیز می تواند پایه جدیدی جهت پیشرفت وتوسعه درمنافع تجاری باشدومهارت ها رابرای آینده مطمئن تقویت کند .مدیریت دانش ، نگرشی است که می تواند ازسوی مدیریت فعلی سازمان ها باکمی انعطاف پیاده سازی شود ورقابت پذیری درآینده وازدست ندادن سرمایه های دانشی رابه ارمغان بیاورد وبالحاظ کردن بکارگیری فرآیند هایی جهت حداکثر سازی سرعت ، حداقل سازی هزینه ،حداکثر سازی اثر بخشی وجلوگیری از پرش های نافرجام باشد. مدیریت دانش برای همه سازمان هایی که خواهان پیشرفت وارتقا هستند به عنوان یک نیاز استراتژیک مطرح می گردد . بخش خصوصی اولین قدمها رادرزمینه پیاده سازی مدیریت دانش برداشته است اما دولت به دنبال بخش خصوصی درحرکت است واگرسازمانی به راحتی نتواند شکل صحیح دانش رادرجایگاه مناسب آن تشخیص دهد درعرصه های رقابتی با مشکل مواجه خواهد شد.

 

 

 

ارائه دهندگان : رضا دریساوی بهمنشیر

محل ارائه : دومین کنگره ملی مهندسی نفت ایران

تاریخ انتشار : بهمن 86

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...