رفتن به مطلب

چگونگی رنگ پرده در اتاق های مختلف


bardes

ارسال های توصیه شده

رنگ پرده برای اتاق نشیمن
اتاق نشیمن مهم‌ترین اتاق خانه است و به نوعی قضاوت کلی درباره دکوراسیون داخلی خانه، در اتاق نشیمن صورت می‌گیرد. برای انتخاب رنگ پرده ها، ابتدا سبک و استایل دکوراسیون را انتخاب کنید. فرض می‌کنیم این مرحله را انجام داده‌اید.

چند قاعده کلی برای انتخاب رنگ پرده ها وجود دارد. برای مثال اگر رنگ مبلمان، کاغذ دیواری، فرش ها و… تند و زنده است بهتر است برای انتخاب پرده اتاق نشیمن از رنگ های خنثی استفاده کنید. حال اگر تمام عناصر رنگ خنثی دارند، آزاد هستید که برای انتخاب پرده از رنگ های تند استفاده کنید. این قاعده برای طرح ها هم صدق می‌کند یعنی طرح های شلوغ را با طرح های ساده تلفیق نمایید.

یکی دیگر از انتخاب های حرفه ای که می‌توانید برای پرده انجام دهید، این است که به رنگ سقف دقت کنید. اگر رنگ سقف و دیوار‌ها روشن است و اندازه پنجره بزرگ نیست، استفاده از یک رنگ تیره، به فضا عمق می‌دهد و در اتاق نشیمن حالتی خوشایند دارد و حس صمیمیت به مهمانان القاء می کند.

انتخاب رنگ پرده برای اتاق خواب
انتخاب پرده برای اتاق خواب از حساسیت کمتری نسبت به اتاق نشیمن برخوردار است. اول اینکه قرار نیست کسی غیر از خودتان وارد اتاق خواب شود دوم اینکه این اتاق برای خواب است و فقط لازم است که آرامش بخش باشد تا با استرس کمتر و فکر آرامتر به خواب بروید.

تمام این نکات مشخص می کند که برای انتخاب پرده اتاق خواب از طرح های شلوغ استفاده نکنید. پرده های بلند که تا زمین می رسند و رنگ های خنثی و طرح ساده دارند برای اتاق خواب مناسب می باشند. رنگ هایی مانند آبی، خاکستری، سبز‌های ملایم و روشن برای انتخاب پرده اتاق خواب توصیه می شوند. همچنین اگر از حریر‌های سفید برای آستر استفاده کنید حالت آرامش بخش بیشتری به اتاق خواب القاء می‌شود.

رنگ پرده اتاق کار یا مطالعه
انتخاب پرده برای اتاق کار یا مطالعه، باید به گونه‌ای باشد که خواب را به طوری کلی از چشم شما دور کند و در عین حال مانع تمرکز نباشد. رنگ هایی از طیف زرد که تند و زنده نیستند همیشه یادآور سعی و تلاش می‌باشند. برای همین می توانید از این رنگ های زرد زیبا استفاده کنید. پیشنهاد بعدی برخی از طیف های رنگ قهوه ای است، رنگ قهوه ای که نزدیک به رنگ چوب های طبیعی است یا انواع رنگ های کرم نیز می توانند برای اتاق کار مناسب باشند.

رنگ پرده برای اتاق کودک
انتخاب پرده برای اتاق کودک ممکن است شما را به یاد پرده هایی با طرح شخصیت های کارتونی مشهور بیندازد. ممکن است این طرح ها و رنگ ها در روزهای اول فانتزی و جالب باشند اما در کمترین زمان بسیار تکراری شده و گزینه مناسبی به نظر نمی رسند برای همین ما فکر می‌کنیم بهتر است از رنگ های و طرح های ساده تر استفاده کنید زیرا معمولاً در اتاق کودکان تعداد زیاد وسایل و اسباب بازی های رنگارنگ وجود دارد که در کنار پرده های ساده، جلوه زیبا‌تری به اتاق می‌دهند. رنگ‌های مناسب برای پرده اتاق کودکان، رنگ هایی مانند طیف‌های قهوه ای، سبز، سفید و صورتی است.

منبع: فروشگاه پرده بارون دیزاین

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...