رفتن به مطلب

دندان عقل و مشکلات آن


ارسال های توصیه شده

دندان عقل چیست و در کدام قسمت دهان قراردارد؟


در طول زندگی دندان های ما طی مراحل مختلفی به رشد خود ادامه می دهند آخرین دندانی که این روند را تکمیل می کند دندانی است به نام دندان عقل که مسلما اسم آن هیچ ارتباطی با عقل و کامل شدن آن ندارد .

این دندان ها که شامل چهار دندان می شوند هر کدام پشت دندان های آسیاب و در هر دو طرف فک بالا و پایین انسان معمولا بین سنین 17 تا 25 سالگی رشد می کنند .

البت هاین به معنا نیست که دندان عقل در همه افراد کامل رشد کرده و قابل دیدن می باشد . به دندان عقلی که دیده نشود دندان عقل نهفته می گویند .

مشکلات متداول دندان عقل چیست؟


بسیاری از افراد هرگز در طول زندگی مشکل و ناراحتی ای از بابت دندان عقل خود نخواهند داشت اما چنانچه مشکلات احتمالی با تشخیص پزشک منجر به کشیدن دندان  شود بهتر است که این کار در سنین جوانی صورت بگیرد زیرا در این سنین هنوز ریشه این دندان در قک و لثه محکم نشده است و جراحی یا کشیدن آن به مراتب راحت تر است و بادرد کمتری همراه می باشد .

این دندان  معمولا زمانی ایجاد مشکل می نماید که زیر سطح لثه بماند و به جای آنکه مانند سایر دندان ها به صورت عمودی رشد کند به صورت افقی به رشد خود ادامه دهد این امرممکن است به دلیل کوچک بودن فک و اینکه دندان فضای کافی برای رشد خود ندارد اتفاق بیفتد و حین رشد با فشار به دندان کناری موجبات درد و آسیب به دندان سالم را فراهم می کند .

گاها ممکن است این دندان ها  به ریشه دندان های آسیاب فشار آورده و درد زیادی را سبب شوند .

گاهی کامل بیرون نیامدن دندان های عقل از لثه میتواند دردناک باشد و بیمار را دچار ناراحتی زیادی نماید . بعضی از افراد در حالت عادی با دندان عقل خود مشکل ندارند و تنها زمان جویدن مواد غذایی و فشار بر روی آن هاست که درد را حس می کنند.

در مورد دندان های نهفته نیز مشکل شایع این است که معمولا این دندان ها نمیتوانند به صورت صحیح رشد کنند و دندان های دیگر را تحت تاثیر قرار می دهند

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...