رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

امروزه در سازمان های ما کار ها به صورت دستی انجام میشود این دستی انجام شدن مشکلاتی را با خود به وود می آورد:

  •  امکان وقوع خطای انسانی وجود دارد.
  • اجرا ی فرآیند ها کند و پرهزینه است.
  • سرعت اعمال تغییرات و بهبود فرآیند ها پایین است.
  • استخراج زمان و هزینه فرآیندها غیر ممکن می باشد.
  • امکان کنترل عملکرد افراد مشکل می باشد
  • تهیه گزارشات در لحظه امکان پذیر نمی باشد


برای حل این مشکلات میتوانیم از نرم افزار های سیستم سازی استفاده کنیم که یکی از بهترین نرم افزار ها BPMS هستند.
 

wa2p_bpms-2.png

قابلیت‌های BPMS ایده آل چیست؟

  1.  رویکرد مدیریتی
  2. تکنولوژی نرم افزاری
  3. روش توسعه یافته سیستمی
  4. الگوی یکپارچه سازی کاربرد های سیستمی

BPMS ها قابلیت های متونعی دارند ولی یک BPMS ایده آل باید قابلیت های زیر را دارا باشد:

  1. بهینه سازی استراتژیک تعریف فرآیندهای کاری با توجه به فرصت‌های جدیدی که برای کسب و کار به وجود می آید.
  2. پیاده سازی و تکمیل بهنگام فرآیندهای کاری و تخصیص موثر منابع به فرآیندها، امری بسیار مهم بوده و دومین هدف به شمار میرود.
  3. توجه به نظارت ارزیابی فرآیندهای کاری؛ با این هدف که مشخص شود اهداف استراتژیک کسب و کار تا چه حد به صورت موثر تحت پوشش قرار گرفته است.
  4. کیفیت و هزینه (شامل زمان و منابع مورد استفاده )در فرآیندهای کاری که تاثیر زیادی بر ماهیت تجارت سازمان بر جای میگذارد.
  5. نمونه فرآیندهای کاری باید به گونه‌ای باشد که اگر یکی از نمونه‌ها در هنگام اجرا دچار مشکل شد، بقیه فرآیندها بتوانند به کار خود ادامه دهند.
  6. فرآیندهای کاری توسط ترکیبی از انسان و ماشین انجام میشود، بنابراین ممکن است زمان انجام فرآیند از چند ثانیه تا چند ماه طول بکشد.
qsjy_bpm-1_(1).png

جایگاه BPMS در سازمان‌ها
سیستم‌های خبره بخش خاصی از فعالیت های یک واحد سازمانی را مکانیزه کرده و تقریبا نگاه عمودی دارد.در مقابل سیستم‌های خبره، BPMS کل فرآیندهای سازمان را مکانیزه نموده و نگاه افقی،  در مکانیزاسیون دارد .وجود BPMS  درکنار آنها خلاء بین سیستم های خبره را به منظور مکانیزاسیون سایر BPMS فعالیت‌ها و فرآیندهای سازمان پر خواهد نمود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...