رفتن به مطلب

مشخصات گل لیلیوم (بخش اول)


sahel2512

ارسال های توصیه شده

 

%D9%84%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%85-3-2

گل لیلیوم را حتما و حتما نامش را بارها شنیده اید. گل محبوب در گلفروشی ها برای آماده سازی انواع گلهای تزئینی مانند دسته گل، سبد گل، جعبه گل، گل آپارتمانی و غیره. معمولا برای تدارک تزئینات گلی که برای خریداران گل از اهمیت ویژه ای برخوردارند انتخاب و خرید گل آپارتمانی لیلیوم گزینه های بسیار مناسب و پرطرفداری هستند. اگر بخواهیم در جملاتی کوتاه به شرح گل لیلیوم برایتان بپردازیم باید بگوییم زیبایی، اصالت، ظرافت و شایستگی جز ویزگی های اصلی ظاهری این گل می باشند. کافیست در تزئینات گل دلخوهتان، اعم از تاج گل، سبد گل، دسته گل، جعبه گل و غیره چند شاخه گل لیلیوم به کار ببرید تا متوجه شوید که تا چه اندازه زیبایی گل شما را چندین برابر می کند و خرید گل تان را چشمگیرتر به نظر می آورد و زمانی که قصد داشته باشید ارسال حعبه گل انجام دهید آن را زیبا تر می کند.

درباره گل لیلیوم:

گل لیلیوم به دلیل زیبایی که دارد برای ساخت و تهیه دسته گل ها بسیار کاربرد داشته و دارای تنوع و رنگ های بسیار زیادی بوده که طرفداران بسیار زیادی نیز دارند.
گل لیلیوم که دارای نام علمی lilium spp می باشد دارای رنگ ها و تنوع بسیار زیادی بوده و دارای رایحه ای مطبوع است. نام دیگر گل لیلیوم سوسن بوده و اغلب در فصل تابستان و همچنین در بهار گل می دهد. این گل دارای پیازهایی می باشد که در زیر خاک هستند. این گل به دلیل زیبایی هایی که دارد به منظور تزیینات و 
گل آپارتمانی استفاده می شود. این گل که در شمال ایران به دلیل آب و هوای که دارد رشد زیادی دارد و دارای تنوع بسیاری نیز است.

گل لیلیوم را در زبان فارسی و در فرهنگ ما به نام سوسن نیز می شناسند. دلیل این نام گذاری شاید بخاطر شباهت ظاهری این گل با گل معروف سوسن چلچراغ باشد. گیاهی که از نظر رنگی تنوع بسیاری داشته و مانند چلچراغ حالتی آویزان از ساقه دارد. از این گل برای تزئین جعبه گل استفاه می شود و میتوانید در ارسال جعبه گل از این گل ها استفاده کنید

این گل دارای برگ هایی به شکل زنگوله و یا فنجان می باشد و گلبرگ های آن به شکل وارونه بوده و یا به شکل قیف هستند. همچنین این گل به رنگ های مختلف سفید، زرد، نارنجی و قرمز وجود دارد که بسیار مورد پسند عموم قرار گرفته اند. خرید گل آپارتمانی لیلیوم خیلی هزینه بر نیست پس با خریدن آن خانه ی خود را زیبا کنید.

نگهداری گل لیلیوم

این گل نیاز به مراقبت و نگهداری خاصی ندارد و به راحتی می توان در فضای باز و هوای آزاد و یا در منزل نگهداری نمود. همچنین این گیاه دارای پیاز بسیار مقاومی در برابر سرما و یخبندان می باشد. اما نیاز به مراقبت هایی دارد که باعث جلوگیری از پزمردن و خراب شدن این گیاه می شود 
بنابراین میتوانید به راحتی برای منزلتان خرید گل آپارتمانی لیلیوم انجام دهید.

آبیاری گل لیلیوم

یکی از نکات بسیار مهم برای نگه داری گل لیلیوم آبیاری ان می باشد. باید دقت شود که این گل بسیار به محیط خود حساس بوده و در صورت آبیاری بیش از حد پژمرده می شود. همچنین زردی برگ ها می تواند نتیجه ی آبیاری زیاد باشد. بنابراین باید دقت گردد بنا بر نیاز گل لیلیوم به ان آب داده شود تا سبب بروز مشکلاتی برای گیاه نشود.

نور مورد نیاز گل لیلیوم

این گل نیز نیاز به نور کافی دارد و اگر نور کمتر از نیازشان به ان ها برسد موجب می شود که ساقه و بوته های آن ها بلندتر از حد شده و برگ های آن زرد شوند.
همچنین اگر گل لیلیوم از حد طبیعی کوتاه تر باشد باید با استفاده از نور مصنوعی به ان نور رساند تا نیاز ان به نور برطرف گردد. باید بدانید این گل در تزئین جعبه های گل نیز به کار می رود و آنها را زیبا تر می کنند بنابراین برای 
ارسال جعبه گل به عزیزانتان حتما از این گل ها سفارش دهید.

خاک مناسب گل لیلیوم

خاک مناسب گل لیلیوم باید دارای مشخصات مناسبی بوده و برای مثال باید دارای pH خنثی تا کمی اسیدی باشد. اگر خاک گل لیلیوم قلیایی باشد سبب می شود که گیاه ضعیف شود و برگ های آن زرد رنگ و یا رنگ پریده و همچنین باعث کاهش تعداد گل در ان می شود.

همچنین خاک این گل باید دارای فسفر بوده ولی اگر مقدار فسفر ان بیش از حد باشد سبب می شود که برگ های ان بسوزد. بنابراین میزان فسفر ان باید به مقدار لازم باشد و اضافه یا کمبود ان می تواند سبب بروز مشکلاتی برای ان شود. منبع: 
خرید گل آپارتمانی وی آی پی شاپ 
لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...