رفتن به مطلب

دیزاین آشپزخانه


sepehrioo

ارسال های توصیه شده

اولین قدم برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه منزل، درنظر گرفتن بودجه مورد نیاز برای ایجاد تغییرات یا ساختن آن است. اگر قصد دارید با هزینه کم دکوراسیون این بخش از خانه را طراحی کنید، شاید بهترین انتخاب ایجاد چند تغییر جزئی در آن، مثل جابجایی وسایل باشد. اما اگر توانایی پرداخت کمی هزینه را داشته باشید، می توانید تغییرات زیادی به وجود بیاورید. نکاتی که در ادامه گفته می شود گاهاً با هزینه های کم و بعضی از آنها با هزینه های بالا قابل اجرا هستند:

رنگ آمیزی آشپزخانه

یک آشپزخانه معمولی اغلب به رنگ سفید دیده می شود. البته این رنگ هم در صورت طراحی صحیح می تواند باعث ایجاد اعجاز و جذابیت خاصی در آن شود اما استفاده از دیگر رنگ های موجود، مطمئنا فضایی متفاوت را در منزل شما به وجود خواهد آورد.

قبل از انتخاب رنگ این بخش، نگاهی به رنگ دیوار های منزل داشته باشید. با توجه به نزدیک بودن آشپزخانه به دیگر قسمت های خانه، نباید رنگ انتخابی باعث برهم خوردن تناسب در منزل شود. رنگ های مناسب و فانتزی که در صورت انتخاب صحیح، می تواند زیبایی دکوراسیون آشپزخانه شما را چندین برابر کنند به این شرح اند:

  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • زرد

و در نهایت رنگ های ترکیبی که البته برای انتخاب ترکیب صحیح آنها، نیاز به مشاوره با یک طراح داخلی حرفه ای دارید.

کفپوش آشپزخانه

در اولین قدم می توانید برای انتخاب کفپوش آشپزخانه اقدام کنید. این بخش نسبت به بودجه و البته سلیقه شما قابل انتخاب است؛ شاید سرامیک های معمولی بتوانند باعث ایجاد یک سادگی جذاب در آشپزخانه شوند. همینطور وجود موزاییک و بر روی آنها، یک موکت همرنگ با دیوار ها تأثیر مناسبی در دکوراسیون منزل خواهد داشت. البته کفپوش های چوبی بهترین انتخاب هستند اما نسبت به دیگر کفپوش ها نیاز به مراقبت بیشتری خواهند داشت.

در نهایت برای انتخاب کفپوش آشپزخانه این نکات را در نظر بگیرید:

  • زیبایی
  • لغزنده نبودن
  • قابلیت شستشوی آسان
  • کیفیت و ماندگاری

انتخاب میز کار و اهمیت کارایی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

بسیاری از افرادی که به تنهایی و بدون دانش قبلی در مورد طراحی داخلی به طراحی دکوراسیون آشپزخانه می پردازند، در انتها از اهمیت میزکار غافل شده و باعث ایجاد مشکلات زیادی در آینده می شوند.

طراحی داخلی آشپزخانه صرفا در اهمیت به زیبایی خلاصه نمی شود، بلکه یک طراح حرفه ای به خوبی کارایی را هم مورد توجه قرار می دهد.

  • فضای میز کار آشپزخانه باید در بهترین حالت نسبت به دیگر بخش ها انتخاب شود.
  • اگر قرار است قسمتی از اُپنِ کنار ظرفشور، به عنوان میز کار باشد، نباید در بالای آن کابینت ها باعث آزار و همینطور کاهش نور شوند.
  • به طول میز کار و نزدیکی آن به قسمت های مختلف از جمله گاز، کابینت، یخچال و فریز و … هم دقت کنید.

طراحی دکوراسیون کابینت آشپزخانه

کابینت ها بخش بزرگی از آشپزخانه را اشغال می کنند و به همین دلیل نقشی مهم در کاهش یا افزایش زیبایی آن دارند. برای انتخاب کابینت باید به اپن، دیوار و حتی کفپوش توجه کنید و مطمئن شوید که رنگ و جنس انتخاب شده، باعث برهم ریختن تناسب در آشپزخانه نمی شود.

به عنوان یک ایده مناسب، می توانید رنگ کابینت ها را کاملا متضاد نسبت به رنگ دیوار ها انتخاب کنید. با توجه به اینکه کابینت ها اغلب در نقاط کانونی آشپزخانه قرار می گیرند، این تضاد رنگی می تواند باعث ایجاد یک صحنه خیره کننده برای مهمانان شما شود.

نکته مهم: همانطور که گفتیم، در طراحی داخلی آشپزخانه، صرفا زیبایی مهم نیست و باید توجه بسیار بالایی نیز به کارایی المان های استفاده شده داشته باشیم. از این رو برای انتخاب کابینت، باید در نظر بگیرید که این بخش از آشپزخانه تا چه حد می تواند از مشکلات شما کم کند؟ چه مقدار از اشیاء اضافی یا کم‌استفاده را می توان در آن جای داد؟ با توجه به این نکات، باید نوع کابینت مورد نظر را انتخاب کنید.

کابینت آشپزخانه با جزیره

جزیره، نسلی جدید از کابینت ها هستند که در آشپزخانه های مدرن امروزی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع کابینت علاوه بر دارا بودن زیبایی، کاربرد فراوانی هم دارند. تفاوت جزیره با دیگر انواع کابینت، اغلب در نوع طراحی و جای گیری آن است. این کابینت ها نسبت به دیگر موارد موجود در آشپزخانه فاصله ای را حفظ کرده و به آنها متصل نمی شوند.

کاربرد های مختلفی می توان برای جزیره در نظر گرفت. برخی، از آنها صرفا به عنوان یک جدا کننده و دیواره میان پذیرایی و آشپزخانه استفاده کرده و سعی می کنند با چیدمان چند شیء تزئینی بر روی آن، زیبایی اش را نیز حفظ کنند.

برخی دیگر با قرار دادن چند صندلی بلند در اطراف، از آن به عنوان یک میز ناهار خوری استفاده می کنند که البته این ایده بسیار کاربردی و جذاب است. برخی دیگر هم تنها با قرار دادن یک صندلی، اوقات فراغت خود را به همراه لپ تاپ یا تلفن همراهشان روی آن می گذارنند.

انتخاب پرده مناسب در دکوراسیون آشپزخانه

در زمان معماری برخی از آشپزخانه ها، یک پنجره کوچک نیز برای افزایش نور در آن قرار داده می شود. در این صورت می توان با استفاده از یک پرده خوش رنگ و زیبا، به افزایش زیبایی و هنر در دکوراسیون آشپزخانه کمک کرد.

اگر با توجه به توضیحات قبلی، تصمیم به استفاده از تضاد رنگی در آشپزخانه خود گرفته باشید، پرده ها می توانند باعث تکمیل شدن این فضای رنگی جذاب شوند. به طور مثال دیوار نارنجی رنگ و کابینت های سفید و در کنار آنها پرده همرنگ دیواری که با کابینت فاصله مکانی نسبتا زیادی دارد، می تواند فضای واقعا خاص و متمایزی را ایجاد کند.

 

منبع: شرکت معماری و دکوراسیون داخلی تهران دیزاین سنتر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...