رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

دستگاه برش هوا گاز از مقرون به صرفه ترین نوع برشکاری می باشد. این برش از قدیمی ترین نوع برش می باشد. هوا برش برای برش آهن وفولاد بسیار مناسب است. برشکاری فلزات را بین 10 تا 200 میلیمتر انجام می دهد. توسط روشهای خاصی در برشکاری میتوان ضخامت برش را تا 300 میلی متر افزایش داد. در این نوع برشکاری سوخت مورد استفاده گاز می باشد . همچنین اکسیژن نیز استفاده می شود. این روش برای جوشکاری هم استفاده میگردد.

برای نخستین بار در سال 1903 از این نوع برشکاری استفاده شد. مخترع آن دو فرانسوی بودند. که از اکسیژن به جای هوا استفاده کردند. شعله ای که در اثر برش ایجاد می شود در حدود 4000 درجه سانتی گراد حرارت دارد.

این متود یک روش قدیمی میباشد. میتوان گفت کمتر کاربرد دارد. اما برای جوش لوله و ساخت لوازم و تعمیر برخی وسایل کاربرد دارد.

در این متود میتوان از چند تورچ به شکل موازی استفاده کرد. این کار یک مزیت بسیار مهم است. بدین صورت موجب برشکاری همزمان می شود. به همین دلیل این نوع برشکاری مقرون به صرفه است. در این نوع تقریبا به سرمایه اولیه نیاز نیست. تعمیر و نگهداری قطعات کار تقریبا ساده ای میباشد. یک اپراتور دستگاه برش هوا گاز نیاز به اطلاعات چندانی ندارد. مشعل برش این امکان را دارد که بر روی دستگاه cnc قرار بگیرد. این مزیت موجب برشکاری با هر نقشه و طرح دلخواهی را می شود.

 

فرایند برشکاری در هوا گاز

در این فرایند از مشعلی برای پاشیدن استیلن درمحل برش استفاده میشود. در دستگاه هوا برش واقع مشعل آغازگر کار برشکاری است. سپس حرارتی تا دمای بسیار بالا تولید می شود. این گرما موجب ادامه  دار شدن فرایند برشکاری می شود. پس از آن اکسیژن بر محل برش وارد می شود. بدین ترتیب تولید اکسید می شود. در انتهای برشکاری مقداری از اکسید آهن روی فلز باقی می ماند. این اکسید در نهایت توسط سوهان و … از فلز یا قطعه کار اصلی جدا می گردد.

مزایای برش هوا گاز

 برش ورق با ضخامت های بسیار بالا توسط این دستگاه انجام می شود. برش هوا گاز روی انواع فلزات کاربرد دارد. در این نوع برش لبه ها بسیار دقیق و برش تمیزی حاصل می شود.

برش هوا گاز دارای کپسول گاز، رگولاتور، شلنگ، شیر، مشعل و نازل می باشد.

cnc-cut-machine11.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...