رفتن به مطلب

سازنده و نصاب در و پنجره با پروفیل UPVC و نحوه آموزش آن


ارسال های توصیه شده

آشنایی با مشاغل
سازنده و نصاب در و پنجره با پروفیل UPVC و نحوه آموزش آن

مأموریت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آموزش، پژوهش، تولید استانداردهای آموزشی و ارزشیابی مهارت نیروی کار کشور است که فرآیند آموزش به صورت کوتاه مدت و پودمان های تکمیلی بین سطوح تحصیلی از طریق آموزش در مراکز ثابت بخش دولتی، تیم های سیار شهری و روستایی، مراکز جوار صنایع و صنوف، مراکز جوار دانشگاه، مراکز جوار زندان، مراکز جوار پادگان ها، آموزش در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای و همچنین آموزش در بخش غیر دولتی توسط آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای انجام می شود و بدین وسیله نسبت به تأمین و تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر مورد نیاز بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات و ارتقای فرهنگ مهارت های فنی جامعه اقدام می نماید.
همچنین به مهارت آموختگان در صورتیکه در ارزشیابی احراز صلاحیت شغلی و حرفه ای موفقیت کسب کنند، گواهینامه صلاحیت شغلی اعطا می شود. متقاضیان دریافت گواهینامه با شرکت در آزمون های کتبی و عملی و قبولی نهایی موفق به اخذ گواهی نامه از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خواهند شد.
اهمیت آموزش‌های اشاره‌ شده سبب شد تا

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به معرفی خدمات آموزشی و دوره‌های آموزشی این سازمان می‌پردازد.
حرفه آموزشی که در این هفته به معرفی آن خواهیم پرداخت، سازنده و نصاب در و پنجره با پروفیل UPVC است.

ساخت در و پنجره دوجداره upvc و اهمیت آن در جامعه:

از آنجائیکه صرفه جویی در مصرف انرژی یکی از چالش‌های مهم جهان امروز است و سهم بخش ساختمان در مصرف انرژی کشورها قابل توجه است، به همین دلیل در چند دهه اخیر در اکثر کشورهای صنعتی، اقدامات اساسی در زمینه اصلاح الگوی مصرف، با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله تدوین مقررات و ضوابط، صورت گرفته است. از جمله در مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان، استفاده از فرآورده‌های نوینی نظیر شیشه‌های دوجداره با پوشش‌های خاص، پنجره‌های upvc و آلومینیوم گرما شکن و … جهت بهبود عملکرد حرارتی پوسته خارجی ساختمان ، مورد نظر قرار گرفته است .
ساخت درب و پنجره دوجداره upvc به واسطه کابرد زیاد و همچنین مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان مورد توجه قرار گرفته و روی آوردن سازندگان ساختمان به این مهارت گویای اهمیت درب و پنجره دوجداره upvc در صنعت ساختمان می باشد.

شرح شغل:
سازنده درب و پنجره دوجداره upvc از مشاغل صنعت ساختمان می باشد که فرد با بکارگیری انواع ملزومات آموزشی تولید و مواد اصلی مصرفی و کمکی ، ضمن رعایت موارد حفاظتی و ایمنی در فرایند تولید در و پنجره دوجداره upvc و آزمایشات استاندارد کنترل کیفیت ، بعد از طی دوره آموزشی با راه اندازی کارگاه کوچک و بازاریابی محصول اقدام به تولید محصول می نماید و یا ممکن است در کارگاه تولیدی مربوطه مشغول به کار گردد.

عنوان دوره: سازنده و نصاب در و پنجره با پروفیل upvc و شیشه دوجداره ( Double glass door and window UPVC manufacturer and installer)
کد ملی آموزش شغل: ۸۱۴۲۲۰۲۹۰۰۱۰۰۰۱

آشنائی با رشته / دوره آموزشی:
سازنده و نصاب در و پنجره upvc و شیشه دوجداره ، جهت استفاده در امکان مسکونی ، تجاری و صنعتی ، اقدام به تولید در و پنجره upvc می نماید.

مدت دوره آموزش : ۲۰۰ ساعت ( زمان آموزش نظری : ۴۷ ساعت ـ زمان آموزش عملی : ۱۵۳ ساعت) که بر این اساس با توجه به ساعات برگزاری دوره و شیفت آموزشی که می تواند در شیفت صبح، شیفت بعد از ظهر یا یکسره برنامه ریزی و اجرا شود، طول دوره آموزشی بین ۲ تا ۲٫۵ ماه خواهد بود.

ویژگی کارآموز:
حداقل توانایی جسمی وذهنی: شخصی که وارد این دوره می شود باید سلامت کامل جسمانی و روانی داشته باشد.
حداقل مدرک تحصیلی: دیپلم

جنسیت: هم زنان و هم مردان می توانند در این دوره شرکت نمایند.

شرایط سنی: حداقل سن برای شرکت در دوره های آموزشی ۱۵ سال تمام می باشد.
به استناد تبصره ۲ ماده ۱۸ آئین نامه نحوه ی تشکیل و اداره آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد پذیرش کارآموزان گروه سنی ۱۵- ۱۲ سال منوط به به ارائه اجازه ی کتبی ولی و یا قیم قانونی کارآموز است.
پیش نیاز مهارتی: این دوره پیش نیاز لازم ندارد.

مسیر اشتغال و ارتقاء و تکمیل مهارت :
کارآموزان پس از طی دوره آموزشی در صورت فراهم بودن فرصت شغلی مرتبط این حرفه ، می توانند جهت ارتقای دانش و مهارت های تخصصی خود و کسب درآمد، در کارگاههای ساخت در و پنجره دوجداره upvc که بصورت آزاد مشغول فعالیت هستند به عنوان کارگر ماهر مشغول به کار شوند.

مهم ترین استانداردها و مشاغل مرتبط با دوره:
مهم ترین استاندارد آموزش مهارت مرتبط با این دوره، ساخت شیشه دوجداره upvc می باشد.
وضعیت کنونی ،آینده شغلی و مزایای اشتغال در این حرفه:
با توجه به اینکه گرفتن پایان کار ساختمان ، مستلزم دارا بودن در و پنجره دوجداره می باشد، به همین دلیل مهارت آموختگان این رشته می توانند با ایجاد کارگاه و یا بعنوان نصاب در و پنجره دوجداره upvc و یا به عنوان کارگر ماهر و یا بازاریاب در این رشته فعالیت نمایند و بعلت وجود ساخت و ساز در کشور، این دانش آموختگان می توانند کسب درآمد نمایند.

تجهیزات و ملزومات راه اندازی یک کارگاه سازنده در و پنجره دوجداره upvc :
از مهم ترین تجهیزات و مواد مصرفی لازم که در یک کارگاه ساخت در و پنجره دوجداره upvc می بایست وجود داشته باشند می توان به موارد زیر اشاره نمود:
دستگاه های برش ، فرز سه کاره ، جوش ، پلیسه گیر ، مولیون زن و زهوار بر و همچنین میز کار ، دریل ، پیچ سفت کن و ملزومات کمکی دیگر.

میزان درآمدشاغل:
می دانید که حداقل حقوق در قانون کار به صورت سالیانه تعیین می گردد ولی شاغلین دراین رشته باتوجه به مهارت های تخصصی خود، ذوق و هنر و سلیقه و آشنایی با روشهای مختلف کار و میزان تجهیزات موجود در کارگاه، می توانند به میزان قابل توجهی بیشتر از حداقل حقوق قانون کار ، درآمد داشته باشند.

مزایای گواهینامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:
-گواهینامه مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دارای کد استاندارد بین المللی مشاغل (۲۰۰۸-ISCO) می باشد که دارندگان آن با احراز صلاحیت شغلی می توانند از مزایای قانونی مختلفی بهره مند گردند.

گواهی نامه های مهارت ، قابلیت ارائه به سازمان تامین اجتماعی با هدف استفاده از بیمه های مربوط به صنایع ساختمان را دارد.
به شما کار جوی محترم پیشنهاد می شود جهت آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و جهت ثبت نام در این دوره ها به آدرس پورتال سازمان:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و آدرس سایت سازمان
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مراجعه فرمائید.
شایان ذکر است که این مطلب با همکاری مهندس بابک اولادی ، مربی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره نه تهران تهیه شده است .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...