رفتن به مطلب

آیا انجام ایمپلنت محدودیت سنی دارد؟


ارسال های توصیه شده

 

 

payvandos.jpg

 

احتمال ااینکه بیشتر مردم در ذهنشان به این پرسش فکر کنند که ایمپلنت برای افراد کم سن و سال یا افراد پیر مشکلی ندارد یا اینکه عمل ایمپلنت محدویت سنی ندارد؟

ایمپلنت دندان و محدودیت سنی
برای اینکه بخواهید ایمپلنت دندانی انجام دهید بایستی سن قانونی داشته باشید که همان 18 سالگی است و همچنین باید تا به پایان رسیدن مراحل رشد دهان و فک صبر کرد. در حالی که اگرعجله کنید وتا به پایان رسیدن مراحلرشد صبر نکنید فرم طبیعی صورت قطعا خراب می شود. در برخی از گونه ها مانند مواردی که اگر تعدادی ایمپلنت دندان در یک منطقه از دهان انجام شده باشد و این ایمپلنت به صورت بریج پروتزی در دهان و بر روی ایمپلنت های انجام شده، شکل گیری کرده باشد پایداری بریج از رشد استخوان های موجد در آن منطقه جلوگیری می کنند و به همین خاطر فردی که کاشت انجام داده فرم طبیعی صورتش خراب می شود اما بعد ازاینکه فرد 18 ساله شد هیچ گونه مشکلی برایش به وجود نمی آید و بعد از آن تا هر سنی که رسید امکان کاشت ایمپلنت دندان برایش وجود دارد. در سنین کم تر به منظور اینکه فقط یک دندان را بخواهد ایمپلنت کند می تواند این عمل را انجام دهد اما بایستی بخش پروتز ایمپلنت دندان را پس از گذراندن سن 18 سالگی انجام شود تا ابعاد آن با دندان های کناری اش متناسب باشد.

ایمپلنت فوری
در حالتی که وضعیت استخوانی فک واقعا مساعد باشد امکان اینکه فورا تاج دندان را به ریشه کاشته شده وصل کرد وجود دارد اما ممکن است در روند درمان با شکست مواجه شویم اما درصد شکست 20% است. به منظور اقدام برای این کار بایستی ابعاد طول و عرض استخوان دهان بسیار مطلوب باشد و مقاومت استخوان دهان هم به اندازه ای باشد که امکان این که
ایمپلنت را با قدرت 60 نیوتن نصب کرد وجود داشته باشد. پروتز این مدل از ایمپلنت بایستی کوتاه باشد تا در زمان غذا خوردن فیکسچر موجود اذیت نشود و همچنین بایستی جنسش کامپوزیت یا اینکه ازآکریل باشد. مطلوب تر است که ایمپلنت فوری تنها به منظورانجام حداقل 6 دندان قدامی باشد که فقط بخاطر زیبایی است و در اطراف خلفی به دلیل بالا رفتن فشار مطلوب تر است که این عمل انجام نشود. پس از گذشت 5 ماه روکشی که فقط برای مدت کم نصب شده بود و موقتی بود با روکش دائمی عوض می شود.

سازگاری ایمپلنت با بدن
برعکس موردی که در پیوند زدن اعضا ممکن است که عضو اضافه شده را بدن انسان قبول نکند و پس بزند در مورد کاشت ایمپلنت این موضوع این مدل نیست. زیرا که ایمپلنت جنسش تیتانیوم است که بالاترین درصد سازگاری را با بدن دارد.

ایمپلنت و پوکی استخوان
دقت به این موضوع که داروهایی که افراد مبتلا به پوکی استخوان مصرف می کنند، یا اینکه دچار کاهش تراکم استخوان هستند از موارد بسیار حائز اهمیت است که در عمل ایمپلنت بایستی به آن خیلی زیاد توجه شود. این افراد معمولا به غیر از کلسیم، داروهای ویژه ی دیگری همچنین مصرف می*کنند که به شکل یک باردرهفته* تجویز می*شود و معمولا به خاطر نداشتن آگاهی این افراد با دارو*های تجویز شده ی مکملی کلسیمی دچاراشتباه می*شود. این داروها به خاطر عارضه ی زیان وار روی استخوان دهان، در حال حذف شدن این دارو ها از اکثر کشورها است. بایستی دقت کرد درهنگامی که این گروه از مبتلایان بیشتر از 3 سال از این مدل دارو ها مصرف کرده باشند، بایستی با پزشک مربوطه آن ها در رابطه با اینکه آیا جایگزینی آن ها یا قطع این مدل دارو ها وجود دارد و اینکه آیا ممکن است حداقل تا 3 ماه مصرف دارویی آن ها به عقب بیوفتد.منبع: 
ایمپلنت دکتر بزرگ

 

 
لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...