رفتن به مطلب

گوگل روش جدیدی برای رسیدن به نتایج جست‌وجو در بازه زمانی خاص را معرفی کرد


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

دنبال یک مطلب یا تصویری در یک سال پیش می‌گردید؟ شاید هم داستانی که ۵ سال پیش اتفاق افتاده است؟

تا کنون کاربران از تنظیمات Time در بخش Settings موتور جست‌وجوی گوگل برای فیلترسازی مشاهده نتایجی براساس یک بازه زمانی تاریخی استفاده می‌کردند.

این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد نتایج «۲۴ ساعت گذشته»، «یک هفته گذشته»، «ماه گذشته» و «سال گذشته» را مشاهده کنید. همین‌طور، کاربران می‌توانند یک بازه خاص را وارد کرده و نتایج آن بازه را جست‌وجو کنند.

اما ابزار جست‌وجوی زمانی گوگل بسیار محدود و برخی اوقات غیر کاربردی بود. مثلا تصور کنید می‌خواهید عکس‌های تیم پرسپولیس پیش از سال ۱۳۵۰ را جست‌وجو کنید یا به دنبال مطالبی درباره یک موضوع علمی پس از سال ۱۹۹۰ هستید. در این شرایط، ابزار جست‌وجوی زمانی گوگل محدود و وقت‌گیر می‌شود.

حالا، گوگل روش جدیدی برای جست‌وجوی ساده‌تر مبتنی بر تاریخ فراهم کرده است. شما می‌توانید کلمه یا عبارت کلیدی خود را وارد نوار جست‌وجو کرده و تاریخ مدنظرتان را جلوی آن به همراه «after» و «before» بنویسید.

do.php?imgf=155574821488231.jpg

برای مثال می‌خواهید مطالب منتشر شده در وب درباره IoT را پیش از سال ۲۰۱۵ مشاهده کنید. عبارتی که باید جست‌وجو کنید به شکل «Internet of Things before: 2015-01-01» در می‌آید.

می‌توانید یک دوره زمانی را بدون وارد کردن ماه و روز جست‌وجو کنید: «Internet of Things after: 2015-01-01».

do.php?imgf=155574821497022.jpg

همین‌طور، برای جست‌وجو در یک بازه زمانی خاص، مثلا بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ باید عبارت جست‌وجو را به صورت زیر وارد گوگل کنیم: « Internet of Things after: 2015-01-01 before: 2016-01-01».

ساده‌تر و منعطف

روش جدید جست‌وجوی زمانی گوگل به وضوح سریع‌تر و ساده‌تر از ابزار فیلترسازی پیشین است. البته، وابستگی زیادی به کلمه کلیدی شما دارد. گاهی اوقات چیزی که جست‌وجو می‌کنید؛ در آن بازه زمانی برای گوگل قابل تشخیص نیست و نتایجی نامرتبط نشان می‌دهد.

افزون بر این، برخی نتایج بازه زمانی مشخص شده را رعایت نکرده و چند ماهی پیش و پس شده‌اند یا اینکه مطلبی در سال ۲۰۱۸ منتشر شده که به کلمه کلیدی شما در سال ۲۰۱۵ اشاره دارد.

به هر حال، با این روش ساده‌تر می‌توانید جست‌وجوهای گوگل را براساس یک بازه زمانی مشخص فیلتر کنید.

گوگل در چند ماه اخیر، تغییرات بزرگی در رابط گرافیکی موتور جست‌وجوی خود ایجاد کرده است و همین‌طور دارد این تغییرات را روی سرویس‌های دیگری مانند جی‌میل، گوگل اسیستنت و غیره اعمال می‌کند.

تغییراتی که به نظر می‌رسد بیشتر برای ساده‌ کردن تجربه کاربری و راحتی بیشتر کاربران است.

منبع: 1پزشک

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...