رفتن به مطلب

دانشمندان از نور برای شناور کردن اجسام استفاده کردند


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

فیزیکدانان در موسسه فناوری کالیفرنیا جسمی با الگوی نانو را طراحی کردند که به لحاظ نظری می تواند با استفاده از امواج نوری شناور مانده و به پیش برود. آیا این همان فضاپیمایی است که میتواند بدون نیاز به حمل مقدار ِ زیادی سوخت در فضای میان ستاره‌ای حرکت کند؟

do.php?imgf=15544416796581.jpg

تیم محققان بر این باورند که این روش می تواند به توسعه فضاپیماهایی منجر شود که انرژی‌شان از طریق نور تامین می شود. این نوع فضاپیماها می توانند به نزدیکترین سیاره در بیرون از منظومه شمسی سفر کنند. دهه‌ها پیش، دانشمندان انبرک‌های نوری ساختند تا با استفاده از فشار رادیواکتیو پرتو نور لیزری، اجسام را حرکت داده و دستکاری نمایند. با این حال، انبرک‌های نوری تنها برای شناور کردن و پیش راندن اجسام خیلی کوچکی مثل نانوذرات میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند و کاربردشان فقط به فواصل بسیار کوتاه محدود است.

«اوگین ایلیچ» دانشجوی مقطع فوق دکتری و یکی از نویسندگان مقاله خاطرنشان کرد: «میتوان توپ پینگ پنگ را با استفاده از جریان هوای ناشی از سشوار به حالت شناور در آورد. اما اگر توپ پینگ پینگ خیلی بزرگ باشد، این روش کارآیی‌اش را از دست می دهد.» از آن زمان به بعد؛ دانشمندان در تلاش بودند تا پیشرفت‌هایی را در این فناوری حاصل بیاورند، اما گروهی از فیزیکدانان در کَلتک مدعی شدند راهی را پیدا کردند که می تواند اجسام را با استفاده از نور به حالت شناور در آورده و به جلو براند.

بر اساس تحقیقات آنان، کلید این روش، ایجاد یک الگوی خاص در مقیاس نانو در روی سطح جسمی است که با نور به برهمکنش خواهد پرداخت. به جای استفاده از لیزرِ متمرکز شده بر روی یک نقطه به منظور دستکاری جسم، این الگو روش خود را رمزگذاری کرده و جسم را به حرکت در می آورد. علاوه بر این، منبع نور می تواند در فاصله چند میلیون کیلومتری قرار بگیرد.

محققان هنوز در فرایند آزمایش روی روش‌های خود کار می کنند. اما آنان پیش‌بینی کرده‌اند که مطالعۀ حاضر روزی منجر به توسعه و ساخت فضاپیمایی خواهد شد که بتواند فراتر از منظومه شمسی حرکت کند. این روش روزی این فرصت را به فضاپیما خواهد داد تا بتواند با نور لیزر در زمین به پیش برود. محققان معتقدند که این نوع فضاپیما بدون نیاز به حمل سوخت سنگین، می تواند با سرعت نسبتا قابل توجه و زیادی در فضا به حرکت بپردازد.

ترجمه: منصور نقی‌لو - بیگ بنگ

لینک به دیدگاه

با سلام این مطلب را دیدم ولی من این مطلب را سال قبل در سایت شما ارسال کردم که می توان با استفاده از تولید نانو سیاهچاله ها ناشی از امواج فراکنشی اجسام را حرکت داد و به سرعت های بالاتر از نور رسید چون می دانیم که سیاهچاله های مختلف همه چیز را حتی نور را در خود جذب کنند ولی این را نیز بگویم با طراحی نوعی لیزر می توان اجسام را بوسیله این تکنیک تله پورت کرد بدلیل نبود بودجه کافی و دانش کافی در کشور کتاسفانه غرب و شرق به این سیستم رسیده اند ولی من فقط تئوری چنین سیستمی را برای شما ارسال کرددم ولی کسی توجه نکرد با توجه به این موضوع ما غفقط دنبله غربیم درحالیکه ما می توانستیم با این سیستم موتورهای نوری را طراحی و بسازیم که با سرعت نور و بالاتر از نور حرکت می کردند ولی برای اینکه بدانید می توان لیزری بسازیم که آینه ها و سیستم کنش گر آن از جنس نور  و نانو سسیاهچاله باشد و در نتیجه آینه های نوری را صد درصد و 99 درصد و کمتر و بیشتر تغذیه سیستماتیک کنیم یعنی در کنش گر و شاری که فوتونها را سرعت می دهیم می توانیم با استفاده از نانو سیاهچاله ها طراحی گردند نانو سیلهچاله را طوری طراحی و می سازیم که نور را جذب و دفع کنند یعنی نور خمش و حتی برعکس می گردد بدون اینکه فوتونها گردش و یا فرکانسش تغییر کند

لینک به دیدگاه

این سیستم را نیروی هوافضای سپاه در سال 1380 طراحی و با ان حتی بشقاب پرنده هایی را در سراسر زمین ارسال کرد ولی این تکنولوژی دیگر قدیمی شده و ما به سیستم جدیدتری دست پیدا کرده ایم که اجازه ارسال آن را ندارم فقط این است که بر اساس آن می توان در فضا بدون حتی یک لایه محافظ تنفس کرد این تکنولوژی را سپاه درسال 1390 طراحی کرده است که تکنولوژی طراحی و ساخت ابر مانندها را در اختیار مان می گذارد بعضی از تکنولوژی هایی را سپاه بر روی ان کار کرده است که اجازه نشر آن را نداریم فقط در این حد بدانید که تله پرتیشن انسان و اجسام در حال حاضر انجام می شود و به امری روزمره تبدیل شده است یک نمونه از این تله پورتیشن هم در سالی که اتفاق افتاد برای قدرت نمایی سپاه قراردادن نامه ای با دست خط حاج قاسم سلیمانی بر روی میز کاخ سفید بدون اینکه کسی ببیند و بشنود حتی یک برگ هم تکان نخورد تکنیکهایی را که گفتم سیستم هایی هستند که مال دهه 1374 هستند مثلا شناورسازی که در سال 1374 بدست سپاه انجام می شد ولی باز هم بدلیل اینکه این تکنیک ها و تکنولوژی ها سری هستند اجازه نداریم رو کنیم فعلا غرب داره بر اساس تکنیکی که  ما به اونها رائه دادیم کار می کنه و اندر خم یک کوچه است اجازه تا همین حد بود که گفتم مطالب بعدی اصلا شما بگو نوک قله فلات کوه مثلا اورست رو به شما با نوک انگشت نشان دادیم چون اجازه نداریم رو کنیم به همسن بسنده می کنیم الان اجازه چون ندارم رو نمی کنم به وقتش

 

لینک به دیدگاه

در این سیستم نوعی نمایشگر سه بعدی طراحی شد که ابتدا یک نانو شاره از موج را در ارتفاعی مشخص بوسیله پردازشگر ارسال و با تولید فرکانسی که در اختیار داریم به آن فرکانس مثلا امواج نوری اطلاق شده این نانو موج شاره دارای رنگ بو مزه خواهد شد  در هر نوع از مکان شیءی و یا مکانی و زمانی مثلا در سال 1360 القای فرکانسی کرده و آنرا در سال1400 مشاهده می کنیم.در این سیستم توانایی پردازش تصاویر رنگی را خواهیم داشت و توانایی تولید تصاویر سه بعدی در فضا و مکان را خواهیم داشت از راست سیستم توجیهی از تولید امواج ضربه ای که می توان حتی این سیستم را در اطراف یک شهر قرار داد تا از ورود هر شئی جلوگیری کند دومی از راست پردازشگر که خطوط را از تشکیل نانو امواج تولید تصاویر پردازشی خواهیم کرد سوم از راست زیربنای طرح که امواج نانو را با فرکانسهای مشخص دیداری و شنیداری برای مخاطب روشن می کند

AIRAAAM24.png

AIRAAAM241111313.png

AIRAAAM241112313.png

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

به نام دوست عزیز تر از جانم به نام خداوند بخشنده مهربون
اگر امکانش باشه می خواهم یک ابر رایانه رو برای طراحی و ساخت یعنی طراحی از صفر تا صد یک ابر رایانه رو در کشور کلید بزنم به چه خاطر برای اینکه  در سیستم سییکون ولید و آی تی ما ابر ررایانه ای نداریم و کل پردازنده های مختلف در سلیکون ولید کلید زده می شوند برای همین می خواهم طراحی از صفر تا صد یک ابر رایانه و در ایران یعنی سیلیکون ولید کلید بزنم که سیستم عامل اون فارسی باشد و متخصصین محترم و محققین محترم بتونند اون سیستم رو تا ارزیابی نهایی صورت دهی کلی دهند با تشکر مجتبی فرخی
طرح زیر برای استارتر فلوچارتر برنامه ریزی کننده می باشد ابتدا کپی و سپس در مرورگر اینترنت پست نموده و دانلود کنید
دو فایل زیررا:

34.png

39.png

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...