رفتن به مطلب

پاورپوینت بازشناخت رویکردهای نظری به فضاهای عمومی


ارسال های توصیه شده

پاورپوینت بازشناخت رویکردهای نظری به فضاهای عمومی که مربوط به مقاله ای با همین نام هست و توسط معصومه جعفرصباغ، ندا حسینی، رها شهیدی و پریسا رضوانی تهیه شده است را از لینک زیر می توانید دانلود کنید.

چکیده:

در آستانه هزاره سوم فضاهاي عمومي شهري به عنوان مكان سوم كه نقشي اساسي در برقراري تعاملات اجتماعي ايفا مي نمايند مورد توجه جدي قرار گرفته و به كانون تمركز دانش- حرفه طراحي شهري بدل گرديده اند. در اين ميان، صاحبنظران گوناگون با رويكردهاي متفاوتي اين موضوع را مورد بحث و بررسي قرار داده اند. پژوهش حاضر به منظور ارزيابي نظر ات اصلي ترين و مطرح ترين متفكران مرتبط با فضاهاي عمومي شهري بهروش مطالعه اسنادي و با استفاده از منابع واجد ارزش در اين عرصه انجام گرفته، ضمن بررسي متاخرترين ايده ها همچون نوشهرسازي، نوپياده گرايي، اين نظريه پردازان را در شش محور دسته بندي نموده است. نتايج حاصل از اين مطالعه نشان مي دهد كه گرچه ديدگاه هاي ارائه شده در ارتباط با اين موضوع در بسياري موارد واجد جنبه هايي مشترك بوده اند اما در دوران اخير با تثبيت اهميت نقش كالبدي و اجتماعي فضاهاي عمومي شهري، تاكيد بسيار بر رويكردهاي پايداري، ايجاد امنيت و انسان مداري مي باشد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...