رفتن به مطلب

«ممنوعه» رفع توقیف و پس از ماه صفر توزیع می‌شود


ارسال های توصیه شده

مدیرکل دفتر نمایش خانگی در گفت‌وگو با ایرنا:

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر نمایش خانگی، مستند و کوتاه گفت که قسمت چهارم سریال «ممنوعه» پس از ارزیابی دقیق‌تر و اصلاحات انجام شده با اتمام ماه صفر در شبکه نمایش خانگی توزیع می شود.

n83075728-72619113.jpg

«حسین پارسایی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا، عنوان کرد: سریال ممنوعه همانطور که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصاحبه اخیر خود گفت همچون همه سریال‌های دیگر تا پایان بررسی شده و قرار است در جلسه هفته جاری شورای پروانه نمایش، اگر قرار است قسمت چهارم به بعد اصلاحی داشته باشد، مجوز آن قسمت به قسمت صادر شود.
وی در پاسخ به سوالی درباره اتفاق پیش آمده برای قسمت نخست این نمایش خانگی، اظهار داشت: قسمت اول سکانسی داشت که حساسیت‌هایی را به وجود آورد و موجب سوتفاهم‌هایی شد که شورای پروانه نمایش اعلام کرد بهتر بود این سکانس در سریال قرار نمی‌گرفت.
وی افزود: شورای پروانه نمایش این سکانس را تایید کرده بود تا دلیل آسیب‌های اجتماعی را با تاثیرگذاری بیشتری نشان دهند و سرنوشت شخصیت‌ها و فرجام سریال تاثیرگذارتر باشد. به همین سبب این مجال را داده بود که یکی دو پلان در چارچوب ضوابط دیده شود اما وقتی با سوتفاهم و واکنش روبرو شد به احترام کسانی که احساس نگرانی کردند سریال متوقف شد تا با تجدید نظر و فارغ از این حواشی بتوانند انتشار سریال ادامه یابد.
مدیرکل دفتر نمایش خانگی، مستند و کوتاه با بیان اینکه ما و همچنین هنرمندان برای مردم کار می کنیم، تاکید کرد: شورای پروانه ساخت و نمایش، نماینده امین مردم است تا خوراک فکری و فرهنگی سالمی منتشر شود، اگر جایی سوءتفاهمی یا سوبرداشتی وجود داشته باشد، وظیفه داریم آن را متوقف و در مورد آن بررسی و تحقیق کنیم تا نگرانی رفع شود.
پارسایی توضیح داد: توزیع سریال «ممنوعه» چند هفته متوقف شد تا با دقت نظر بیشتری مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی در پاسخ به اینکه این بازنگری آیا منجر به حذف بخش‌هایی از سریال شده است؟، گفت: همه سریال‌ها با حذفیات مواجه می شوند. هر چه که شورا توصیه داشته، انجام و در مورد حساسیت‌های قسمت‌های نخست نیز دقت نظر می شود.
پارسایی در پاسخ به اینکه اصلاحات این سریال زیاد بوده یا خیر؟، گفت: یک قسمت بله یک قسمت خیر، در قسمتهایی اصلاحات بیش از انتظار کارگردان و تهیه کننده است اما قسمت‌هایی خیر. در همه سریال‌ها روند به همین منوال است.
وی با بیان اینکه نمی‌توان انتظار داشت فیلمی که در سینما اکران شده همانطور بتواند در شبکه خانگی توزیع شود، توضیح داد: 50 کیلو آلبالو در سینما اکران شد اما ده دقیقه آن در نمایش خانگی اصلاحیه داشت دلیل آن نیز این است که دی وی دی در دسترس است و ما با عموم سلیقه‌ها و همه مردم در ارتباط هستیم.
وی افزود: در اکران سینمایی حق انتخاب وجود دارد، فردی می تواند از مقابل سینما رد شود اما فیلمی را که دلخواهش نیست را نبیند در حالی که دی وی دی فیلم‌ها خریده و به خانه برده می‌شود و ممکن است همه اعضای خانواده آن را ببینند. 
مدیرکل دفتر نمایش خانگی، مستند و کوتاه تاکید کرد: حتی در مورد رده‌بندی سنی هم این نگرانی ها را داریم زیرا هنوز فرهنگ سازی نشده است. وقتی برای ممنوعه رده سنی 16 سال را در نظر می‌گیریم، خانواده ها باید رعایت کنند.
وی ادامه داد: نباید بگویند چرا فیلمی را تولید می‌شود که روی آن علامت مثبت 16 درج شده است، بسیاری از آموزه‌هایی که به سن نوجوانی مربوط می‌شود باید در همین سنین آموزش داده شود و تماشای آن برای کودکان صلاح نیست.
به گفته پارسایی، بسیاری از مواقع بیشتر توصیه‌ها برای والدین و بزرگسالان است و کودک و نوجوان نباید از آن اطلاع یابد و این طبقه بندی و در نظر گرفتن رده‌بندی سنی در سراسر دنیا جز ایران رعایت می‌شود. 
مدیرکل دفتر نمایش خانگی، مستند و کوتاه اضافه کرد: به محض درج طبقه بندی مثبت 16 روی دی وی دی، خریداران آن همه زیر 16 سال هستند. مراکز فروش دی‌وی‌دی و خانواده‌ها باید مراقب باشد.
وی این مساله را به خرید سیگار تشبیه کرد و ادامه داد: اگر یک کودک ده ساله به فروشگاهی مراجعه کند و بخواهد سیگار بخرد به او سیگار نمی‌فروشند، اما دی‌وی‌دی به او فروخته می شود. ما باید برای فروشنده، عرضه کننده، خانواده و تولید کننده فرهنگ‌سازی کنیم. بنابراین مثلثی وجو دارد و این اضلاع باید با یکدیگر هماهنگ و همراه باشند. 
پارسایی ادامه داد: ما یک تولید کننده و یک دستگاه نظارتی داریم و مردم؛ حد فاصل مردم و آفرینشگر اثر و تولید کننده، دستگاه نظارتی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که هر کجا را مهر می زند، مردم با امنیت خاطر آن محصول را می‌بینند.
وی توضیح داد: متوقف شدن چند هفته‌ای ممنوعه برای آن بود که این امنیت خاطر به خطر نیفتد. مطمئن باشید که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی، هم از آثار و هم از محتوا برای ارائه و عرضه محصول صیانت می کنند.
فراهنگ**9012**9246** 9053

انتهای پیام /* 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...