رفتن به مطلب

داستان عشق معماری منظر با آب در پارک دایانا


ارسال های توصیه شده

آب منبع عالی و الهام بخش در زمینه معماری منظر است و پروژه پارک دایانا از این قاعده مستثنی نیست. این پارک در کنار ساحل در سال ۲۰۰۱ افتتاح شد و موقعیت کاملاً مناسب در لبه تنگه اورسند، محل تقسیم کشورهای سوئد و دانمارک دارد. هر زمان که در مورد یک پروژه معماری منظر مطالعه کنید، امکان پذیر نیست که تحت تاثیر تغییرات شگفت انگیز آن قرار نگیرید. این وضعیت در مور پارک دایانا نیز معتبر است، زیرا منطقه انتخاب شده برای این پروژه بخشی از بندر سابق غرب بود که بخش صنعتی واقع در خط ساحلی مالمو است.

do.php?imgf=153907298436331.jpg

پروژه تبدیل بسیار بلندپروازانه بود. این مکان از محل دفن زباله خشک با گل آلوده به پارک شگفت ‌انگیز ساحلی تبدیل شد که به عنوان منبع الهام برای پروژه‌ های معماری منظر آینده عمل می‌کند. یکی از بزرگترین چالشهایی که این پروژه ارائه می دهد، شناسایی ویژگیهای سایت بود. طراحان با کمال میل این چالش را پذیرفتند و موارد الهام بخش خود در جنبه هایی که واقعاً منحصربفرد بودند، را یافتند. سایت دارای افقهای منحصربفرد و پر زرق و برق با چشم اندازهای طولانی است. در قالب تقریباً شاعرانه، سه عنصر رمانتیک برای ایجاد این پارک ساحلی شگفت انگیز مورد استفاده قرار گرفته است؛ دریا، باد و آسمان.

ادغام غروبهای دیدنی و جذاب

پروژه با توجه به سطح کاملاً جدید، عناصر ویژه ‌ای از طبیعت را به بازدیدکنندگان پارک ارائه کرد. طبیعت در تمام طول مدت فرآیند طراحی، منبع الهام بود و چشم ‌انداز ساحلی به وضوح در ساخت پارک منعکس شده است. تنوع، یکی از اهداف پروژه بود و با موفقیت به دست آمد و هر فصل یک تجربه کاملاً متفاوت برای بازدیدکنندگان پارک به ارمغان می آورد.

do.php?imgf=153907298438132.jpg

عنصر آب نزدیکتر از همیشه به بازدیدکنندگان

در میان ویژگیهای اصلی پارک می ‌توان به دیده بانیها اشاره کرد. اینها در واقع سه سطح بتونی کج هستند که به تخته سنگی ناهمواری نفوذ کرده اند. این عناصر اجازه می‌دهند که بازدیدکنندگان از پارک به دریا برسند و از زیبایی آب و چیزهای دیگر که باید ارائه شود، لذت ببرند.

پذیرش عناصر برای ایجاد مناظر بهتر

طراحان این پروژه با افزودن عناصر نظرگاه مانند، امکان بازدید از پارک در ارتباط با عناصر طبیعت را برای بازدیدکنندگان، فراهم کرده اند. این عناصر یک تخت ۴۰ تا ۴۰ متر هستند که در حدود ۶ متر بالاتر از دریا قرار گرفته اند. بازدیدکنندگان می توانند از عناصر طبیعت، از جمله باد و غروب باشکوه خورشید لذت ببرند. این نظرگاه ها، چمنزار را از دید حذف می کنند و ناظر تصویر وسیع دریا را به صورت کامل می بیند.

do.php?imgf=153907298439783.jpg

وقتی نوبت به پوشش گیاهی می‌رسد، یک انتخاب الهام بخش دیگر را می بینیم. برای حافظت از زمینه فعالیت در برابر بادهای دریا، یک ردیف دوتایی از درختان و درختچه های مقاوم به نمک کاشته شده است.

این جمله سیلویا ارل که می گوید: “آب نباشد، زندگی نیست، آبی نیست، سبز نیست.”، کاملاً در وصف این پروژه است. با نگاهی به ویژگیهای پارک می بینیم که همه آنها به سوی دریا حرکت می کنند. تمام فعالیتهای پارک به نحوی مستقر شده اند تا آب و چشم انداز ساحلی به شکلی عالی در کل پارک منعکس شوند.

مترجم: نعیمه طالبی کناری

منبع: معمار منظر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...