رفتن به مطلب

در فصل پاییز به کجا سفر کنیم....


ارسال های توصیه شده

پاییز و زیبایی های شگفت انگیزش فصل خوبی برای سفر و گردشگری زوج های جوان است

درست که همه فکر می‌کنند تابستان فصل مسافرت است اما این موضوع بیشتر به خانواده‌هایی مربوط می‌شود که فرزندان مدرسه‌ای یا دانشگاهی دارند. بسیاری از زوج‌ها می‌توانند کل برنامه‌ریزی سفرشان را به بعد از تابستان موکول کنند.

شما هم پیشنهادات خودتون رو بنویسید...

لینک به دیدگاه

تالاب کردخورد، مامن پرندگان مهاجر

تالاب کردخورد که با نام تالاب آق‌گل هم آن را می‌شناسند حد فاصل استان‌های مرکزی و همدان در 20 کیلومتری شمال شرقی ملایر و یک کیلومتری جنوب شرقی روستای کردخورد قرار دارد. این تالاب در فصل پاییز بسیار زیباست چون فصل مهاجرت پرندگان است و پرندگانی از مناطق سردسیر روسیه و قفقاز به این منطقه پرواز می‌کنند. این تالاب با نزولات جوی و ذوب برف در ارتفاعات پر می‌شود. تالاب کردخورد در اواخر فصل بهار خشک شده ولی در طول پاییز و زمستان آب‌دارد و در فصل بهار از میزان آب آن کاسته می‌شود.

پوشش گیاهی بسیار بی‌نظیر و همجواری تالاب با کوه کت که بیش از دو هزار متر ارتفاع دارد، زیبایی این تالاب را چند برابر می‌کند‌. این تالاب از لحاظ وجود مواد غذایی مناسب برای پرندگان، یکی از غنی‌ترین آبگیرهای منطقه غرب ایران محسوب می‌شود. بررسی‌ها نشان‌ می‌دهند 46 گونه از پرندگان ایران ازجمله انواع اردک، غار، فلامینگو، مرغ باران، حواصیل، آب چلیک و کاکایى در این تالاب وجود دارند و شما همه آنها را می‌توانید یک‌جا ببینید.

لینک به دیدگاه

میبد یزد

پاییز فصلی است که در آن می‌توان چهار فصل را در یک شبانه‌روز در یزد تجربه کرد. صبح‌های بهاری، ظهرهای گرم تابستانی، غروب پاییزی و شب‌ها و نیمه‌شب‌های زمستانی، ارمغان پاییز برای کویر است. به بار نشستن و فصل برداشت محصولاتی مثل بادام، پسته و انار ازجمله جاذبه‌هایی است که یزد را برای گردشگران در این فصل جذاب و زیبا کرده است؛ به ویژه اینکه در بسیاری از انارستان‌های استان یزد، جشنواره انار برگزار می‌شود و تعداد زیادی از گردشگران در این باغ‌ها حضور می‌یابند.

میبد میبد

شهر میبد در نزدیکی یزد یکی از شهرستان‌های تاریخی دیگری است که با داشتن بناهای تاریخی بسیار زیاد، شما را مجذوب می‌کند تا سری هم به آنجا بزنید. به‌واسطه بافت تاریخی ارزشمندی که این شهر دارد بیشتر نقاط آن در فهرست آثار تاریخی ایران به ثبت رسیده است. نارین قلعه، برج کبوتر و کاروانسراهای مختلف همگی از جاذبه‌های قابل توجه این شهر هستند که تماشای آنها در پاییز حتما دلچسب خواهد بود.

لینک به دیدگاه

در پاییز اکثر جاهای کوهستانی و پر درخت زیبا هستن

 

اطراف تهران میتونم به جاده چالوس، روستای برغان و آتیشگاه تو کرج

 

ییلاقات قزوین شامل دریاچه اوان و قلعه الموت

 

روستای زیبای ابیانه و ... اشاره کنم

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...