رفتن به مطلب

شروع کار


m f s

ارسال های توصیه شده

:banel_smiley_52:نمی دونم از کجا شروع کنم

با دانلود یک کتاب کار رو شروع کنم فکر کنم بد نباشه:ws21:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

به نام خداوند طراح .

خیلی از مردم وقتی با 3D Studio Max کار می کنند با مشکلات زیادی مواجه می شوند و در کل با بسته شدن ناگهانی برنامه بی نتیجه می مانند . زیرا بسیاری پالیگان ، نور ، رنگ در صحنه قرار داده شده بود . بسیاری از مردم با این مشکل برخورد کرده اند و می دانند من در مورد چه صحبت می کنم . بنابراین می خواهم به آنها راههایی معرفی کنم تا از برنامه 3DSMax طوری استفاده کنند تا این برنامه بالاترین بازده را داشته باشد .

لینک به دیدگاه

بخش اول ( صحنه ها ) (viewports)

در این بخش می خواهم راههایی را معرفی کنم تا نماهای 3DSMax سریعتر و با بازده بیشتر عمل کنند .

اجازه دهید از خود نماها شروع کنم ، احتمالاً آسیب پذیر ترین بخش که باعث از کار افتادن برنامه می شود همین نماها هستند . خیلی از مردم سوال می پرسند چرا نمیتوانیم کار کنیم , جواب آنها خیلی ساده است ، زیرا آنها بسیاری meshsmooth یا turbosmooth از ابزارهای ویرایش به مدلهای خود اضافه کرده اند و اینکه آنها برای دیدن تأثیر این ابزار یک راه را جلوی روی خود می بینند و آن اینکه مقدار تأکیدات آنها را زیاد کنند . راه دیگری برای آنها نیز می باشد .

لینک به دیدگاه

وقتی شما یک بخش فرعی ( ابزار ) از مجموعه ابزار (modifier list) به مدل خود اضافه می کنید ، آن بخش فقط با یک تکرار به شما نشان داده می شود ( مثلاً مقدار turbosmooth با مقدار یک در صحنه قرار داده می شود ) برای کارایی بهتر فقط کافی است مقدار آن را به صفر برگردانید و مقدار تأکید در رندر (render iteration = render ite) آن را به یک یا 2 و یا حتی بالاتر تغییر دهید ، با این کار در صحنه مدل شما تغییر نمی کند و فقط در زمان رندر گیری این ابزار عمل می کند .

لینک به دیدگاه

بخش دوم ( سیستم رندر )

در این بخش می خواهم راههایی را به شما نشان دهم تا متدهای سیستم رندرگیری سریعتر و با بازدهی بیشتری عمل کنند .

برای شروع اگر شما صحنه ای با تنظیمات رندر عالی دارید و شما می خواهید آن تنظیمات را نگه دارید ( و شما دوست ندارید که این تنظیمات را هر دفعه به تکرار وارد کنید ) ، نیاز دارید که این تنظیمات را ذخیره کنید و داخل فایل مخصوص آن به نام تنظیمات از پیش تعیین شده قرار دهید . این امکان با زدن کلید f10 وجود دارد ، کلید را بزنید ، توجه کنید چقدر اطلاعات را می توانید ذخیره کنید .

لینک به دیدگاه

راه حل سریع :

وقتی شما در حال رندرگیری تست می باشید ، تمام نورهای صحنه را حذف کنید مگر آنهایی که وجودشان ضروری است . نورها حجم زیادی از محاسبات را هنگام رندرگیری به خود اختصاص می دهند . برداشتن آنها از صحنه معمولاً زمان رندرگیری من را نصف می کند .

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...
  • 4 ماه بعد...
  • 2 ماه بعد...
×
×
  • اضافه کردن...