رفتن به مطلب

رتبه تاسف‌بار ۱۴۵ دنیا برای ایران در زمینه سرعت اینترنت


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

فناوری‌هایی مانند فیبر نوری و ۵G باعث شدند افزایش سرعت اینترنت سرویس‌دهنده‌های کابلی یا موبایل را از یاد ببریم.

 

اطلاعات جدید موسسه M-Lab نشان می‌دهد که در یک سال گذشته، متوسط سرعت اینترنت در سراسر جهان ۲۳ درصد افزایش پیدا کرده است. سرعت اتصال هر کاربر از ۷.۴ مگابیت در سال ۲۰۱۷ به مرز ۹.۱ مگابیت در امسال رسیده است.

d7t8damyvxqm933qjfh9.png

 

وسسه M-Lab با همکاری گوگل، پرینستون و گروه‌هایی مانند Open Technology Institute مطالعات جدیدی روی سرعت اینترنت انجام داده و تصویری کاملا متفاوت از وضعیت اینترنت در کشورهای مختلف جهان ارایه می‌کند.

 

این موسسه در بازه زمانی ۳۰ می ۲۰۱۷ تا ۲۹ می ۲۰۱۸ متوسط سرعت بیش از ۱۶۳ میلیون کاربر یا کانکشن مجزا را اندازه‌گیری و جمع‌آوری کرده است. نتیجه کلی این تحقیق نشان می‌دهد سرعت اینترنت برای هر کاربر ۲۳ درصد افزایش پیدا کرده است و سرویس‌دهنده‌های اینترنت کابلی در این مدت تلاش کردند سرعت‌ها را بهبود دهند.

w9yjjsrxt4ry7emu3xdy.jpg

 

همچنین این تحقیق به ما می‌گوید کشور ایالات متحده از ۲۱ امین کشور سریع دنیا در سال ۲۰۱۷ به ۲۰ امین کشور پرسرعت اینترنت در سال جاری تبدیل شده است. سرعت متوسط هر اتصال اینترنت از ۲۰ مگابیت در سال گذشته به ۲۶ مگابیت در امسال رسیده است که می‌تواند خبری خوش برای کاربران ساکن در این کشور باشد.

 

پرسرعت‌ها سریع‌تر شدند؛ کم‌سرعت‌ها هنوز درجا می‌زنند

جالب است که در این فهرست، کشور سنگاپور بالاترین اتصال اینترنت را دارا است و توانسته از ۵۵ مگابیت در سال ۲۰۱۷ به ۶۰ مگابیت برسد. کشور دانمارک در رتبه سوم قرار دارد و توانسته سرعت هر اتصال کاربر را ۱۰ مگابیت افزایش دهد. در این کشور، متوسط سرعت اینترنت در سال ۲۰۱۷ برابر ۳۳ مگابیت بوده که اکنون به مرز ۴۳ مگابیت رسیده است.

 

در این میان، سرعت اینترنت برخی کشورها هم کاهش پیدا کرده است. کشور چین در سال ۲۰۱۷ جایگاه ۱۳۴ جدول را داشته که امسال به جایگاه ۱۴۱ تنزل پیدا کرده است. سرعت دانلود در این کشور فقط ۲.۴ مگابیت است.

 

سوریه و سومالی کمترین کشورها از نظر متوسط سرعت دانلود هستند. سرعت اینترنت در این دو کشور زیر ۱ مگابیت است.

 

 

4pd0vhzqamelie7f4j81.jpg

 

کشور ایران در نقشه سرعت اینترنت سایت M-Lab جایگاه ۱۴۵ جهان با متوسط سرعت ۲.۲ مگابیت را دارا است. در سال ۲۰۱۷، متوسط سرعت هر اتصال ۱.۵۶ مگابیت بوده است و ایران ۱۲ رتبه هم تنزل درجه داشته است که نشان از تلاش بیشتر کشورهای دیگر دارد.

 

افزایش ۲۳ درصدی سرعت اینترنت طی یک سال می‌تواند چشم‌انداز خوب و مثبتی از وضعیت اینترنت کل جهان نشان بدهد ولی واقعیت این است که فقط سرعت اینترنت در کشورهایی که همیشه اتصال‌های سریعی داشتند؛ افزایش یافته است. کشورهای با سرعت اینترنت کند، جهش ۲۳ درصدی نداشتند و هنوز درجا می‌زنند یا اینکه افزایش سرعتی بسیار کم را تجربه کردند.

 

کشورهایی مانند ایالات متحده، اروپا و کشورهای دارای مناطق اقتصادی پویا در جنوب شرق آسیا مانند سنگاپور، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و هنگ‌کنک از اینترنت باندپهن سریعی استفاده کرده و هر ساله شاهد افزایش سرعت قابل توجهی هستند.

 

این موضوع نشان می‌دهد که میان سرعت اینترنت و وضعیت اقتصادی کشورها یک رابطه مستقیمی وجود دارد. همان‌طور که خوشحالیم سرعت اینترنت در یک سال گذشته، ۲۳ درصد افزایش یافته است ولی نباید فراموش کنیم که در همه کشورهای جهان چنین رشدی را شاهد نبودیم و نگران اینترنت پرسرعت در کشورهای دارای رکود اقتصادی باشیم.

 

منبع: 1پزشک

لینک به دیدگاه

جالب هست که بدونید پر سرعت ترین و همچنین، کم قیمت ترین اینترنت دنیا، در اختیار کشور رومانی هست.

کشور دراکولا، جیورجی هاجی، کمیسر مولدوان و ...

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...