رفتن به مطلب

مديريت بحران در پايتخت


ارسال های توصیه شده

مقاله مديريت بحران در پايتخت ارائه شده در دومين سمينار ساخت و ساز در پايتخت در سال 1385 در پرديس دانشكده هاي فني دانشگاه تهران که توسط حمزه شكيب و علی مقدسی موسوی تهیه شده است را به صورت pdf از پیوست می تونید دانلود کنید.

 

چکیده

تهران با وسعتي حدود 700 كيلومتر مربع و جمعيتي بالغ بر 8 ميليون نفر در دامنه كوه هاي البرز واقع شده است كه گسل هاي فعال لرزه زا مانند مشاء، شمال تهران، شمال و جنوب ري و همچنين ده ها گسل فرعي ديگر همواره اين شهر تا ريخي را تهديد مي كنند. خطرپذيري لرزه اي اين شهر و همچنين آسيب پذيري المان هاي فيزيكي شهر و وضعيت ساخت و ساز فعلي باعث شده است كه ميزان ريسك در سطح افزاينده اي قرار گيرد. براي كنترل و كاهش ريسك در اين كلان شهر، مديريت بحران در قالب الگوريتم علمي آن شايد تنها راهكاري است كه در يك كالبد فضايي متشكل از شهر، مردم و زمان به نحو مطلوب عملگرا باشد، پيشگيري، آمادگي، مقابله، امداد و نجات و بازسازي كالبد فيزيكي و روحي رواني سانحه ديدگان ازجمله فازهاي مديريت بحران در يك چرخه به هم پيوسته مي باشند . ركن اصلي مديريت بحران، فاز پيشگيري و آمادگي است كه مديريت هدايت مطلوب علميان منتج به كاهش ريسك مي گردد. با انجام اين مهم، حجم عملياتي فازهاي مقابله، جستجو، امداد و نجات و بازسازي كالبد فيزيكي و روحي رواني شهر با يك شيب بسيار زياد كاهش يافته و قابل كنترل و عملياتي مي گردد. در اين مطالعه سعي مي شود ضمن معرفي ساختار مديريت بحران در ژاپن و تاريخچه اي ازمديريت بحران در كشور، الگوريتمي براي مديريت بحران در كشور ارائه شود.

 

واژه هاي كليدي: مديريت بحران در ژاپن، مديريت بحران در تهران، كاهش ريسك

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...