رفتن به مطلب

از امروز می‌توانید با اپلیکیشن پیام‌رسان اندروید روی کامپیوتر پیامک بزنید


ارسال های توصیه شده

گوگل اعلام کرد کاربران اندروید می‌توانند از امروز با کامپیوترشان پیام‌های متنی برای گوشی‌های موبایل دیگران بفرستند. گوگل سیستم پیام‌رسان اندروید را برای وب توسعه و منتشر کرده است.

 

 

به این معنی که کاربران می‌توانند با استفاده از نسخه تحت وب پیام‌رسان اندروید برای دستگاه‌های دیگر از طریق مرورگر وب پیام‌های متنی ارسال یا دریافت کنند.

 

تا کنون، شرکت‌های زیادی چنین راه‌کارهایی دادند و سعی کردند برخی اپلیکیشن‌ها یا کارهای تلفن همراه را روی وب پیاده‌سازی و در دسترس کاربران قرار دهند.

 

 

مایکروسافت پلتفرم Your Phone for Windows 10 را برای استفاده از گوشی موبایل روی وب منتشر کرده است. شرکت‌هایی مانند HP و Dell نیز راه‌کارهای اختصاصی خودشان به نام‌های PhoneWise و Mobile Connect را عرضه کردند.

l8f5xulvvkw77p0nfh5r.jpg

 

تا کنون شرکت‌های ثالث اقدام به پیاده‌سازی اپلیکیشن‌های اندرویدی ارسال متن یا تماس تلفنی روی وب کرده بودند و حالا خود شرکت گوگل یک راه‌کار مستقیم ارایه می‌کند.

 

 

برای شروع استفاده از این سرویس، باید وارد سایت Messages for web website شوید. بعد، طبق راهنمایی که در این سایت به صورت گام به گام و خیلی ساده شرح داده شده است؛ باید کد QR نشان داده شده در مرورگر وب را با گوشی موبایل اسکن کنید.

 

 

این ویژگی از امروز شروع به کار کرده است و ممکن است گزینه مربوطه را تا کنون روی گوشی اندرویدی خود مشاهده نکرده باشید. دقت کنید که حتما باید وای‌فای گوشی شما در حین استفاده از این سرویس روشن باشد تا میان گوشی و کامپیوتر یک ارتباط برقرار شود.

 

 

ارسال SMS با هر دستگاهی

سرویس Messages for web گوگل از استاندارد RCS برای سازگاری با دیگر پیام‌رسان‌ها مانند iMessages و Facebook Messenger استفاده می‌کند تا بتواند SMS و MMS را دریافت و ارسال کند.

 

 

گوگل چنین سیستمی را قبلا روی پیام‌رسان‌های Allo و Hangouts پیاده‌سازی کرده بود و اکنون آن را برای پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید روی وب مشاهده می‌کنیم.

 

 

این روزها، پلتفرم‌های چند سکویی پیام‌رسان در اوج محبوبیت قرار دارند و گوگل هم به همین خاطر اقدام به پیاده‌سازی پیام‌رسان اندروید روی وب کرده است.

 

 

0ind0yyaltatlcv3cccc.jpg

 

اما جالب است که هنوز اپل در این حوزه مقاومت می‌کند و در حالی‌که راه‌کارهای شخص ثالث فوق‌العاده‌ای برای اندروید در دسترس کاربران قرار گرفته، کاربران دستگاه‌های iOS هنوز در محدودیت هستند.

 

 

اپل امکان ارسال و دریافت پیام‌های متنی روی کامپیوترهای مکینتاش را فراهم کرده ولی کاربران ویندوزی به چنین قابلیتی دسترسی ندارند.

 

 

گوگل تازه شروع به ارایه سرویس Messages for web کرده است. بنابراین؛ ممکن است هنوز برای کاربران برخی کشورها فعال نشده باشد یا اینکه با مشکلاتی روبرو باشد که انتظار می‌رود تا هفته آینده به طور کامل رفع شود.

 

 

در ایران، ظاهرا هنوز این سرویس در دسترس نیست و روی گوشی‌های موبایل و در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید گزینه «Messages for web» مشاهده نمی‌شود.

 

منبع: 1پزشک

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...