رفتن به مطلب

سرطان تا سال ۲۰۳۰بیش از ۲/۱۳ نفر قربانی !!


Doctor_Shovan مهمان

ارسال های توصیه شده

Doctor_Shovan مهمان

سازمان ملل: سرطان قاتل بیش از ۱۳ میلیون نفر تا سال ۲۰۳۰

 

سازمان تحقیقات سرطان سازمان ملل متحد اعلام کرد سرطان تا سال ۲۰۳۰بیش از ۲/۱۳ میلیون نفر را به کام مرگ خواهد کشید. این تعداد تقریبا دو برابر افرادی است که در سال ۲۰۰۸ برثر ابتلا به سرطان جان خود را از دست دادند

آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (iarc) همچنین اعلام داشته است تقریبا ۴/۲۱ میلیون مورد جدید بیماری نیز در سال ۲۰۳۰ بطور سالانه تشخیص داده خواهد شد.

بر اساس اعلام پایگاه داده جدیدی که در سال ۲۰۰۸ در زمینه رویدادهای جهانی سرطان راه اندازی شد و جدیدترین آمار در این زمینه را در اختیار قرار می دهد: روند ابتلا به سرطان از کشورهای ثروتمند به کشورهای فقیرتر تغییر می کند.

در این بیانیه آمده است: سرطان دیگر در هیچ جای دنیا یک پدیده نادر و کمیاب نبوده ومحدود به کشوریهای ثروتمند نیست .

بر اساس این آمار، در سال ۲۰۰۸ در جمع ۶/۷ میلیون نفر بر اثر ابتلا به سرطان جان خود را از دست دادند و تخمین زده شد ۷/۱۲ میلیون مورد جدید ابتلا به سرطان نیز در این سال تشخیص داده شده اند.

حدود ۵۶ درصد موارد جدید ابتلا به سرطان در سراسر جهان طی سال ۲۰۰۸ در کشورهای توسعه یافته بودند و ۶۳ درصد مرگ و میرهای ناشی از سرطان نیز در همین کشورها روی داد.

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

“کریستوفر وایلد” مدیر آژانس تحقیقات سرطان سازمان ملل می گوید این داده ها نشان دهنده دقیقترین ارزیابی های موجود در مورد وضعیت جهانی سرطان است و می تواند به سیاست گذاران سلامت بین الملل کمک کند تا پاسخ و واکنش های خود را در مبارزه با سرطان توسعه دهند.

رایج ترین سرطان های تشخیص داده شده در سراسر جهان در سال ۲۰۰۸ سرطان ریه با یک و ۶۱ صدم میلیون ، سرطان سینه با ۳۸/۱ میلیون و سرطان کولون با ۲۳/۱ میلیون نفر هستند.

رایج ترین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان نیز عبارتند از سرطان ریه ۳۸/۱ میلیون، سرطان معده ۷۴/۰ میلیون و سرطان کبد ۶۹/۰ میلیون مورد.

پیش بینی میزان سالانه مرگ و میر ۲/۱۳ میلیون مورد و تشخیص سالانه ۴/۲۱ میلیون نفر نیز بر اساس این فرض است که میزان ابتلا به سرطان می تواند طی دو دهه آینده همین روند را طی کند.

خرداد ۱۶, ۱۳۸۹

پزشکان بدون مرز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...