رفتن به مطلب

الکتريسيته بي سيم در حال توسعه و تکميل


ramtinteymouri

ارسال های توصیه شده

محققان طی کنفرانسی در آکسفورد نشان دادند چگونه با کمک الکتریسیته بی سیم ، پدیده ای که در حال تکمیل و توسعه به سر می برد می توان انرژی مورد نیاز تلفنهای همراه یا تلویزیونها را تامین کرد

 

پس از نمايش شيوه هاي ساده فيزيکي براي انرژي رساني به تجهيزات الکترونيکي و با نزديک تر شدن به دوران انرژي بي سيم مي توان با دوشاخه ها و حجم وسيع کابلهاي مخصوص انرژي رساني خداحافظي کرد.

 

به گفته اريک گيلر مدير اجرايي شرکت Witricity سازنده سيستمهاي الکتريکي بي سيم، فناوري جديد در انرژي رساني به تدريج مي تواند جايگزين باتريها و منابع رايج انرژي در جهان شود.

 

به گفته وي با وجود شيوه هاي ارزان قيمتي که براي انرژي رساني وجود دارد در حال حاضر، سالانه در حدود 40 بيليون باتري با ميزان انرژي محدود توليد مي شود.

 

وي اعلام کرد با کمک فناوري الکتريسيته واير لس يا بي سيم مي توان انواع تجهيزات الکترونيکي از قبيل يک گوشي G1 يا آي فون اپل را شارژ کرد.

 

به گفته وي اين فناوري به خصوص مورد توجه توليد کنندگان تلويزيون قرار خواهد گرفت زيرا با افزايش ميزان تقاضا براي تلويزيونهاي مسطح و ال سي دي ها، فناوري Witricity مي تواند به ميزان قابل توجهي از حجم کابلهاي ناخوشايند و حجيم بکاهد.

 

الکتريسيته بي سيم با کمک ايجاد تشديد يا رزونانس الکترومغناطيسي به وجود مي آيد، پديده اي فيزيکي به اين مفهوم که اجسام با بسامد همنوا مي توانند انرژي را بدون نياز به کابل و بدون تاثير بر روي اجسام مجاور انتقال دهند.

 

اين پديده درست مشابه فرايندي است که در هنگام نواختن نتهاي موسيقي درست در گام مناسب باعث خرد شدن شيشه مي شود.

 

سيستم Witricity از دو هسته استفاده مي کند که فرکانسهاي مشابه را به منظور انتقال انرژي تقسيم مي کنند. يکي از اين هسته ها در منبع انرژي قرار داشته و هسته ديگر درون ابزار الکترونيکي نصب خواهد شد.

 

در اين صورت جريان انرژي ميان دو هسته جاري شده و فشار الکتريکي در هسته ابزار الکترونيکي آغاز به شکل گيري خواهد کرد و به اين شکل انرژي رساني آغاز مي شود.

 

به اين شکل با قرار دادن چنين هسته اي در سقف، کفپوش يا ميز مي توان انرژي تعداد زيادي از ابزار الکترونيکي را در صورت قرار گيري در محدوده مناسب تامين کرد.

 

تحقيقات براي توانايي استفاده از الکتريسيته بي سيم از سالها پيش آغاز شده و از تحقيقات گروهي از دانشمندان موسسه فناوري ماساچوست الهام گرفته شده است.

 

بر اساس گزارش تلگراف، چندين توليد کننده لوازم الکترونيک طي سال جاري با توجه به اين مطالعات ابزارهاي تامين انرژي بي سيمي را براي توليدات خود ارائه کرده اند که اين شارژرها همچنان ناکامل بوده و براي تامين انرژي بايد به منبعي تعيين شده اتصال پيدا کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...