رفتن به مطلب

گام بزرگ فایرفاکس برای از بین بردن گذرواژه‌ها


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

بنیاد موزیلا به طور رسمی فایرفاکس ۶۰ را برای پلتفرم‌های ویندوز، مک، لینوکس و اندروید منتشر کرد.

 

 

فایرفاکس ۶۰ نسخه دسکتاپ همراه با یک ابزار جدید Web Authentication API عرضه شده است. این استاندارد جدید امنیتی به کاربران فایرفاکس اجازه می‌دهد به حساب‌های کاربری‌ آنلاین با یک سخت‌افزار لاگین کنند.

 

به این معنی که می‌توانند به جای گذرواژه از دستگاه‌هایی مانند فلش‌های شرکت YubiKey برای ورود به حساب‌های کاربری استفاده کنند. فناوری WebAuthn توسط برخی از سایت‌ها پشتیبانی می‌شود و کاربران برای باقی سایت‌ها باید همان گذرواژه‌ها را استفاده کنند.

fwx8gs9sxl1nvz0fj9hp.jpg

 

این فناوری عرضه شده همراه با فایرفاکس ۶۰ را می‌توان اولین گام بزرگ برای عدم استفاده و از بین بردن گذرواژه‌ها قلم‌داد کرد. سال‌ها است که گذرواژه‌ها با مشکلات امنیتی و آسیب‌پذیری‌های خطرناکی روبرو هستند و شرکت‌های فناوری در تلاش‌اند با فناوری‌های جدید جایگزین؛ گذرواژه‌ها کمتر استفاده شوند.

 

 

کاربران فایرفاکس ۶۰ وقتی از فناوری و سیستم احرازهویت WebAuthn همراه با یک کلید سخت‌افزاری استفاده می‌کنند، دیگر نیازی به وارد کردن گذرواژه برای ورود به سایت‌ها را ندارند.

 

 

کروم و مایکروسافت اچ هم به‌زودی

استانداردهای پیشرفته‌تر از WebAuthn در نهایت می‌توانند از اثر انگشت، تشخیص چهره و سایر روش‌های امنیتی برای ورود به سایت‌ها استفاده کنند. پیش‌بینی می‌شود کاربران اندروید بتوانند با سیستم اثر انگشت و کاربران آیفون از Face ID برای ورود امن به حساب‌‌های کاربری خود بهره ببرند.

 

 

فایرفاکس اولین مرورگر وب مجهز به فناوری WebAuthn است ولی در همین ماه مرورگر کروم گوگل نیز با این ویژگی منتشر می‌شود و به‌زودی مرورگر اچ مایکروسافت نیز قادر به لاگین با یک سخت‌افزار خواهد بود.

 

 

سیستم WebAuthn از خدمات ابری دراپ‌باکس برای هماهنگ‌سازی اطلاعات استفاده می‌کند.

 

pmodkly1aqrbx7lzqu0t.jpg

 

بنیاد موزیلا نسخه سازمانی فایرفاکس ۶۰ را هم برای دپارتمان‌های آی‌تی عرضه کرد که اجازه می‌دهد مدیران، مرورگر فایرفاکس را برای کاربران سفارشی‌سازی کنند.

 

 

در فایرفاکس ۶۰ شاهد بازطراحی برگه‌ها هستیم و کاربران می‌توانند از پیشنهادهای امنیتی و محافظتی شرکت‌های ثالث نیز سود ببرند.

 

 

برای دانلود فایرفاکس ۶۰ روی پلتفرم‌های مختلف

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
کلیک کنید.

 

منبع: 1پزشک

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...