رفتن به مطلب

پروژه های برتر در زمینه طراحی و استفاده از جزئیات


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

اغلب چیزهای کوچک هستند که به حساب می آیند و ترکیب آنها معمولاً منجر به چیزی ارزشمند و فوق العاده می شود. این امر تقریباً در مورد همه چیز در زندگی صدق می کند؛ اما فکر کنید که این موضوع برای طرحهای منظر نیز کاربرد داشته باشد، همانطور که طراحان برای بسیاری از کارفرمایان کار می کنند، کار ما رنگ آمیزی یک تصویر بزرگ و هیجان انگیز است. با این حال، چه اتفاقی می افتد هنگامی که طراحی شما اجرایی می شود؟

 

 

در پایان، بازدیدکنندگان و کاربران سایت شما شمارش می شوند. اینها کسانی هستند که بر روی جزئیات کوچک متمرکز می شوند، به خاطر داشته باشید که این بازدیدکنندگان چگونه احساس می کنند، چه چیزی میشنوند و چه ارتباط شخصی با طراحی شما دارند؟ دقیقاً به همین دلیل است که در این مطلب قصد داریم انواع مختلفی از جزئیات طرحهای منظر را معرفی کنیم و به شما نشان دهیم که حائز اهمیت هستند.

 

 

مسیر دوچرخه سواری

در نزدیکی شهر وینسنت ون گوگ، مسیر دوچرخه ای با طول یک کیلومتر که در تامین انرژی کارآمد است و در تاریکی می درخشد، قرار گرفته است. این طرح از نقاشی “شب پر ستاره” ون گوگ الهام گرفته شده است و درون آن ۵۰،۰۰۰ سنگ با استفاده از فسفرسانس (فسفری براق) رنگ شده اند و LED های خورشیدی نیز قرار داده شده تا زیبایی نقاشی را در زندگی واقعی شبیه سازی کنند.

 

 

در طول روز این مسیر دوچرخه کاملاً عادی به نظر می رسد، اما نور جذب شده در روز تجربه ای منحصربفرد را برای تردد دوچرخه سواران در شب خلق می کند. اگر تمام مسیرهای دوچرخه مانند این بود، شاید مردم تمایل بیشتری به دوچرخه سواری پیدا کنند. با این وجود، این نمونه ای است که وقتی عملاً اتفاق می افتد، آگاهی و زیبایی در یک جزئیات اجرایی ساده اما قدرتمند در طراحی را نشان می دهد.

345hjwqeoszs239mb51.jpg

 

لالاپورت، تویوسو

این پروژه نشان می دهد چگونه با تکرار جزییات در یک تم خاص می توانید یک تجربه سرگرم کننده ایجاد کنید. سایت سابق اسکله و بندر می تواند از یک تم اقیانوسی پیروی کند. به چگونگی چیدمان امواج اقیانوس و نحوه آن در بعضی از نقاط توجه کنید که به جهت ایجاد قابلیت برای بازی بالا آمده است. نیمکتها مانند یک لکه مرجانی، سفید و خالص به نظر می رسند و انگار درختان در آب قرار دارند.

jayp7ayn4giqfun9m0h.jpg

 

هتل و اقامتگاه چهار فصل

جزئیات در این پروژه در مقیاس بزرگتری طراحی شده اند. این پروژه منظر بین یک آسمانخراش قرن ۲۱ و خانه های ویکتوریایی قرن نوزدهم طراحی شده است و ممکن است مطابق سلیقه هر کسی نباشد. با این حال، این پروژه یک نمونه واقعی از طراحی مفهومی است که با رویکرد جسورانه اجرا شده است. فضا به قسمتهای برای نشستن در مقابل ورودی و برای استقبال از مهمانان که با یک فرش شهری طرح رز و چهار آبنمای آهنی به ارتفاع چهار طبقه پوشیده شده، تقسیم شده است. در مجاورت این باغ، باغچه ای است که با الگوی این باغ رز شکل گرفته است. این پروژه نامی تجاری برای هتل معروف ایجاد می کند و جزئیات جالب و شگفت انگیز آن مطمئناً در ذهن همه باقی می ماند.

0kr3t9q3zcv8jbbhnwql.jpg

 

Choorstraat Papenhulst

اجرای دقیق و تمیز جزئیات مبلمان در این پروژه بسیار جالب است. در داخل این حیاط، تمام مبلمان و کفپوشهای مشبک که نیمکتها روی آن قرار دارند، از یک نوع چوب ساخته شده است. تعدادی بلوک و نیمکت مدرن نیز در این فضا وجود دارد؛ با این حال جالبترین بخش متعلق به میز بلند پیک نیک مانندی است که دارای آبنماست. ساکنان این سایت به خوبی در این فضا احساس مشابه شخصیتهای شام آخر داوینچی را به دست می آورند.

 

 

 

bof0z67cc1fr82jiqm82.jpg

 

طرح نورپردازی هنر عمومی Aspire

این پروژه هنر شهری، متمرکز بر فضای زیرین یک زیرگذر است و به ساکنان حومه آن اجازه می دهد در شبانه روز از راه رفتن در آن احساس امنیت کنند. این ستونها مانند درختانی است که در طول شب می درخشند و به نظر می آیند که سازه هایی هستند که بار بزرگراه را به لحاظ سازه ای تحمل می کنند. آنها از پلی اتیلن با چگالی بالا ساخته می شوند که نوعی پلاستیک است و معمولاً برای بسته بندی استفاده می شود. این جزئیات ظریف و در عین حال قابل توجه در طراحی، متناسب با زمینه اطراف آن بوده و به ویژه در طول شب به فضا معنایی خاصی می بخشد.

cr1a3va81na8aohcbkzi.jpg

 

باغ هیلارد

در داخل این باغ یک پالت مشخص از متریالها استفاده شده است که شامل چوب سدر در نیمکتها، بتن برای استفاده در دیوارها وکاشیها، و فولاد کورتن برای استفاده در نرده ها و کانالها و پانلهای نگهداری است. این مواد به شیوه ای هدفمند برای تفکیک عملکرد فضای کوچک در باغ و ایجاد یک محور بصری قوی استفاده شده اند. نتیجه نهایی خارق العاده است. این پروژه نمونه ای است از اینکه چگونه پالت متریال منظر سخت می تواند جزئیات بافتی قوی را که شکل و فرم کلی را تقویت می کنند، ایجاد کند.

pyissg42kfzhqml3ce0s.jpg

 

میدان Lazare Goujon

در مورد این پروژه نکات مثبت بسیاری وجود دارد و شامل آبنماهای بزرگی است که به خوبی در مواجهه با ساختمانهای موجود و میدان اصلی کار می کنند. اگر بخواهید از فاصله نزدیکتر به این آبنماهای غول پیکر نگاهی بیندازید، قطعات آبی و طلایی را می بینید که روی آن کلماتی نوشته شده است. آبنماهایی سرگرم کننده و در عین حال زیبا که در مقابل پس زمینه های آبی حوضچه قرار گرفته اند. طراح در کنار یک هنرمند این طرح را اجرا کرده است. جزییاتی که ما تصور می کنیم از فاصله دور نیز به مخاطب چشمک می زنند.

8fitr9mi4gml954nb1.jpg

 

آبنمای یادبود دیانا

این آبنمای دایره ای شکل که به عنوان یادبود ساخته شده است، نمایانگر شخصیت فراگیر و جذاب شاهزاده دیانا است. فواره دارای بافتی پر از جزئیات است که بر صدا و ویژگیهای آب تاثیر می گذارد، زیرا در یک حرکت دورانی در اطراف آبنما جریان می یابد. این آبنما از قطعات ماشینی گرانیت که با فاصله نصب شده اند، تشکیل شده است. در بعضی قسمتها آب آزادانه و به آرامی شناور می شود و در نقاط دیگر سرعت آن افزایش می یابد، پاشیده می شود یا به اطراف کوبیده می شود و در این مسیر صدای آب نیز بلند یا آرام می شود.

y5zynqf2nnv86hk23xdi.jpg

 

Orquideorama

این سایبان ۵۰ فوتی که از فولاد و چوب ساخته شده از لانه زنبور الهام گرفته است. سازه فولادی این سازه به سایبان اجازه می دهد که به صورت عرضی و با طول زیاد گسترش پیدا کند و ساختار شبکه ای آن سایه ای جذاب ایجاد می کند. هر واحد سازه، آب باران را به سمت پایین هدایت کرده و عناصر طبیعی و مصنوع باغ گیاهشناسی کلمبیا را با هم مرتبط می کند. زیبایی این پروژه بیانگر تبدیل یک ایده ساده به طراحی بسیار فنی و دقیق است.

w245852ziflxjyw77t.jpg

 

بازار North Bethesda

این مجموعه در میان مرکز خریدهای گرانقیمت و آپارتمانهایی با فضاهای گوناگونی واقع شده که برای تمام سنین در نظر گرفته شده اند. جزئیات مورد علاقه ما در این پروژه استفاده از گرانیت محلی در رنگها و اشکال مختلف است که در بسیاری از قسمتها از پله تا آبنما مورد استفاده قرار گرفته است. چیزی که به این پروژه برتری می بخشد، پیاده سازی متون متخلخل بر روی صفحات مسی برش خورده به وسیله واتر جت است که در مجسمه هایی که لبه پله ها قرار گرفته اند، به کار رفته است. یک قطعه خاص به نام “آلوویوم” که از خودش نور می تاباند کلمات را روشن می کند و سایه ها را در کف ایجاد می کند.

dsm64k84sp0v86wseb63.jpg

 

تقدیر از جزئیات در طراحی

از جزئیات بسیار ظریف تا جزئیات جسورانه، آنها از لحاظ شکل، مطالب و تم ها متفاوت هستند، اما مطمئناً یک نکته وجود دارد؛ طراحی جزئیات بسیار به بستر پروژه و به اینکه در چه سایتی قرار دارند، بستگی دارد. هیچ کدام از این پروژه ها براساس روش ساده و استاندارد پروژه ها را طراحی نکرده اند. آنها به ما نشان می دهند که مهم است وقت خود را صرف کنیم تا تاثیر جزئیات را در نظر گرفته و هنرمندانه آنها را طراحی کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

مترجم: نورا وحیدیان

منبع: معمار منظر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...