رفتن به مطلب

بهترین کتابها برای درک بامهای سبز


ارسال های توصیه شده

یکی از داغ ترین موضوعات در جهان، معماری منظر است. طراحی سیستم بام سبز ممکن است برای بسیاری از متخصصان یک چالش بزرگ باشد. به همین علت معماران منظر، محققان و نویسندگان در مورد مکتوب سازی روشهایی برای کمک به متخصصان در توسعه پروژه ها و اجرای سیستم بامهای سبز پیشرفت کرده و آنها را در قالب کتابهایی در دسترس قرار داده اند. این سیستمها، فازهای زیادی دارد و می بایست یکپارچه سازی طراحی با اجرا صورت پذیرد. در این مطلب، برخی از این کتابها با انواع مختلفی از موضوعات مرتبط با سیستمهای بام سبز انتخاب شده اند که شامل مثالها و اطلاعات سودمندی برای کمک در این زمینه هستند.

 

 

اکوسیستم بامهای سبز، مطالعات بوم شناختی، ویرایش ۲۰۱۵، ریچارد کی. ساتن

این کتاب با ۴۴۷ صفحه، شامل جزئیاتی برای راهنمایی جهت موفقیت در طرحها است. این جزئیات، جنبه های فرهنگی، زیست شناختی و زیستی است که نحوه اتصال سقفهای سبز به محیط اطراف و محله های آنها را بررسی می کند. علاوه بر این، طرحهای زیادی وجود دارد که ما باید درباره بسترها، گیاهان ثابت و درک ساختار، عملکرد و تاثیرات بدانیم. این کتاب نشانگر، عملی و مفید بوده و ویرایشگر آن استاد دانشکده کشاورزی و زراعت دانشگاه نبراسکا، لینکلن است. او بر باغبانی زینتی، اکولوژی منظر و برنامه طراحی در معماری منظر تمرکز دارد.

fvxd7izbep10y4juzw.jpg

 

گیاهان بام سبز؛ راهنمای منابع و کاشت، سپتامبر ۲۰۰۶، ادومد اسنودگراس

این کتاب پر از تصاویر و اطلاعات فرهنگی است و می توان در ۲۲۰ صفحه، راهنمای مختصر و آسان برای استفاده گیاهان را پیدا کرد و در پروژه های بام سبز استفاده نمود. این کتاب نه تنها برای معماران منظر، بلکه برای مهندسان و زیست بوم گرایان نیز مفید است، همچنین برای باغبانان عمومی و افرادی که علاقه مند به کیفیت خوب زندگی هستند، نیز مفید خواهد بود. برخی گونه های گیاهی در سراسر جهان نسبتاً رایج و معمول هستند و به راحتی می توان آنها را پیدا کرد. در این کتاب بیش از ۲۰۰ گونه گیاهی با اطلاعات مهم درباره تحمل گیاه در برابر گرما، سختی، رنگ شکوفه، دانه، ارتفاع، نیازهای رطوبت و ویژگیهای شاخساره توصیف شده اند. نویسنده، ادموند اسندگراس، یک حرفه ای با تجربه است که سخنرانی هایی در مورد سیستمهای بام سبز و گیاهان در سراسر جهان داشته است.

 

 

بامهای سبز کوچک؛ گزینه هایی با فناوری برای زندگی سبزتر، آوریل ۲۰۱۱، نایجل دانت و همکاران

این کتاب احتمالاً اولین کتاب انگلیسی است که بر روی بامهای سبز کوچک تمرکز دارد. برای کسانی که فکر می کنند ایجاد یک بام سبز در یک فضای کوچک غیرممکن است، این تحقیق در ۲۵۶ صفحه کاملاً عکس این تفکر را اثبات کرده است. نویسندگان مفهوم بام سبز را به سطح خانگی می رسانند. این کتاب بر ایده های حفاظت از آب، صرفه جویی در انرژی و مدیریت سیل تاکید دارد و به ترغیب همه برای داشتن بام و باغ سبز در هر جایی می پردازد حتی در در یک منطقه کوچک.

tu4b8j6o9eq7qfo5l4wb.jpg

 

این کتاب جزئیات زیادی در مورد ساخت و ساز مرحله به مرحله ندارد، اگر چه ممکن است دستورالعمل نصب را در آن پیدا کنید، اما نمونه های بسیار خوبی از چگونگی انجام کارها و البته تصاویری الهام بخش در آن موجود است. نویسندگان تجربه زیادی در این زمینه دارند و دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری منظر، طراحی و باغبانی هستند که آنها را در این زمینه به عنوان افراد حرفه ای مناطق خود شناخته می شوند.

 

 

بامهای سبز؛ راهنمای طراحی و نصب آنها، آوریل ۲۰۱۲، آنجلا یانگ من

ساختمانهای با انرژی موثر موضوع اصلی ارائه شده در این کتاب هستند. پروژه های بام سبز در مقیاس کوچک و بزرگ، از کانسپت طراحی گرفته تا نصب و نگهداری در این کتاب وجود دارند. این کتاب مشکلاتی را که در هر مرحله می تواند رخ دهد را معرفی می کند، در مورد پوشش گیاهی و نحوه برخورد با آن به خواننده آگاهی می دهد و همچنین به توصیف پروژه های سراسر جهان می پردازد. این کتاب یک کتاب کاری نیست، بلکه یک مطالعه در مورد روند و مراحل متفاوت در یک پروژه بام سبز است.

6y1kgrspmbiyqyoz2obe.jpg

 

ساخت بام سبز؛ راهنمای ضروری، شبکه معماران منظر و زینکو

این کتاب یک راهنمای ضروری و کامل در مورد ساخت سیستم بام سبز است. این کتاب همه موضوعاتی را که می توان در همه کتابها یافت و آنچه که باید در مورد آینده یک بام بدانیم را ارائه می دهد، اما با یک جنبه متفاوت. تمرکز آن بر استفاده از تکنولوژی است، تکنولوژی بام و پوشش گیاهی. یکی دیگر از جنبه های جالب آن توصیف سیستمهای متنوع فناوری مانند Floraset است؛ برای مثال، اینکه کدام گارانتی شرایط نگهداری و ترمیمی برای پوشش گیاهی را تضمین می کند و اجازه می دهد آنها فقط با یک مقدار لازم از آب تماس داشته باشند.

 

 

معماری زندگی؛ سقف و دیوارهای سبز، کریستین گودوین و گریم هاپکینز

معمار منظر استرالیایی، گریم هاپکینز و هنرمند و معمار، کریستین گودوین این کتاب را به فصلهای جامع تقسیم کرده اند که بامهای سبز و ساختارهای سیستم دیوار سبز را بررسی می کنند. آنها موارد و زمینه های بین المللی را بررسی می کنند که آنها را به موارد محلی در استرالیا می رساند و با تصاویری از مناظر، باغها و پروژه ها که در کتاب وجود دارد، این موارد را توضیح می دهند.

 

 

دیوارهای سبز، بامهای سبز؛ طراحی معماری پایدار، سپتامبر ۲۰۱۴، گینا تساروناس

این کتاب بر روی این موضوع تمرکز دارد که چگونه معماری پایدار را در یک بام سبز یا سیستم دیوار سبز قرار دهیم؟ این کتاب نظرات فنی در مورد مزایا و معایب سیستمهای سبز را ارائه می دهد. پروژه ها را برای درک خوانندگان درباره اینکه چگونه متخصصان در سراسر جهان با بامهای سبز و سیستمهای دیوار سر و کار دارند، از سنگاپور تا آمریکای شمالی ارائه می دهد.

ab38luancaidpeuhbz.jpg

 

به خواندن ادامه دهید

یک راه خوب برای تبدیل شدن به یک حرفه ای در معماری منظر این است که با فناوریهای جدید و ساخت یک طرح، از طریق مطالعه مداوم، تماس داشته باشید. با مطالعه این مطلب شما انگیزه کوچکی برای اینکه تشویق به ارائه ایده دیوانه کننده طراحی و اجرای یک بام سبز و یک دیوار سبز شوید را در اختیار دارید.

مترجم: ملیکاسادات سیدعلی

منبع: معمار منظر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...