رفتن به مطلب

باغهای برتر در نمایشگاه rhs در چلسی


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

در نمایشگاه باغهای چلسی بسیاری از باغها موشکافی شدند و معرفی برترین ها در نمایشگاه روی هم رفته توجه به جزئیات را اثبات می کند که البته به نوبه خود خیره کننده نیز هستند. این مطلب بهترین باغهای نمایشگاه گل را معرفی می کند:

 

باغ Tokonoma (یک آلاچیق)

طراح: کازویوکی ایشی هارا

جوایز: مدال طلا- بهترین باغ صنعتگری

یک باغ – اتاق سنتی ژاپنی تاتامی، یک زیبایی شناختی سنتی است که از نقطه نظر غربی به راحتی قابل تفسیر نیست. اما ترتیب زیبایی طبیعی و ترکیب هنری و توجه به جزئیات یک باغ با طراحی و ساخت زیبا را به طور مفصل شرح می دهد. صدای لطیف آب که همراه ثابت باغ است، دوست داشتنی است.

l8yxxtv7qstrqqvcrqe.jpg

 

داستان بازسازی باغ Stoke-on-Trent

طراح: تیم Landscape و شورای شهر Stoke-on- Trent

جوایز: مدال نقره

دیواره بزرگ سبز در این باغ، یک پرده پشت صحنه را برای ویژگی آب و اشکال دایره ای به هم پیوسته آن تشکیل می دهد. اشکال موجی طرح، یک حالت سیال آرام و راحت را به باغ داده است که کمی با سازه بطری سفالی فولاد corten در هم آمیخته شده و کاملاً بر باغ مستولی می شود.

jzkeidy9zx1zntdmlol7.jpg

 

باغ Laurent- Perrier

طراح: Ulf Nordfjell

جوایز: مدال طلا

این باغ با در هم آمیختگی سبک دو طراح زن به نام Nicole de vesian و Ulla Molin، ترکیب خیره کننده ای از درختچه های کوتاه نامنظم است که ویژگیهای خانه های بومی Vesian (جنوب فرانسه) و Molin (سوئد) را نشان می دهد.

9b8m6ji7inym4n57g0l4.jpg

 

باغ SeeAbility

طراح: دارن هاکز (Darren Hawkes)

باغ Seeability بر فقدان بینایی به خاطر اثربخشی خطوط مستقیم و پالت رنگ با کنتراست شدید متمرکز است. احتمالأ رنگهای بنفش با کنتراست بالای فرشته ای و زردهای فرفیون مورد علاقه همه افراد نیستند اما در واقع توجه به جزئیات در المانهای سخت منظر مثل مسیر تخته سنگی کناره و دیواره بخشهای جوش داده شده لوله ها در خور توجه است.

a2tgzmvh23cm5zoxb7az.jpg

 

باغ دهکده شرقی (East Village Garden)

طراح: بالستون آگیوس (Balston Agius)

جوایز: مدال طلا

این طرح به صورت تصویری بر روی المپیک ۲۰۱۲ لندن کشیده می شود و در معماری قوی بازتاب پیدا می کند و به نشانه های محلی بر می گردد. خطوط تمیز و ساده اشکال که بسیاری از آنها، شکلهای مقیاس بزرگتر پارک ملکه الیزابت را منعکس می کنند، زیبا هستند.

nt5z9jtt1h81nav5ny9h.jpg

 

باغ M&G Centenary Garden

طراح: Roger Platts

جوایز: مدال طلا

این باغ تنها باغ نمایشگاه است که با موضوع صدمین سالگرد آن ارتباط دارد. در حالی که این باغ در المانهای معماری، نسبتأ قابل پیش بینی ظاهر می شود اما طراحی کاشت آن چنان کیفیت بالایی دارد که آنرا به راحتی در بین ده باغ برتر قرار می دهد. ترکیب بافتها در دوک نخ ریسی منظم کوتاه، نزدیک به مناره های عمودی و نرم گلهای انگشتانه (دیژیتال) و شاخ و برگ پر چمنها زیبا هستند.

4dpbwsneo4uxxwjn007d.jpg

 

باغ ویستلند (Wasteland)

طراح: کیت گولد

جوایز: مدال طلا

تم آموزشی باغ به دنبال اثبات آن است که زمین بایر درون شهر براونفیلد چطور دارای پتانسیل باغبانی است. تمام مصالح و المانهای درون باغ در زمینهای بایر معمولی وجود دارند و با این حال به طور هنرمندانه ای در یک باغ زیبا طراحی شده اند.

q4lrhbojnlsc0vupxd4.jpg

 

باغ RBC Blue Water Roof

طراح: پرفسور Nigel Dunnett و Landscape Agency

جوایز: مدال طلا

شکل دایره ای و مستطیلی متضاد باغ در نگاه اول ناهماهنگ به نظر می رسد؛ تا زمانی که تمام باغ را ببینید و قدردان تکرار اشکال در تمام المانهای مختلف باغ باشید که تمام المانها را با هم به صورت یک ترکیب هنری می آورد. گلخانه گلهای زمستانی دایره ای زیبا ثابت می کند که دوام پذیری (پایداری) می تواند زیبا هم باشد.

0e8twd50b5zmfkjcr9o0.jpg

 

باغ استرالیایی Trailfinders

طراح: فیل جانسون (Phil Johnson)

جوایز: مدال طلا و بهترین باغ در نمایشگاه

باغ استرالیا بدون تردید یک شاهکار شگفت آور طراحی و مهندسی است. باغ یک دنیای کوچک از عادات استرالیایی است که حول یک بیلابونگ (billabong) طبیعی متمرکز است و با آبشار تکمیل می شود. مقیاس گسترده باغ، آنرا پر ابهت کرده است.

rpr0n5tp8yhs453yel9.jpg

 

باغ پژوهشی آرتروز UK

طراح: کریس بردشاو (Chris Beardshaw)

جوایز: مدال طلا

اگر چه این باغ برنده بهترین باغ نمایشگاه نشد اما تأثیر خوبی در بسیاری از سطوح دارد. باغها به صورت تکه های اثر هنری می توانند متشابه باشند و در لایه های مفهومی تصویری اشباع شوند. این باغ به خاطر مفهوم اکتشاف سفر شخصی افراد دچار آرتروز مورد توجه است. این باغ به زیبایی تبدیل به باغی می شود که از تأثیر فضایی، تصویری، زیبایی شناختی و کارکردی برخوردار است.

396stf7q2m7qjcoglj9.jpg

 

در این نمایشگاه در بسیاری از باغها اطلاعاتی دقیق و قابل درک وجود دارد. باغ استرالیایی Trailfinder نمایش پر فیض را در دنیای کوچک محیط زیست پایدار آن اثبات می کند در حالی که سایر باغها مثل باغ تحقیقات آرتروز UK و باغ Wasteland، کاشتهای بومی بریتانیایی را به کار می برند تا تأثیراتی دقیقتر را ایجاد کنند.

 

مترجم: حمیدرضا جوادی خلسری

منبع: معمار منظر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...